XDi: SsangYong silniki typu diesel z systemem bezpośredniego wtrysku paliwa Common Rail

XDi: SsangYong silniki typu diesel z systemem bezpośredniego wtrysku paliwa Common Rail

XDi to seria turbodoładowanych silników Diesla wyposażonych w system wtrysku paliwa Common Rail. Dane jednostki napędowe instalowane są w samochodach marki SsangYong. Po raz pierwszy pojawiły się one na rynku w 2004 roku. Posiadają one 4 lub 5 cylindrów ustawionych względem siebie rzędowo. W dużej mierze są one licencjonowanymi kopiami silników Mercedes-Benz, jednakże niektóre z nich są autorskim wynalazkiem przedsiębiorstwa SsangYong Motor.

Popularne silniki XDi  

Kod Pojemność silnika (L) Ilość cylindrów Ilość zaworów Max moc (KM) Max moment obrotowy silnika  (N·m) Data rozpoczęcia produkcji Modele wyposażone w dany rodzaj silnika
D27DT  2.7 5 20 161–176 340–357 2004 Rexton/Rexton II; Kyron; Rodius I i II.
D20DT 2.0 4 16 141–142 310–360 2006 Actyon I and II; Actyon Sports I i II; Kyron.
D22DTR 2.2 4 16 178 400 2015 Rodius II; Korando III.
D20DTF 2.0 4 16 149–175 360 2010 Actyon II; Korando III.
D20DTR 2.0 4 16 148–155 360 2012 Korando Turismo; Rexton I i II; Stavic.

Typowe awarie silników XDi

AwarieSilniki
Wysokociśnieniowa pompa paliwowa przestaje pełnić swoją funkcję wskutek wrażliwości na jakość paliwa.  D27DT.
Szybkie zatkanie wtryskiwaczy.D27DT.  
Szybkie formowanie się osadu węglowego na zaworze EGR.D27DT.
Przedwczesne uszkodzenie zaworów kontrolujących ciśnienie doładowania oraz recyrkulacji spalin.   D20DT.
Dość częste uszkodzenie hydraulicznego napinacza łańcucha rozrządu.  D20DT.
Twój profil jest Twoim osobistym asystentem

Śledzi wydatki na auto, prowadzi książkę serwisową, harmonogram wymiany i zapisuje ulubione materiały, notatki i dokumenty