VCDi to seria turbodoładowanych silników Diesla z systemem wtrysku paliwa Common Rail. Są one instalowane w samochodach marki Chevrolet od 2006 roku. Po raz pierwszy zostały one wyprodukowane przez firmę VM Motori. Od 2010 roku dane jednostki napędowe produkowane są przez koncern General Motors.
Parametry silników VCDi
Silniki posiadają 4 cylindry oraz 16 zaworów. Blok silnika wykonany jest z żeliwa, a głowica cylindrów – z aluminium. Mechanizm układu rozrządu napędzany jest paskiem lub łańcuchem. Wszystkie wersje wyposażone są w turbosprężarkę o zmiennej geometrii, która znacznie zwiększa ich wydajność.
Specyfikacje techniczne silników VCDi
Kod silnika | Pojemność (L) | Max moc (KM) | Max moment obrotowy silnika (N·m) | Data rozpoczęcia produkcji | Modele wyposażone w dany rodzaj silnika |
Z20S (Z20DMH, LLW) | 2.0 | 150 | 320 | 2006 | Captiva C100; Cruze J300; Epica V250. |
Z20S1 (Z20DM, LMN) | 2.0 | 121‒127 | 280‒300 | 2006 | Captiva C100; Lacetti J200. |
Z20D1 (LNP) | 2.0 | 163 | 350–360 | 2010 | Cruze J300; Orlando J309; Malibu. |
Z22D1 (LNQ) | 2.2 | 163–184 | 350–400 | 2010 | Captiva C140. |
Typowe awarie silników VCDi
Awarie | Silniki |
Elementy układu paliwowego są wysoce wrażliwe na jakość paliwa. | Z20S (Z20DMH, LLW); Z20D1 (LNP); Z20S1 (Z20DM, LMN). |
Krótka żywotność paska rozrządu. | Z20S (Z20DMH, LLW); Z20S1 (Z20DM, LMN). |
Szybkie wyciągnięcie łańcucha rozrządu. | Z22D1 (LNQ); Z20D1 (LNP). |
Częste awarie turbosprężarki. | Z20D1 (LNP). |
Szybkie zatkanie filtra cząstek stałych silników Diesla. | Z20D1 (LNP). |
Skomentuj