M57D30 to turbodoładowany silnik Diesla z systemem wtrysku paliwa Common Rail. Był on produkowany w fabryce BMW Group w miejscowości Steyr na terytorium Austrii od 1998 do 2012 roku. Dana jednostka napędowa była instalowana w niektórych modelach samochodów marki BMW, Range Rover i Opel.
Parametry silników M57D30
Silnik posiada 6 cylindrów ustawionych względem siebie rzędowi oraz 24 zawory. Blok silnika wykonany jest z żeliwa. Głowica cylindrów jest aluminiowa. System wtrysku paliwa Common Rail produkowany był przez niemiecką firmę Bosch, a turbosprężarka przez amerykańską firmę Garrett. Wersje wyposażone w dany rodzaj silnika posiadają intercooler. Mechanizm układu rozrządu napędzany jest łańcuchem.
Specyfikacje techniczne silników M57D30
Kod silnika | Pojemność silnika (L) | Max moc (KM) | Max moment obrotowy silnika (N·m) | Modele samochodów wyposażone w dany rodzaj silnika |
M57D30 | 3.0 | 184‒193 | 390‒410 | Range Rover L322; Opel Omega В; BMW 5 series E39; BMW 3 series E46; BMW 7 series E38; BMW X5 E53. |
Typowe awarie silników M57D30
- Koło pasowe wału korbowego silnika ulega awarii po relatywnie niewielkim przebiegu.
- ·Elementy układu paliwowego są wrażliwe na jakość paliwa oraz dość szybko ulegają zatkaniu.
- Czasami klapa kolektora dolotowego ulega oderwaniu i przedostaje się do cylindrów silnika, prowadząc do wyjątkowo kosztownych napraw.
Skomentuj