Jak wymienić amortyzator teleskopowy przód w BMW E39 - poradnik naprawy
ściągnięć:
0
Wyświetlenia:
286
0
0 - użytkowników zagłosowało
Ważne!
Procedura wymiany może być stosowana dla
Kolejne kroki mogą się różnić w zależności od konstrukcji samochodu.
:
BMW 5 Sedan (E39) 525 tds,
BMW 5 Sedan (E39) 523 i,
BMW 5 Sedan (E39) 528 i,
BMW 5 Sedan (E39) 525 td,
BMW 5 Sedan (E39) 530 d,
BMW 5 Sedan (E39) 520 i,
BMW 5 Sedan (E39) 520 d,
BMW 5 Sedan (E39) 525 d,
BMW 5 Sedan (E39) 520 i,
BMW 5 Sedan (E39) 530 d,
BMW 5 Sedan (E39) 525 i,
BMW 5 Sedan (E39) 530 i,
BMW 5 Sedan (E39) 520 i
…
Zobacz więcej
Jak wymienić przedni amortyzator w BMW 520i (E39) [PORADNIK AUTODOC]
Wszystkie części, które można wymienić – Amortyzator do 5 Sedan (E39) i innych modeli BMW
Odkręć mocowanie wspornika zacisku hamulcowego. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z pokrętki.
Krok 15
Zdejmuj zacisk hamulcowy wraz ze wspornikiem. Użyj łomu.
Wymiana: amortyzatora teleskopowego – BMW E39. AUTODOC zaleca:
Przymocuj zacisk za pomocą drutu do zawieszenia albo podwozia, żeby uniknąć dehermetyzacji układu hamulcowego.Upewnij się, że zacisk hamulcowy nie wisi na przewodzie hamulcowym.Nie wciskaj pedału hamulca po usunięciu zacisku hamulcowego. W rezultacie tłok może wypaść z cylindra, co może spowodować wyciek płynu hamulcowego oraz dekompresję całego układu.
Krok 16
Odkręć mocowanie łączące łącznik stabilizatora z kolumną amortyzatora. Skorzystaj z nasadki o numerze #16. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 17
Odkręć dolne mocowanie łączące amortyzator ze zwrotnicą. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18. Skorzystaj z nasadki o numerze #16. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 18
Usuń śruby mocujące.
Krok 19
Oczyść mocowanie łączące końcówkę drążka kierowniczego ze zwrotnicą. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 20
Odkręć śrubę mocującą końcówkę do zwrotnicy. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18.
Krok 21
Odłącz końcówkę drążka kierowniczego od zwrotnicy. Skorzystaj ze ściągacza do przegubów kulowych.
Krok 22
Zabezpiecz wahacz. Użyj podnośnika hydraulicznego do skrzyni biegów.
Krok 23
Odłącz końcówkę drążka kierowniczego od zwrotnicy.
Krok 24
Wyjmij wspornik spod wahacza.
AUTODOC poleca:
Wymiana: amortyzatora teleskopowego – BMW E39. Opuść płynnie podnośnik skrzyni biegów, bez gwałtownych ruchów, aby uniknąć uszkodzenia elementów i mechanizmów.
Krok 25
Rozłącz przewody czujnika ABS.
Krok 26
Oczyść wszystkie łączenia wahacza. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 27
Zdejmij osłonę wahacza poprzecznego.
Krok 28
Oczyść wszystkie łączenia wahacza. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 29
Odkręć mocowanie przedniego ramienia. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 30
Wyciągnij przednie mocowanie wahacza.
Krok 31
Podprzej zwrotnicę. Użyj podnośnika hydraulicznego do skrzyni biegów.
Krok 32
Odkręć tylne mocowanie łączące wahacz z ramą pomocniczą. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 16. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 33
Wyciągnij tylne mocowanie wahacza.
Krok 34
Wyczyść mocowania łączące amortyzator ze zwrotnicą. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 35
Zwolnij dolne mocowanie łączące amortyzator ze zwrotnicą. Skorzystaj ze specjalnej nasadki do usuwania amortyzatorów.
Krok 36
Wyjmij podporę spod zwrotnicy.
