Silniki DDiS: charakterystyka działania

Silniki DDiS: charakterystyka działania

DDiS to turbodoładowane silniki Diesla z systemem bezpośredniego wtrysku paliwa Common Rail, które instalowane są w samochodach marki Suzuki. Są one produkowane od 2003 roku. Dane jednostki napędowe są znane ze swojej niezawodności, wysokiej wydajności oraz wydajności paliwowej. Aktualnie są one dostępne w większości modeli Suzuki.

Parametry silników DDiS

Dane jednostki napędowe są wersją popularnych silników produkowanych przez koncern General Motors, Groupe PSA (obecnie Stellantis) oraz Groupe Renault. Posiadają one 4-cylindrowy żeliwny lub aluminiowy blok silnika. Głowica cylindrów wykonana jest z aluminium. Posiadają one system wtrysku paliwa Common Rail wyprodukowany przez firmę Delphi, Bosch lub Siemens. Mechanizm układu rozrządu napędzany jest łańcuchem lub paskiem.

Popularne silniki DDiS

KodProducentPojemność (L)Ilość zaworówMax moc (KM)Max moment obrotowy silnika  (N·m)Data rozpoczęcia produkcjiModele Suzuki wyposażone w dany rodzaj silnika
Z13DTJGeneral Motors1.316751702005Swift
10FD53Groupe PSA1.416902002004Liana RA
10JBAXGroupe PSA1.616902152007SX4 GY
K9K 704Groupe Renault1.58651602001Jimny

Typowe awarie silników DDiS   

AwarieSilniki
Częste wycieki oleju silnikowego.10JBAX
Przedwczesne zatkanie sitka oleju, prowadzące do awarii turbiny.10JBAX
Awarie układu rozrządu związane z wyciągniętym łańcuchem rozrządu.10FD53; 10JBAX
Szybkie zabrudzenie zaworu EGR skutkujące jego zakleszczeniem.10JBAX; Z13DTJ
Częste przepalanie ognioodpornych podkładek wtryskiwaczy.10JBAX
Wczesne uszkodzenie koła pasowego wału korbowego.10FD53
Dość częsta awaria elementów układu paliwowego.10FD53
Wirowanie łożysk korbowodu.K9K 704
Wtryskiwacze paliwa są podatne na zabrudzenie.K9K 704
Przeskakiwanie o ząb łańcucha rozrządu wskutek utraty ciśnienia w układzie smarowania.Z13DTJ

Skomentuj

Your email address will not be published. Required fields are marked *