Jak wyeliminować stukanie i skrzypienie w zawieszeniu

Jak wyeliminować stukanie i skrzypienie w zawieszeniu
  1. Sprawdź amortyzatory.
    Upewnij się, że nie ma na nich żadnych wycieków oleju.

  2. Sprawdź tuleje.
    Jeżeli na gumowych częściach znajdują się luźne elementy lub pęknięcia, oznacza to, że są one zużyte.

  3. Sprawdź przegub kulowy.
    Upewnij się, że nie ma żadnych pęknięć w osłonie przeciwpyłowej ani nadmiernego luzu w jego obudowie.
    Dźwięk stukania podczas pokonywania zakrętów jest najczęstszą oznaką wadliwego przegubu kulowego.

  4. Obserwuj pracę kół.
    Jeżeli samochód ma problemy z utrzymaniem toru jazdy, a kąt nachylenia kierownicy uległ zmniejszeniu, uważnie przyjrzyj się zwrotnicy.

  5. Sprawdź wahacze, zwracając szczególną uwagę na ich elementy złączne i uszczelki.

  6. Sprawdź układ kierowniczy.
    Jeżeli zauważysz chybotanie kierownicy i usłyszysz nietypowe dźwięki, sprawdź drążki kierownicze i końcówki drążków kierowniczych.
    Jeżeli udało Ci się zlokalizować problem, wykonując te kroki, po prostu wymień wadliwą część. Jeżeli Ci się to nie udało, konieczne będzie skontaktowanie się z serwisem naprawczym.
    Twój profil jest Twoim osobistym asystentem

    Śledzi wydatki na auto, prowadzi książkę serwisową, harmonogram wymiany i zapisuje ulubione materiały, notatki i dokumenty