AUTODOC poleca:
BMW E39 – Nie opuszczaj gwałtownie podnośnika skrzyni biegów, aby uniknąć uszkodzenia elementów i mechanizmów w samochodzie.
Krok 37
Odłącz zwrotnicę z kolumny amortyzatora.
Krok 38
Odkręć górne mocowanie uchwytu amortyzatora.
Wymiana: amortyzatora teleskopowego – BMW E39. Wskazówka od AUTODOC:
Ażeby uniknąć kontuzji, podtrzymaj amortyzator przy odkręcaniu śrub mocujących.
Krok 39
Wyjmij kolumnę resorującą.
Krok 40
Ustaw wspornik amortyzator na prasie służącej do wymiany amortyzatorów.
Wymiana: amortyzatora teleskopowego – BMW E39. Wskazówka od ekspertów z AUTODOC:
Zwróć uwagę, że przy stosowaniu urządzenia do ściskania sprężyn należy mocno utrzymywać zwoje sprężyny, ściskając sprężyny z boków przeciwnych.Śledź za poprawnym położeniem sprężyny w ucóhwycie.Upewnij się, że zwoje sprężyny szczelnie weszły do uchwytów blokujących.
Krok 41
Ściśnij sprężynę.
Krok 42
Odkręć nakrętkę mocującą korbowód do kolumny resorującej. Skorzystaj z nasadki o numerze #22. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H7. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 43
Zdejmij górne mocowanie kolumny.
Krok 44
Zwolnij sprężynę śrubową.
Krok 45
Zdejmij sprężynę.
Krok 46
Zdemontuj osłonę przeciwpylną amortyzatora oraz ogranicznik.
Wymiana: amortyzatora teleskopowego – BMW E39. Eksperci z AUTODOC zalecają:
Dokładnie sprawdź mocowanie amortyzatora, ochrony przeciwpyłowej oraz ogranicznika. W razie potrzeby je wymień.
Krok 47
Zdejmij stary amortyzator z hydraulicznej sprężarki sprężyny śrubowej.
Wymiana: amortyzatora teleskopowego – BMW E39. AUTODOC zaleca:
Przed zamontowaniem nowego amortyzatora, powinieneś ręcznie do napompować 3-5 razy.
Krok 48
Zamontuj nowy amortyzator na hydraulicznej sprężarce śrubowej.
Krok 49
Zamontuj rękaw chroniący przed pyłem oraz ogranicznik na nowym amortyzatorze.
Krok 50
Zamontuj sprężynę na amortyzatorze.
Krok 51
Ściśnij sprężynę.
Krok 52
Zamontuj górne mocowanie amortyzatora i łożysko mocujące śruby.
Krok 53
Dokręć nakrętkę od drążka tłoku amortyzatora. Skorzystaj z nasadki o numerze #22. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H6. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 64 Nm.
AUTODOC poleca:
Sprawdź czy sprężyna jest właściwie umieszczona. Unikaj niewspółosiowości.
Krok 54
Rozluźnij sprężynę.
Krok 55
Zdejmij zamontowany amortyzator.
Krok 56
Zamontuj amortyzator w nadkolu.
Krok 57
Przykręć górne mocowanie uchwytu amortyzatora. Nie dociskaj go.
AUTODOC poleca:
BMW E39 – Aby uniknąć obrażeń, przytrzymaj kolumnę amortyzatora podczas wkręcania śrub mocujących.
Krok 58
Nasmaruj gniazda montażowe amortyzatora na zwrotnicy. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 59
Zamontuj wspornik amortyzator w zwrotnicy.
Krok 60
Podprzej zwrotnicę. Użyj podnośnika hydraulicznego do skrzyni biegów.
Krok 61
Oczyść gniazda mocowania i gwint ramienia zawieszenia. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 62
Załóż przednie mocowanie ramienia.
Krok 63
Oczyść gniazda mocowania i gwint ramienia zawieszenia. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 64
Zamontuj tylne mocowanie wahacza.
Krok 65
Wyjmij podporę spod zwrotnicy.
