I-Shift to automatyczna skrzynia biegów z funkcją sterowania manualnego, która instalowana jest w ciężarówkach marki Volvo. Została ona skonstruowana przez inżynierów koncernu Volvo Group i znajduje się w użytku od 2001 roku. W 2014 roku Volvo zaprezentowało skrzynię biegów I-shift Dual Clutch, wersję z podwójnych sprzęgłem. Dzięki obecności przekładni redukcyjnych skrzynia biegów I-Shift zapewnia niezawodne ruszanie nawet w pełni załadowanego samochodu. Jednocześnie obciążenie sprzęgła zmniejszone zostało do 75%. Co więcej, zoptymalizowane zostało spalanie paliwa. Możliwość manualnej zmiany biegów umożliwia wydajne wykorzystanie momentu obrotowego silnika zgodnie do panujących warunków na drodze. Przełączenie w tryb manualny odbywa się poprzez przesunięcie dźwigni selektora do pozycji „M”. Wrzucenie na wyższy bieg lub redukcja odbywa się poprzez wciśnięcie przycisków “+” i “-” znajdujących się na kierownicy.
Popularne wersje skrzyni biegów Volvo I-Shift
Kod skrzyni biegów | Producent | Ilość biegów | Max moment obrotowy silnika (N·m) | Max masa pojazdu (tony) | Modele |
AT2412C | Volvo | 12 + 4 wsteczne | 2400 | 44 | Volvo FH; Volvo FM |
ATO2512C | Volvo | 12 + 4 wsteczne | 2500 | 60 | Volvo FM; Volvo FH |
AT2812D | Volvo | 12 + 4 wsteczne | 2800 | 52 | Volvo FH |
ATO3512D | Volvo | 12 + 4 wsteczne | 3550 | 60 | Volvo FH |
ATO3112E | Volvo | 12 + 4 wsteczne | 3150 | 60 | Volvo FH |
AT2612D | Volvo | 12 + 4 wsteczne | 2600 | 60 | Volvo FM; Volvo FH |
SPO2812 | Volvo | 12 + 4 wsteczne | 2800 | 60 | Volvo FH; Volvo FE; Volvo FMX |
Skomentuj