Silniki VCDi: czym one są i ich osiągi

Silniki VCDi: czym one są i ich osiągi

VCDi to seria turbodoładowanych silników Diesla z systemem wtrysku paliwa Common Rail. Są one instalowane w samochodach marki Chevrolet od 2006 roku. Po raz pierwszy zostały one wyprodukowane przez firmę VM Motori. Od 2010 roku dane jednostki napędowe produkowane są przez koncern General Motors.

Parametry silników VCDi

Silniki posiadają 4 cylindry oraz 16 zaworów. Blok silnika wykonany jest z żeliwa, a głowica cylindrów – z aluminium. Mechanizm układu rozrządu napędzany jest paskiem lub łańcuchem. Wszystkie wersje wyposażone są w turbosprężarkę o zmiennej geometrii, która znacznie zwiększa ich wydajność.

Specyfikacje techniczne silników VCDi

Kod silnikaPojemność (L)Max moc (KM)Max moment obrotowy silnika  (N·m)Data rozpoczęcia produkcjiModele wyposażone w dany rodzaj silnika
Z20S (Z20DMH, LLW)2.01503202006Captiva C100; Cruze J300; Epica V250. 
Z20S1 (Z20DM, LMN)2.0121‒127 280‒3002006Captiva C100; Lacetti J200. 
Z20D1 (LNP)2.0163350–360 2010Cruze J300; Orlando J309; Malibu. 
Z22D1 (LNQ)2.2163–184350–4002010Captiva C140.

Typowe awarie silników VCDi 

AwarieSilniki
Elementy układu paliwowego są wysoce wrażliwe na jakość paliwa.Z20S (Z20DMH, LLW); Z20D1 (LNP); Z20S1 (Z20DM, LMN). 
Krótka żywotność paska rozrządu.Z20S (Z20DMH, LLW); Z20S1 (Z20DM, LMN). 
Szybkie wyciągnięcie łańcucha rozrządu.Z22D1 (LNQ); Z20D1 (LNP). 
Częste awarie turbosprężarki.Z20D1 (LNP). 
Szybkie zatkanie filtra cząstek stałych silników Diesla.Z20D1 (LNP). 

Skomentuj

Your email address will not be published. Required fields are marked *