Odkręć mocowanie łączące łącznik stabilizatora z kolumną amortyzatora. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18. Skorzystaj z klucza typu Torx T40. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 8
Zdejmij drążek stabilizatora poprzecznego.
Krok 9
Odłącz przewód hamulcowy od amortyzatora. Skorzystaj z wkrętaka płaskiego.
Krok 10
Odłącz kable czujnika ABS. Odłącz element mocujący kabel czujnika zużycia klocków hamulcowych od kolumny amortyzatora. Skorzystaj z wkrętaka płaskiego.
Krok 11
Wyczyść mocowania łączące amortyzator ze zwrotnicą. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 12
Odkręć elementy mocujące, które łączą kolumnę amortyzatora ze zwrotnicą. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 21. Skorzystaj z nasadki o numerze #21. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 13
Usuń śruby mocujące.
Krok 14
Odłącz zwrotnicę z kolumny amortyzatora.
Krok 15
Obniż samochód.
Krok 16
Odkryj maskę silnika.
Krok 17
Skorzystaj z osłony chroniącej zderzak w celu zapobiegnięcia uszkodzenia powłoki lakierniczej oraz plastikowych elementów samochodu.
Krok 18
Odkręć elementy mocujące podszybie. Skorzystaj z klucza typu Torx T25. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 19
Zdejmij klamry plastikowej osłony chłodnicy. Skorzystaj z wkrętaka płaskiego. Skorzystaj ze szczypiec do montażu opasek zaciskowych.
Krok 20
Odkręć mocowania ramienia wycieraczki. Skorzystaj z nasadki o numerze #13. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 21
Zdejmij ramiona wycieraczki.
Krok 22
Odłącz przewód dyszy spryskiwacza szyby czołowej.
Krok 23
Unieś i zdejmij atrapę grilla. Skorzystaj z wkrętaka płaskiego.
Krok 24
Wyjmij uchwyt filtr kabinowego. Skorzystaj z klucza typu Torx T25. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 25
Zdejmij dolne plastikowe podszybie wycieraczek.
Krok 26
Odłącz przewód dyszy spryskiwacza szyby czołowej.
Krok 27
Odkręć elementy złączne panelu mechanizmu wycieraczek. Skorzystaj z nasadki o numerze #13. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 28
Zdejmij panel połączony z mechanizmem wycieraczek szyby przedniej.
Krok 29
Odłącz wtyczkę silniczka wycieraczek. Skorzystaj z wkrętaka płaskiego.
Krok 30
Zdejmij zaślepkę mocowania kolumny amortyzatora. Skorzystaj z wkrętaka płaskiego.
Ażeby uniknąć kontuzji, podtrzymaj amortyzator przy odkręcaniu śrub mocujących.
Krok 33
Wyjmij kolumnę resorującą.
Krok 34
Ustaw wspornik amortyzator na prasie służącej do wymiany amortyzatorów.
Wymiana: amortyzatora teleskopowego – Mercedes Vito W639. Wskazówka od ekspertów z AUTODOC:
Zwróć uwagę, że przy stosowaniu urządzenia do ściskania sprężyn należy mocno utrzymywać zwoje sprężyny, ściskając sprężyny z boków przeciwnych.Śledź za poprawnym położeniem sprężyny w ucóhwycie.Upewnij się, że zwoje sprężyny szczelnie weszły do uchwytów blokujących.
Krok 35
Ściśnij sprężynę.
Krok 36
Zabezpiecz tłoczysko kolumny amortyzatora. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 37
Odkręć nakrętkę mocującą korbowód do kolumny resorującej. Skorzystaj z nasadki o numerze #20. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 38
Zdejmij mocowanie, osłonę i odbój amortyzatora.
AUTODOC poleca:
Wymiana: amortyzatora teleskopowego – Mercedes Vito W639. Dokładnie sprawdź mocowanie, osłonę i odbój amortyzatora. Wymień je w razie potrzeby.
Krok 39
Zwolnij sprężynę śrubową.
Krok 40
Zdejmij sprężynę.
Krok 41
Zdejmij stary amortyzator z hydraulicznej sprężarki sprężyny śrubowej.
