Jak wymienić łożysko koła przód w FORD Tourneo Courier - poradnik naprawy
ściągnięć:
1
Wyświetlenia:
5
0
0 - użytkowników zagłosowało
Ważne!
Procedura wymiany może być stosowana dla:
FORD Tourneo Courier MPV 1.0 EcoBoost,
FORD Tourneo Courier MPV 1.5 TDCi,
FORD Tourneo Courier MPV 1.6 TDCi
…
Zobacz więcej
Kolejne kroki mogą się różnić w zależności od konstrukcji samochodu.
Niniejszy film przedstawia procedurę wymiany podobnej części samochodowej w innym pojeździe
Wszystkie części, które można wymienić – Łożysko koła do Tourneo Courier MPV i innych modeli FORD
Odkręć mocowanie wspornika zacisku hamulcowego. Skorzystaj z nasadki o numerze #15. Skorzystaj z pokrętki.
Krok 13
Zdejmuj zacisk hamulcowy wraz ze wspornikiem.
Wymiana: łożyska koła – FORD TOURNEO COURIER Kombi. AUTODOC zaleca:
Przymocuj zacisk za pomocą drutu do zawieszenia albo podwozia, żeby uniknąć dehermetyzacji układu hamulcowego.Upewnij się, że zacisk hamulcowy nie wisi na przewodzie hamulcowym.Nie wciskaj pedału hamulca po usunięciu zacisku hamulcowego. W rezultacie tłok może wypaść z cylindra, co może spowodować wyciek płynu hamulcowego oraz dekompresję całego układu.
Odkręć i usuń mocowania osłony nadkola. Skorzystaj z narzędzia do podważania klamer.
Krok 18
Odłącz wtyczkę czujnika ABS.
Krok 19
Wyczyść mocowania łączące amortyzator ze zwrotnicą. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 20
Odkręć dolne mocowanie łączące amortyzator ze zwrotnicą. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 15. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 21
Oczyść wszystkie łączenia wahacza. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 22
Odkręć mocowanie przegubu kulowego od zwrotnicy. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 13. Skorzystaj z nasadki o numerze #15. Skorzystaj z pokrętki.
Krok 23
Odkręć śrubę mocującą.
Krok 24
Oczyść mocowanie łączące końcówkę drążka kierowniczego ze zwrotnicą. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 25
Odkręć śrubę mocującą końcówkę do zwrotnicy. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 26
Odłącz końcówkę drążka kierowniczego od zwrotnicy. Skorzystaj ze ściągacza do przegubów kulowych.
Krok 27
Rozłącz przegub kulowy ze zwrotnicy.
Krok 28
Usuń nakrętkę mocującą.
Krok 29
Oddziel wał napędowy od zwrotnicy.
Wymiana: łożyska koła – FORD TOURNEO COURIER Kombi. Wskazówka od AUTODOC:
Upewnij się, że wał napędowy nie jest rozładowany (gdy samochód jest podniesiony).
Krok 30
Usuń śruby mocujące.
Krok 31
Odłącz zwrotnicę z kolumny amortyzatora.
Krok 32
Wyjmij zwrotnicę wraz z piastą.
Krok 33
Chwyć piastę koła wraz z łożyskiem w imadło.
Krok 34
Wyjmij piastę koła ze zwrotnicy. Skorzystaj z wybijaka. Użyj młotka.
Krok 35
Poluźnij imadło i wyjmij z niego piastę koła wraz z łożyskiem.
Krok 36
Wypchnij wewnętrzny pierścień łożyska z piasty koła. Użyj separatora do łożysk. Skorzystaj z wybijaka. Użyj młotka.
Wymiana: łożyska koła – FORD TOURNEO COURIER Kombi. Eksperci z AUTODOC zalecają:
Sprawdź, czy łożysko piasty koła jest prawidłowo ustawione. Staraj się uniknąć jego przesunięcia.Zaprzestań dociskania powierzchni łożyska natychmiast po zamontowaniu łożyska w gnieździe montażowym.
Krok 43
Nasmaruj elementy mocujące łożysko piasty koła. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Podłącz końcówkę drążka kierowniczego do zwrotnicy.
Krok 56
Wkręć nakrętkę mocującą, która łączy koncówkę drążka kierowniczego ze zwrotnicą koła. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 57
Zainstaluj śrubę mocującą.
Krok 58
Wkręć mocowania przegubu kulowego. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 13. Skorzystaj z nasadki o numerze #15. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 59
Dokręć dolne mocowania łączące amortyzator ze zwrotnicą. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 15. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 82 Nm.+90°
AUTODOC poleca:
Ważne! Należy pamiętać o zastosowaniu nowych elementów złącznych.
Krok 60
Dokręć nakrętkę mocującą końcówkę drążka kierowniczego ze zwrotnicą. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 53 Nm.
Krok 61
Dokręć mocowanie przegubu kulowego. Skorzystaj z nasadki o numerze #15. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 50 Nm.
Zaciągnij mocowanie zacisku hamulcowego. Skorzystaj z nasadki o numerze #15. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 70 Nm.
Krok 69
Przymocuj do kolumny przewód hamulcowy.
Krok 70
Podłącz mocowanie przewodu hamulcowego do sprężyny amortyzatora. Skorzystaj z nasadki o numerze #10. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 7 Nm.
Śledzi wydatki na auto, prowadzi książkę serwisową, harmonogram wymiany i zapisuje ulubione materiały, notatki i dokumenty
Zainstaluj aplikację AUTODOC CLUB!
Twój osobisty menedżer wydatków na samochód, wskazówki serwisowe, przypomnienia o zbliżających się terminach i interwałach serwisowych, instrukcje samodzielnej naprawy - wszystko to w Twoim telefonie
Skanuj
Aby pobrać aplikację:
- zeskanuj kod QR
- pobierz z App Store
- pobierz z Google Play
Wskazówki i triki dotyczące FORD Tourneo Courier MPV
Zobacz więcej
Co zrobić, jeśli nagrzewnica w samochodzie nie działa? | Wskazówki od AUTODOC
Co zrobić, gdy zapali się kontrolka ABS | Wskazówki od AUTODOC
Co zrobić, jeśli klimatyzacja w twoim samochodzie nie działa prawidłowo? | Wskazówki od AUTODOC
Jak zamienić silnik w BMW E30 Turbo | SUPERCAR AUTODOC
Najczęściej wymieniane części samochodowe w FORD Tourneo Courier