Silniki VCDi: czym one są i ich osiągi

Silniki VCDi: czym one są i ich osiągi

VCDi to seria turbodoładowanych silników Diesla z systemem wtrysku paliwa Common Rail. Są one instalowane w samochodach marki Chevrolet od 2006 roku. Po raz pierwszy zostały one wyprodukowane przez firmę VM Motori. Od 2010 roku dane jednostki napędowe produkowane są przez koncern General Motors.

Parametry silników VCDi

Silniki posiadają 4 cylindry oraz 16 zaworów. Blok silnika wykonany jest z żeliwa, a głowica cylindrów – z aluminium. Mechanizm układu rozrządu napędzany jest paskiem lub łańcuchem. Wszystkie wersje wyposażone są w turbosprężarkę o zmiennej geometrii, która znacznie zwiększa ich wydajność.

Specyfikacje techniczne silników VCDi

Kod silnika Pojemność (L) Max moc (KM) Max moment obrotowy silnika  (N·m) Data rozpoczęcia produkcji Modele wyposażone w dany rodzaj silnika
Z20S (Z20DMH, LLW) 2.0 150 320 2006 Captiva C100; Cruze J300; Epica V250. 
Z20S1 (Z20DM, LMN) 2.0 121‒127  280‒300 2006 Captiva C100; Lacetti J200. 
Z20D1 (LNP) 2.0 163 350–360  2010 Cruze J300; Orlando J309; Malibu
Z22D1 (LNQ) 2.2 163–184 350–400 2010 Captiva C140.

Typowe awarie silników VCDi 

AwarieSilniki
Elementy układu paliwowego są wysoce wrażliwe na jakość paliwa.Z20S (Z20DMH, LLW); Z20D1 (LNP); Z20S1 (Z20DM, LMN). 
Krótka żywotność paska rozrządu.Z20S (Z20DMH, LLW); Z20S1 (Z20DM, LMN). 
Szybkie wyciągnięcie łańcucha rozrządu.Z22D1 (LNQ); Z20D1 (LNP). 
Częste awarie turbosprężarki.Z20D1 (LNP). 
Szybkie zatkanie filtra cząstek stałych silników Diesla.Z20D1 (LNP). 
    Twój profil jest Twoim osobistym asystentem

    Śledzi wydatki na auto, prowadzi książkę serwisową, harmonogram wymiany i zapisuje ulubione materiały, notatki i dokumenty