Ze względu na automatyczną samoregulację hamulca ręcznego regulacja zwykle nie jest potrzebna. Regulacja hamulca ręcznego jest wymagana tylko w przypadku wymiany linki, tylnych zacisków lub tarcz hamulcowych. Warunki regulacji: odpowietrzyć układ hamulcowy, hamulce muszą być sprawne. Dźwignia hamulca postojowego, linki i uchwyty muszą być zamontowane.
1. Zaznacz strzałką kierunek obrotu opony. Wykręć śruby koła. Podnieś i umieść pojazd na podporach.
2. Wyjmij zapalniczkę i panel przełączników ogrzewania tylnych siedzeń, jeśli taki posiadasz.
3. Odłącz wszystkie złącza przewodów.
4. Podłokietnik należy zdemontować, aby mieć dostęp do linek hamulca postojowego. Odkręć nakrętkę i wyciągnij podłokietnik.
5. Zdejmij listwę podłokietnika. W tym celu należy odkręcić 3 nakrętki we wnęce podłokietnika.
6. Po zdjęciu listwy uzyskasz dostęp do mechanizmu napinającego. Jedna z linek może zwisać, a druga może być napięta.
7. Włóż drewniane podkładki dystansowe okolo 1,5 mm do obu tylnych zacisków.
8. Naciśnij mocno pedał hamulca co najmniej trzy razy. Jednocześnie powinien odczuwać zauważalny opór.
9. Zwolnij dźwignię hamulca postojowego i ustaw w pierwotnym położeniu.
10. Naciśnij przycisk odblokowania. W tym przypadku oba zatrzaski
10. Naciśnij przycisk odblokowania. W takim przypadku oba zatrzaski (3) muszą zaczepić o uchwyty linki hamulca postojowego, a oznaczenie (2) musi być skierowane do tyłu. (1) – nakrętka dźwigni hamulca postojowego. Zdjęcia w załączniku.
11. Zwolnij przycisk odblokowania.
12. Jeśli potrzebujesz zrównoważyć naciąg linek, włóż płaski śrubokręt w prostokątny otwór, odblokuj mechanizm i opuść zatrzaski (3). Odciągnij zatrzaski jeden po drugim i wyreguluj linki. Zdjęcia w załączniku.
13. Mocno zaciągnij dźwignię hamulca postojowego co najmniej trzy razy.
14. Ustaw dźwignię w pierwotnym położeniu i naciśnij przycisk odblokowania. W ten sposób oba zatrzaski muszą zaczepić się o uchwyty linki hamulca postojowego.
15. Zwolnij przycisk odblokowania, ustaw dźwignię hamulca postojowego w pierwotnej pozycji i usuń podkładki dystansowe z zacisków.
16. Sprawdź położenie dźwigni na zaciskach za pomocą miarki. Odległość między dźwignią a ogranicznikiem musi wynosić od 0 do 1,5 mm. Jeśli ta wartość jest inna, wyreguluj hamulec postojowy.
17. Zamontuj wszystkie części w odwrotnej kolejności.