Jak wymienić łożysko koła przód w FORD FOCUS kombi (DNW) - poradnik naprawy
ściągnięć:
0
Wyświetlenia:
1
0
0 - użytkowników zagłosowało
Ważne!
Procedura wymiany może być stosowana dla:
FORD FOCUS kombi (DNW) 1.4 16V,
FORD FOCUS kombi (DNW) 1.6 16V,
FORD FOCUS kombi (DNW) 1.8 16V,
FORD FOCUS kombi (DNW) 2.0 16V,
FORD FOCUS kombi (DNW) 1.8 Turbo DI / TDDi,
FORD FOCUS kombi (DNW) 1.8 DI / TDDi,
FORD FOCUS kombi (DNW) 1.8 TDCi,
FORD FOCUS kombi (DNW) ST170,
FORD FOCUS kombi (DNW) 1.8 TDCi,
FORD FOCUS kombi (DNW) 1.8 BiFuel,
FORD FOCUS kombi (DNW) 1.6 16V Flexifuel,
FORD FOCUS kombi (DNW) 2.3,
FORD FOCUS kombi (DNW) 2.0,
FORD FOCUS kombi (DNW) 2.0
…
Zobacz więcej
Kolejne kroki mogą się różnić w zależności od konstrukcji samochodu.
Niniejszy film przedstawia procedurę wymiany podobnej części samochodowej w innym pojeździe
Wszystkie części, które można wymienić – Łożysko koła do FOCUS kombi (DNW) i innych modeli FORD
Odkręć mocowanie wspornika zacisku hamulcowego. Skorzystaj z nasadki o numerze #13. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 11
Zdejmuj zacisk hamulcowy wraz ze wspornikiem.
Wymiana: łożyska koła – FORD FOCUS Estate (DNW). Wskazówka od ekspertów z AUTODOC:
Przymocuj zacisk za pomocą drutu do zawieszenia albo podwozia, żeby uniknąć dehermetyzacji układu hamulcowego.Upewnij się, że zacisk hamulcowy nie wisi na przewodzie hamulcowym.Nie wciskaj pedału hamulca po usunięciu zacisku hamulcowego. W rezultacie tłok może wypaść z cylindra, co może spowodować wyciek płynu hamulcowego oraz dekompresję całego układu.Sprawdź wspornik zacisku hamulcowego, trzpienie prowadzące zacisku hamulcowego oraz osłony przeciwpyłowe. Wyczyść je. W razie potrzeby je wymień.
Odkręć nakrętkę mocującą oś piasty koła. Skorzystaj z nasadki o numerze #32.
Krok 15
Wyjmij wał napędowy. Użyj młotka.
Wymiana: łożyska koła – FORD FOCUS Estate (DNW). Wskazówka od AUTODOC:
Upewnij się, że wał napędowy nie jest rozładowany (gdy samochód jest podniesiony).
Krok 16
Wyczyść mocowanie łączące przegub kulowy ze zwrotnicą. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 17
Odkręć mocowanie przegubu kulowego od zwrotnicy. Skorzystaj z klucza typu Torx T50. Skorzystaj z nasadki o numerze #17. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 18
Odkręć śrubę mocującą. Użyj młotka.
Krok 19
Wyczyść mocowania łączące amortyzator ze zwrotnicą. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 20
Odkręć dolne mocowanie łączące amortyzator ze zwrotnicą. Skorzystaj z nasadki o numerze #15. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 21
Odkręć śrubę mocującą.
Krok 22
Odłącz dźwignię dolną od zwrotnicy. Użyj łomu.
Krok 23
Odłącz zwrotnicę z kolumny amortyzatora. Użyj młotka.
Krok 24
Wyjmij zwrotnicę wraz z piastą.
Krok 25
Wyciśnij piastę koła z łożyska stożkowego. Użyj zestawu do montażu i demontażu łożysk i tulei. Użyj młotka.
Krok 26
Wyciśnij łożysko piasty koła. Użyj zestawu do montażu i demontażu łożysk i tulei.
