iTEQ (DDi iTEQ) to serie silników Diesla produkowane przez koncern Isuzu Motors. Pierwszy egzemplarz danego modelu silnika został zaprezentowany w 2004 roku. Dane jednostki napędowe instalowane są w pick-upach D-Max, a także w SUV-ach MU-7 i MU-X z nadwoziem zamontowanym na ramie. Samochody wyposażone są w system wtrysku paliwa Common Rail.
Parametry silników iTEQ
Silniki iTEQ posiadają 4 cylindry ustawione rzędowo oraz 16 zaworów. Wszystkie z nich wyposażone są w pojedynczą lub twin-turbo turbosprężarkę z intercoolerem. Niektóre wersje wyposażone są w turbosprężarkę o zmiennej geometrii. Blok silnika wykonany jest z żeliwa, a głowica cylindrów ze specjalnego stopu aluminium opatentowanego przez koncern Isuzu Motors. Mechanizm układu rozrządu napędzany jest stalowym łańcuchem. Zespół tłokowego wtryskiwacza paliwa pokryty jest warstwą ebonitu, gwarantując dłuższą żywotność podzespołu nawet w przypadku korzystania z kiepskiej jakości paliwa, będąc jednocześnie autorskimi wtryskiwaczami marki Isuzu.
Popularne silniki iTEQ
Serie | Pojemność (L) | Kod wersji | Max moc (KM) | Max moment obrotowy silnika (N·m) | Data rozpoczęcia produkcji | Modele wyposażone w dany rodzaj silnika |
4JJ1 | 3.0 | TC | 177 | 430 | 2004 | Isuzu D-Max, MU-7; Holden Rodeo, Colorado |
3.0 | TCX | 163 177 |
360 380 |
2006 2011 |
Isuzu D-Max, MU-X | |
4JK1 | 2.5 | TC | 116 | 280 | 2005 | Isuzu D-Max; Chevrolet Colorado |
2.5 | TCX | 136 | 325 | 2005 | Isuzu D-Max, MU-X; Holden Rodeo; Chevrolet Colorado | |
2.5 | 1E5-TC | 160 | 400 | 2012 | Isuzu D-Max (for Europe only) |
Typowe awarie silników iTEQ
Awarie | Silniki |
Formowanie się osadu węglowego na zaworze EGR powodujące jego zakleszczenie. | 4JJ1-TC; 4JJ1-TCX |
Z biegiem czasu zmianie ulega luz na zaworach. W związku z brakiem hydraulicznej samoregulacji konieczna jest manualna regulacja luzów. | 4JJ1-TC; 4JJ1-TCX |
Zatkanie filtra cząstek stałych przy relatywnie niskim przebiegu. | 4JJ1-TC; 4JJ1-TCX; 4JK1-TC; 4JK1-TCX |
Skomentuj