Jak wymienić końcówkę drążka kierowniczego w Peugeot 206 CC 2D - poradnik naprawy
ściągnięć:
0
Wyświetlenia:
67
0
0 - użytkowników zagłosowało
Ważne!
Procedura wymiany może być stosowana dla:
PEUGEOT 206 CC (2D) 2.0 S16,
PEUGEOT 206 CC (2D) 1.6 16V (2DNFUF, 2DNFUR),
PEUGEOT 206 CC (2D) 1.6 HDi 110
…
Zobacz więcej
Kolejne kroki mogą się różnić w zależności od konstrukcji samochodu.
Procedura wymiany jest identyczna dla prawej i lewej końcówki drążków kierowniczych.
Uwaga: wszystkie prace na samochodzie – Peugeot 206 CC 2D – powinny być wykonywane przy zgaszonym silniku.
Wymianę należy przeprowadzać w tej kolejności:
Krok 1
Zabezpiecz koła klinami.
Krok 2
Poluzuj śruby mocujące koło. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #19.
Krok 3
Podejmij przednią część samochodu i zafiksuj na podporach.
Krok 4
Odkręć śruby koła.
Wymiana: końcówki drążka kierowniczego – Peugeot 206 CC 2D. Wskazówka:
Ażeby uniknąć zranienia się, podtrzymaj koło podczas odkręcania śrub.
Krok 5
Ściągnij koło.
Krok 6
Podczas demontażu zaznacz lub zmierz odpowiednią pozycje przegubu kulowego na drążku kierowniczym bądź policz ilość skrętów w celu zapobiegnięcia późniejszej potrzeby ustawienia zbieżności kół. Skorzystaj z suwmiarki.
Krok 7
Zwolnij śrubę zabezpieczającą mcującą końcówkę do drążka. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 22.
Krok 8
Oczyść mocowanie łączące końcówkę drążka kierowniczego ze zwrotnicą. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 9
Odkręć śrubę mocującą końcówkę do zwrotnicy. Skorzystaj z nasadki o numerze #17. Skorzystaj z pokrętki.
Krok 10
Odłącz końcówkę drążka kierowniczego od zwrotnicy. Skorzystaj z wybijaka. Użyj młotka.
Wymiana: końcówki drążka kierowniczego – Peugeot 206 CC 2D. Eksperci z AUTODOC zalecają:
Podczas instalowania końcówki drążka kierowniczego pamiętaj, aby zrobić taką samą ilość skrętów lub pozostawić taką samą długość gwintu, zgodnych z Twoimi wymiarami.
Krok 14
Podłącz końcówkę drążka kierowniczego do zwrotnicy.
Krok 15
Podczas demontażu zaznacz lub zmierz odpowiednią pozycje przegubu kulowego na drążku kierowniczym bądź policz ilość skrętów w celu zapobiegnięcia późniejszej potrzeby ustawienia zbieżności kół. Skorzystaj z suwmiarki.
Krok 16
Zabezpiecz gwintowaną część drążka kierowniczego. Zastosuj smar miedziany.
Krok 17
Wkręć nakrętkę mocującą, która łączy koncówkę drążka kierowniczego ze zwrotnicą koła. Skorzystaj z nasadki o numerze #17. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 18
Zaciągnij śrubę zabezpieczającą końcówki. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 20. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 22. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 55 Nm.
Krok 19
Dokręć nakrętkę mocującą końcówkę drążka kierowniczego ze zwrotnicą. Skorzystaj z nasadki o numerze #17. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 35 Nm.
Śledzi wydatki na auto, prowadzi książkę serwisową, harmonogram wymiany i zapisuje ulubione materiały, notatki i dokumenty
Zainstaluj aplikację AUTODOC CLUB!
Twój osobisty menedżer wydatków na samochód, wskazówki serwisowe, przypomnienia o zbliżających się terminach i interwałach serwisowych, instrukcje samodzielnej naprawy - wszystko to w Twoim telefonie
Skanuj
Aby pobrać aplikację:
- zeskanuj kod QR
- pobierz z App Store
- pobierz z Google Play
Wskazówki i triki dotyczące PEUGEOT 206 CC (2D)
Zobacz więcej
Rzeczy, których nigdy nie należy robić z automatyczną skrzynią biegów | Wskazówki od AUTODOC
Top 5 błędów popełnianych podczas pracy przy komorze silnika | Wskazówki od AUTODOC
Co zrobić, gdy zapali się kontrolka ABS | Wskazówki od AUTODOC
Jak pomalować zacisk hamulcowy | Wskazówki od AUTODOC
Najczęściej wymieniane części samochodowe w PEUGEOT 206