Wciśnij nowe łożysko do piasty koła. Użyj zestawu do montażu i demontażu łożysk i tulei. Użyj młotka.
Krok 29
Wciśnij piastę koła w bieżnie wewnętrzną łożyska. Użyj zestawu do montażu i demontażu łożysk i tulei.
Krok 30
Zamontuj zwrotnicę wraz z piastą.
Krok 31
Zamontuj wał napędowy w łożysku koła.
Krok 32
Zamontuj wspornik amortyzator w zwrotnicy.
Krok 33
Połącz dolne ramię ze zwrotnicą. Użyj młotka.
Krok 34
Zamontuj śruby mocujące.
Krok 35
Dokręć dolne mocowania łączące amortyzator ze zwrotnicą. Skorzystaj z nasadki o numerze #15. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 90 Nm.
Krok 36
Zaciągnij mocowanie piasty. Skorzystaj z nasadki o numerze #32. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 290 Nm.
Krok 37
Dokręć mocowanie przegubu kulowego. Skorzystaj z klucza typu Torx T50. Skorzystaj z nasadki o numerze #17. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 48 Nm.
Krok 38
Zainstaluj tarczę hamulcową.
Krok 39
Oczyść gniazda mocujące zacisku i jego wspornika. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 40
Zamontuj zacisk hamulcowy wraz ze wspornikiem.
Krok 41
Zaciągnij mocowanie zacisku hamulcowego. Skorzystaj z nasadki o numerze #13. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 65 Nm.
Krok 42
Podłącz końcówkę drążka kierowniczego do zwrotnicy.
Krok 43
Dokręć nakrętkę mocującą końcówkę drążka kierowniczego ze zwrotnicą. Skorzystaj z nasadki o numerze #17. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 48 Nm.
Krok 44
Nasmaruj powierzchnię, gdzie tarcza hamulcowa styka się z felgą. Zastosuj smar miedziany.
Krok 45
Wyczyść powierzchnię tarczy hamulcowej. Skorzystaj ze środka do czyszczenia hamulców.
AUTODOC poleca:
Wymiana: łożyska koła – FORD FOCUS Estate (DNW). Po rozpyleniu preparatu odczekaj kilka minut.
Krok 46
Zainstaluj koło.
Wymiana: łożyska koła – FORD FOCUS Estate (DNW). Eksperci z AUTODOC zalecają:
W celu uniknięcia zranienia podczas dokręcania śrub mocujących przytrzymaj koło.
Krok 47
Wkręć śruby koła. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #19.
Krok 48
Spuść samochód i, działając w porządku krzyżowym, zaciągnij bolce mocujące koła. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #19. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 95 Nm.
Krok 49
Usuń podnośniki oraz kliny.
Czy ta instrukcja obsługi była pomocna?
Proszę oceń tę instrukcję obsługi w skali od 1 do 5. Jeżeli masz jakiekolwiek pytania, zapraszamy do kontaktu z nami.
Śledzi wydatki na auto, prowadzi książkę serwisową, harmonogram wymiany i zapisuje ulubione materiały, notatki i dokumenty
Zainstaluj aplikację AUTODOC CLUB!
Twój osobisty menedżer wydatków na samochód, wskazówki serwisowe, przypomnienia o zbliżających się terminach i interwałach serwisowych, instrukcje samodzielnej naprawy - wszystko to w Twoim telefonie
Skanuj
Aby pobrać aplikację:
- zeskanuj kod QR
- pobierz z App Store
- pobierz z Google Play
Wskazówki i triki dotyczące FORD FOCUS kombi (DNW)
Zobacz więcej
Jak zamienić silnik w BMW E30 Turbo | SUPERCAR AUTODOC
Jak odnowić kierownicę | Wskazówki od AUTODOC
Jak samodzielnie zrobić pianownicę | Wskazówki od AUTODOC
Top 5 błędów popełnianych podczas pracy przy komorze silnika | Wskazówki od AUTODOC
Najczęściej wymieniane części samochodowe w FORD FOCUS