- Sprawdź osłony przeciwpyłowe.
Jeżeli są na nich pęknięcia, należy wymienić przeguby kulowe. - Połóż rękę na obudowie tej części zamiennej i poproś kogoś, aby obrócił koło.
Jeżeli w obudowie przegubu kulowego znajduje się luźny sworzeń kulowy, na pewno go wyczujesz. - Unieś swój samochód za pomocą podnośnika.
Umieść przygotowaną nogę podporową pod obudową przegubu kulowego.
Nieco opuść samochód, aby obciążyć testowaną część zamienną. Koło powinno pozostać w górze i swobodnie się obracać.
Poproś swojego pomocnika, aby wcisnął i przytrzymał pedał hamulca. Spróbuj obrócić koło, trzymając je za jego górną i dolną część.
Możesz to wykryć tylko przy określonej pozycji kierownicy, więc poproś swojego pomocnika, aby powoli obracał kierownicą w jedną i w drugą stronę. - Włóż płaski koniec łyżki do opon pomiędzy wahacz zawieszenia a zwrotnicę, a następnie naciśnij uchwyt łyżki do opon.
Obserwuj przy tym przegub kulowy. Z pewnością zauważysz, czy w przegubie kulowym występuje nadmierny luz.

Jak sprawdzić stan zużycia przegubu kulowego
Zawieszenie i układ kierowniczy 04.03.2020