Spis treści
ukryj
XDi to seria turbodoładowanych silników Diesla wyposażonych w system wtrysku paliwa Common Rail. Dane jednostki napędowe instalowane są w samochodach marki SsangYong. Po raz pierwszy pojawiły się one na rynku w 2004 roku. Posiadają one 4 lub 5 cylindrów ustawionych względem siebie rzędowo. W dużej mierze są one licencjonowanymi kopiami silników Mercedes-Benz, jednakże niektóre z nich są autorskim wynalazkiem przedsiębiorstwa SsangYong Motor.
Popularne silniki XDi
Kod | Pojemność silnika (L) | Ilość cylindrów | Ilość zaworów | Max moc (KM) | Max moment obrotowy silnika (N·m) | Data rozpoczęcia produkcji | Modele wyposażone w dany rodzaj silnika |
D27DT | 2.7 | 5 | 20 | 161–176 | 340–357 | 2004 | Rexton/Rexton II; Kyron; Rodius I i II. |
D20DT | 2.0 | 4 | 16 | 141–142 | 310–360 | 2006 | Actyon I and II; Actyon Sports I i II; Kyron. |
D22DTR | 2.2 | 4 | 16 | 178 | 400 | 2015 | Rodius II; Korando III. |
D20DTF | 2.0 | 4 | 16 | 149–175 | 360 | 2010 | Actyon II; Korando III. |
D20DTR | 2.0 | 4 | 16 | 148–155 | 360 | 2012 | Korando Turismo; Rexton I i II; Stavic. |
Typowe awarie silników XDi
Awarie | Silniki |
Wysokociśnieniowa pompa paliwowa przestaje pełnić swoją funkcję wskutek wrażliwości na jakość paliwa. | D27DT. |
Szybkie zatkanie wtryskiwaczy. | D27DT. |
Szybkie formowanie się osadu węglowego na zaworze EGR. | D27DT. |
Przedwczesne uszkodzenie zaworów kontrolujących ciśnienie doładowania oraz recyrkulacji spalin. | D20DT. |
Dość częste uszkodzenie hydraulicznego napinacza łańcucha rozrządu. | D20DT. |
Skomentuj