Wymiana: amortyzatora teleskopowego – Mercedes Vito W639. Wskazówka od AUTODOC:
Przed zamontowaniem nowego amortyzatora, powinieneś ręcznie do napompować 3-5 razy.
Krok 42
Zamontuj nowy amortyzator na hydraulicznej sprężarce śrubowej.
Krok 43
Zamontuj sprężynę na amortyzatorze.
Krok 44
Zamontuj mocowanie, osłonę i odbój amortyzatora.
Krok 45
Ściśnij sprężynę.
Krok 46
Dokręć nakrętkę od drążka tłoku amortyzatora. Skorzystaj z nasadki o numerze #20. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 56 Nm.
Dokręć górny zaczep mocowania sprężyny amortyzatora. Skorzystaj z nasadki o numerze #21. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 56 Nm.
Krok 52
Zamontuj zaślepkę podstawy amortyzatora.
Krok 53
Podłącz wtyczkę silniczka wycieraczek.
Krok 54
Zamontuj panel połączony z mechanizmem wycieraczek szyby przedniej.
Krok 55
Wkręć elementy złączne panelu mechanizmu wycieraczek. Skorzystaj z nasadki o numerze #13. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 27 Nm.
Podejmij przednią część samochodu i zafiksuj na podporach.
Krok 68
Nasmaruj gniazda montażowe amortyzatora na zwrotnicy. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 69
Zamontuj wspornik amortyzator w zwrotnicy.
Krok 70
Zamontuj śruby mocujące.
Krok 71
Dokręć dolne mocowania łączące amortyzator ze zwrotnicą. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 21. Skorzystaj z nasadki o numerze #21. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 120 Nm.+75°
AUTODOC poleca:
Ważne! Należy pamiętać o zastosowaniu nowych elementów złącznych.
Krok 72
Przymocuj łącznik stabilizatora do kolumny resorującej.
Krok 73
Dokręć mocowanie łączące łącznik stabilizatora z kolumną amortyzatora. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18. Skorzystaj z klucza typu Torx T40. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 85 Nm.
Krok 74
Przymocuj do kolumny przewód hamulcowy. Skorzystaj z wkrętaka płaskiego.
Krok 75
Podłącz zaczep przewodu czujnika ABS do sprężyny amortyzatora. Podłącz element mocujący kabel czujnika zużycia klocków hamulcowych do kolumny amortyzatora.
Wymiana: amortyzatora teleskopowego – Mercedes Vito W639. Wskazówka od AUTODOC:
W celu uniknięcia zranienia podczas dokręcania śrub mocujących przytrzymaj koło.
Krok 80
Wkręć śruby koła. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17.
Krok 81
Spuść samochód i, działając w porządku krzyżowym, zaciągnij bolce mocujące koła. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 130 Nm.
Krok 82
Usuń podnośniki oraz kliny.
Czy ta instrukcja obsługi była pomocna?
Proszę oceń tę instrukcję obsługi w skali od 1 do 5. Jeżeli masz jakiekolwiek pytania, zapraszamy do kontaktu z nami.
0 - użytkowników zagłosowało
Szukasz odpowiednich opon?
Sprawdź, które rozmiary opon i felg pasują do modelu MERCEDES-BENZ Vito Bus (W639).
Śledzi wydatki na auto, prowadzi książkę serwisową, harmonogram wymiany i zapisuje ulubione materiały, notatki i dokumenty
Zainstaluj aplikację AUTODOC CLUB!
Twój osobisty menedżer wydatków na samochód, wskazówki serwisowe, przypomnienia o zbliżających się terminach i interwałach serwisowych, instrukcje samodzielnej naprawy - wszystko to w Twoim telefonie
Skanuj
Aby pobrać aplikację:
- zeskanuj kod QR
- pobierz z App Store
- pobierz z Google Play
Wskazówki i triki dotyczące MERCEDES-BENZ VITO Autobus (W639)
Zobacz więcej
Test porównawczy płynów chłodniczych | AUTODOC
Jak wymienić zawieszenie w BMW E30 Turbo | SUPERCAR AUTODOC
Samodzielna regeneracja podnośnika | Wskazówki od AUTODOC
Sprawdzanie rozrusznika bez jego demontażu | Wskazówki od AUTODOC
Najczęściej wymieniane części samochodowe w MERCEDES-BENZ VITO