Wymiana: amortyzatora teleskopowego – BMW E39. Wskazówka od AUTODOC:
Płynnie obniż podnośnik hydrauliczny skrzyni biegów, bez szarpania, ażeby uniknąć uszkodzenia zespołów i mechanizmów.
Wkręć element złączny, który łączy kolumnę amortyzatora ze zwrotnicą.
Krok 74
Unieś hydrauliczny podnośnik do skrzyni biegów o 10-15 cm.
Krok 75
Wkręć tylne mocowanie łączące wahacz z ramą pomocniczą. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 16. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 76
Dokręć mocowanie przedniego ramienia. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 77
Dokręć przednie mocowanie łączące wahacz z ramą montażową. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 110 Nm.
Krok 78
Dociśnij tylne mocowanie podłączając ramię do ościeżnicy nadwozia. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 16. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 110 Nm.
Krok 79
Dokręć dolne mocowania łączące amortyzator ze zwrotnicą. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18. Skorzystaj z nasadki o numerze #16. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 81 Nm.
Krok 80
Dokręć mocowanie łączące łącznik stabilizatora z kolumną amortyzatora. Skorzystaj z nasadki o numerze #16. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 65 Nm.
Krok 81
Dokręć nakrętkę mocującą końcówkę drążka kierowniczego ze zwrotnicą. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 65 Nm.
Krok 82
Wyjmij wspornik spod wahacza.
AUTODOC poleca:
BMW E39 – Nie opuszczaj gwałtownie podnośnika skrzyni biegów, aby uniknąć uszkodzenia elementów i mechanizmów w samochodzie.
Krok 83
Połącz okablowanie czujnika ABS.
Krok 84
Oczyść gniazda mocujące zacisku i jego wspornika. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze środka do czyszczenia hamulców.
AUTODOC poleca:
Wymiana: amortyzatora teleskopowego – BMW E39. Po rozpyleniu preparatu odczekaj kilka minut.
Krok 85
Zamontuj zacisk hamulcowy wraz ze wspornikiem.
Krok 86
Zaciągnij mocowanie zacisku hamulcowego. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 110 Nm.
Nasmaruj powierzchnię, gdzie tarcza hamulcowa styka się z felgą. Zastosuj smar miedziany.
Krok 90
Wyczyść powierzchnię tarczy hamulcowej. Skorzystaj ze środka do czyszczenia hamulców.
Wymiana: amortyzatora teleskopowego – BMW E39. AUTODOC zaleca:
Po zastosowaniu spreju, zaczekaj kilka minut.
Krok 91
Zainstaluj koło.
AUTODOC poleca:
Ważne! Przytrzymaj koło podczas wkręcania śrub mocujących. BMW E39
Krok 92
Wkręć śruby koła. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17.
Krok 93
Spuść samochód i, działając w porządku krzyżowym, zaciągnij bolce mocujące koła. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 120 Nm.
Krok 94
Usuń podnośniki oraz kliny.
Krok 95
Dokręć górny zaczep mocowania sprężyny amortyzatora. Skorzystaj z nasadki o numerze #13. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 24 Nm.
Śledzi wydatki na auto, prowadzi książkę serwisową, harmonogram wymiany i zapisuje ulubione materiały, notatki i dokumenty
Zainstaluj aplikację AUTODOC CLUB!
Twój osobisty menedżer wydatków na samochód, wskazówki serwisowe, przypomnienia o zbliżających się terminach i interwałach serwisowych, instrukcje samodzielnej naprawy - wszystko to w Twoim telefonie
Skanuj
Aby pobrać aplikację:
- zeskanuj kod QR
- pobierz z App Store
- pobierz z Google Play
Wskazówki i triki dotyczące BMW 5 Sedan (E39)
Zobacz więcej
Top 5 przyczyn, dla których Twój samochód piszczy | Wskazówki od AUTODOC
Jak zaoszczędzić na zakupie części samochodowych?
Sprawdzanie rozrusznika bez jego demontażu | Wskazówki od AUTODOC
Jak wymienić szpilkę koła? | Wskazówki od AUTODOC
Najczęściej wymieniane części samochodowe w BMW 5 SERIES