Zdejmij obejmę przewodu wlotu powietrza. Skorzystaj z nasadki o numerze #7. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 8
Odłącz rurę wlotową powietrza od obudowy filtra powietrza. Użyj łomu.
Krok 9
Zdejmij pokrywę filtra.
Krok 10
Zakryj przewód wlotu powietrza przy pomocy ręcznika z mikrofibry, aby zapobiec przed przedostawaniem się do wnętrza systemu pyłu i brudu.
Krok 11
Wyczyść mocowania górnego mocowania amortyzatora. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 12
Poluzuj górne mocowanie kolumny amortyzatora. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 21. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H6.
Krok 13
Zabezpiecz koła klinami.
Krok 14
Poluzuj śruby mocujące koło. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17.
Krok 15
Podejmij przednią część samochodu i zafiksuj na podporach.
Krok 16
Odkręć śruby koła.
AUTODOC poleca:
Ważne! Przytrzymaj koło podczas odkręcania śrub mocujących. Mercedes Vito W638
Krok 17
Ściągnij koło.
Krok 18
Oczyść mocowania czujnika ABS i przewodu hamulcowego, który łączy je z kolumną amortyzatora. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 19
Odłącz przewody i przewód hamulcowy od wspornika amortyzatorów. Użyj łomu.
Krok 20.1
Oczyść mocownia podłączając złącze stabilizatora do amortyzatora, a te łączące amortyzator ze zwrotnicą.
Krok 20.2
Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 21
Odkręć nakrętkę i wyjmij drążek stabilizatora z amortyzatora. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 16. Skorzystaj z nasadki o numerze #16.
Krok 22
Zrób oznaczenie na śrubie regulacyjnej nachylenia.
Krok 23
Odkręć dolne mocowanie łączące amortyzator ze zwrotnicą. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 21. Skorzystaj z nasadki o numerze #21. Skorzystaj z pokrętki.
Krok 24
Podprzej zwrotnicę. Użyj podnośnika hydraulicznego do skrzyni biegów.
Ażeby uniknąć kontuzji, podtrzymaj amortyzator przy odkręcaniu śrub mocujących.
Krok 28
Wyjmij kolumnę resorującą.
Krok 29
Ustaw wspornik amortyzator na prasie służącej do wymiany amortyzatorów.
Wymiana: amortyzatora teleskopowego – Mercedes Vito W638. Wskazówka od ekspertów z AUTODOC:
Zwróć uwagę, że przy stosowaniu urządzenia do ściskania sprężyn należy mocno utrzymywać zwoje sprężyny, ściskając sprężyny z boków przeciwnych.Śledź za poprawnym położeniem sprężyny w ucóhwycie.Upewnij się, że zwoje sprężyny szczelnie weszły do uchwytów blokujących.
Krok 30
Ściśnij sprężynę.
Krok 31
Oczyść drążek amortyzatora. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 32
Odkręć nakrętkę mocującą korbowód do kolumny resorującej. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 21. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H6.
Krok 33
Zdejmij górne mocowanie kolumny.
Krok 34
Zwolnij sprężynę śrubową.
Krok 35
Zdejmij sprężynę.
Krok 36
Zdemontuj osłonę przeciwpylną amortyzatora oraz ogranicznik.
Krok 37
Zdejmij stary amortyzator z hydraulicznej sprężarki sprężyny śrubowej.
AUTODOC poleca:
Wymiana: amortyzatora teleskopowego – Mercedes Vito W638. Dokładnie sprawdź mocowanie, osłonę i odbój amortyzatora. Wymień je w razie potrzeby.Przed zamontowaniem nowego amortyzatora, powinieneś ręcznie do napompować 3-5 razy.
Krok 38
Zamontuj nowy amortyzator na hydraulicznej sprężarce śrubowej.
Krok 39
Zamontuj rękaw chroniący przed pyłem oraz ogranicznik na nowym amortyzatorze.
Krok 40
Zamontuj sprężynę na amortyzatorze.
Krok 41
Ściśnij sprężynę.
Krok 42
Zamontuj górne mocowanie amortyzatora i łożysko mocujące śruby. Użyj łomu.
Krok 43
Dokręć nakrętkę od drążka tłoku amortyzatora. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 21. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H6. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 66 Nm.
Płynnie obniż podnośnik hydrauliczny skrzyni biegów, bez szarpania, ażeby uniknąć uszkodzenia zespołów i mechanizmów.
Krok 53
Dokręć dolne mocowania łączące amortyzator ze zwrotnicą. Skorzystaj z nasadki o numerze #21. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 21. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 190 Nm.
Krok 54
Przymocuj łącznik stabilizatora do kolumny resorującej. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 16. Skorzystaj z nasadki o numerze #16. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 62 Nm.
Krok 55
Podłącz zaczep przewodu czujnika ABS do sprężyny amortyzatora. Przymocuj do kolumny przewód hamulcowy.
W celu uniknięcia zranienia podczas dokręcania śrub mocujących przytrzymaj koło.
Krok 59
Wkręć śruby koła. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17.
Krok 60
Spuść samochód i, działając w porządku krzyżowym, zaciągnij bolce mocujące koła. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 175 Nm.
Krok 61
Dokręć górny zaczep mocowania sprężyny amortyzatora. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 21. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H6. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 66 Nm.
Śledzi wydatki na auto, prowadzi książkę serwisową, harmonogram wymiany i zapisuje ulubione materiały, notatki i dokumenty
Zainstaluj aplikację AUTODOC CLUB!
Twój osobisty menedżer wydatków na samochód, wskazówki serwisowe, przypomnienia o zbliżających się terminach i interwałach serwisowych, instrukcje samodzielnej naprawy - wszystko to w Twoim telefonie
Skanuj
Aby pobrać aplikację:
- zeskanuj kod QR
- pobierz z App Store
- pobierz z Google Play
Wskazówki i triki dotyczące MERCEDES-BENZ VITO Autobus (638)
Zobacz więcej
Samodzielna regeneracja zacisków hamulcowych | Wskazówki od AUTODOC
Sprawdzanie rozrusznika bez jego demontażu | Wskazówki od AUTODOC
Top 5 błędów popełnianych podczas pracy przy komorze silnika | Wskazówki od AUTODOC
Co zrobić, jeśli klimatyzacja w twoim samochodzie nie działa prawidłowo? | Wskazówki od AUTODOC
Najczęściej wymieniane części samochodowe w MERCEDES-BENZ VITO