Wróć do tematów

Słaby hamulec ręczny
AUDI A4 Avant (8ED, B7)

  • AUDI A4 Avant (8ED, B7) 1.9 TDI
    @user_612668 Oct 15, 2021
    Członek
    Witam forumowiczów. 
    Mam problem z hamulcem ręcznym, a mianowicie, po zaciągnięciu hamulca ręcznego, praktycznie go nie ma. Szukałem w necie jak ten problem rozwiązać, lecz nie znalazłem odpowiedzi. Próbowałem też samemu naciągnąć linkę. Znalazłem rozwiązanie, że z tyłu pod zapalniczką jest możliwość naciągnięcia linki, ale nie znalazłem opcji jak. Proszę o pomoc. 🙂 z góry dziękuję 🙂 
    Odpowiedz

    Rozpoczęty

    15.10.21

    Najnowsza odpowiedź

    06.02.23

    Odpowiedzi

    2

    Wyświetlenia

    6393

  • @Andrzej Boguta Oct 15, 2021
    Ekspert AUTODOC
    Witam. 
    Nie trzeba spieszyć się z zaciąganiem hamulca ręcznego, ponieważ najprawdopodobniej zostały zużyte tylne klocki hamulcowe. Najpierw należy sprawdzić stan klocków, jeśli są w porządku, sensowne będzie zaciągnięcie hamulca ręcznego. 
    Jak zaciągnąć hamulec ręczny?
    Narzędzia:
    Klucz balonowy
    Podnośnik, lewarek
    Podpory pod auto
    Nasadka 18 mm
    Mały płaski śrubokręt
    Ze względu na automatyczną samoregulację hamulca ręcznego regulacja zwykle nie jest potrzebna. Regulacja hamulca ręcznego jest wymagana tylko w przypadku wymiany linki, tylnych zacisków lub tarcz hamulcowych. Warunki regulacji: odpowietrzyć układ hamulcowy, hamulce muszą być sprawne. Dźwignia hamulca postojowego, linki i uchwyty muszą być zamontowane.

    1. Zaznacz strzałką kierunek obrotu opony. Wykręć śruby koła. Podnieś i umieść pojazd na podporach.
    2. Wyjmij zapalniczkę i panel przełączników ogrzewania tylnych siedzeń, jeśli taki posiadasz.
    3. Odłącz wszystkie złącza przewodów.
    4. Podłokietnik należy zdemontować, aby mieć dostęp do linek hamulca postojowego. Odkręć nakrętkę i wyciągnij podłokietnik.
    5. Zdejmij listwę podłokietnika. W tym celu należy odkręcić 3 nakrętki we wnęce podłokietnika.
    6. Po zdjęciu listwy uzyskasz dostęp do mechanizmu napinającego. Jedna z linek może zwisać, a druga może być napięta. 
    7. Włóż drewniane podkładki dystansowe okolo 1,5 mm do obu tylnych zacisków.
    8. Naciśnij mocno pedał hamulca co najmniej trzy razy. Jednocześnie powinien odczuwać zauważalny opór.
    9. Zwolnij dźwignię hamulca postojowego i ustaw w pierwotnym położeniu.
    10. Naciśnij przycisk odblokowania. W tym przypadku oba zatrzaski
    10. Naciśnij przycisk odblokowania. W takim przypadku oba zatrzaski (3) muszą zaczepić o uchwyty linki hamulca postojowego, a oznaczenie (2) musi być skierowane do tyłu. (1) – nakrętka dźwigni hamulca postojowego. Zdjęcia w załączniku. 
    11. Zwolnij przycisk odblokowania.
    12. Jeśli potrzebujesz zrównoważyć naciąg linek, włóż płaski śrubokręt w prostokątny otwór, odblokuj mechanizm i opuść zatrzaski (3). Odciągnij zatrzaski jeden po drugim i wyreguluj linki. Zdjęcia w załączniku. 
    13. Mocno zaciągnij dźwignię hamulca postojowego co najmniej trzy razy.
    14. Ustaw dźwignię w pierwotnym położeniu i naciśnij przycisk odblokowania. W ten sposób oba zatrzaski muszą zaczepić się o uchwyty linki hamulca postojowego.
    15. Zwolnij przycisk odblokowania, ustaw dźwignię hamulca postojowego w pierwotnej pozycji i usuń podkładki dystansowe z zacisków.
    16. Sprawdź położenie dźwigni na zaciskach za pomocą miarki. Odległość między dźwignią a ogranicznikiem musi wynosić od 0 do 1,5 mm. Jeśli ta wartość jest inna, wyreguluj hamulec postojowy.
    17. Zamontuj wszystkie części w odwrotnej kolejności.
    Odpowiedz
  • AUDI A4 (8E2, B6) 1.9 TDI
    @Rafalski32 Feb 06, 2023
    Członek
    Witam ładny opis dzięki @Andrzej Boguta
    Odpowiedz

Tylko zarejestrowane osoby mogą odpowiadać na tematy i posty

Zainstaluj aplikację AUTODOC CLUB:

Twój osobisty menedżer wydatków na samochód, wskazówki serwisowe, przypomnienia o zbliżających się terminach i interwałach serwisowych, instrukcje samodzielnej naprawy - wszystko to w Twoim telefonie

Autodoc CLUB app qr-code
Skanuj

Aby pobrać aplikację:

Autodoc CLUB App icon