Odkręć mocowanie wspornika zacisku hamulcowego. Skorzystaj z klucza typu Torx T55. Skorzystaj z pokrętki. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 18
Zdejmuj zacisk hamulcowy wraz ze wspornikiem.
Wymiana: łożyska koła – PEUGEOT 207 SW (WK_). Profesjonaliści zalecają:
Przymocuj zacisk za pomocą drutu do zawieszenia albo podwozia, żeby uniknąć dehermetyzacji układu hamulcowego.Upewnij się, że zacisk hamulcowy nie wisi na przewodzie hamulcowym.Nie wciskaj pedału hamulca po usunięciu zacisku hamulcowego. W rezultacie tłok może wypaść z cylindra, co może spowodować wyciek płynu hamulcowego oraz dekompresję całego układu.Sprawdź wspornik zacisku hamulcowego, trzpienie prowadzące zacisku hamulcowego oraz osłony przeciwpyłowe. Wyczyść je. W razie potrzeby je wymień.
Krok 19
Rozłącz przewody czujnika ABS.
Krok 20
Zdejmij plastikowe spinki nadkola. Skorzystaj z narzędzia do podważania klamer.
Krok 21
Usuń osłonę nadkola.
Krok 22
Odłącz wtyczkę czujnika ABS.
Krok 23
Odkręć mocowanie tarczy hamulcowej. Skorzystaj z klucza typu Torx T30. Skorzystaj z wkrętaka udarowego.
Krok 24
Zdejmij tarczę hamulcową.
Krok 25
Odkręć śrubę mocującą końcówkę do zwrotnicy. Skorzystaj z nasadki o numerze #17. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 26
Odłącz końcówkę drążka kierowniczego od zwrotnicy. Skorzystaj ze ściągacza do przegubów kulowych.
Krok 27
Oczyść wszystkie łączenia wahacza. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 28
Odkręć elementy mocujące, które łączą przegub kulowy z wahaczem. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 17. Skorzystaj z nasadki o numerze #16. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 29
Odłącz przegub kulowy od wahacza. Użyj łomu.
Krok 30
Wyczyść mocowania łączące amortyzator ze zwrotnicą. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 31
Odkręć dolne mocowanie łączące amortyzator ze zwrotnicą. Skorzystaj z nasadki o numerze #16. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 32
Odkręć śrubę mocującą.
Krok 33
Oddziel wał napędowy od zwrotnicy.
Krok 34
Odłącz zwrotnicę z kolumny amortyzatora. Użyj młotka.
Krok 35
Wyjmij zwrotnicę wraz z piastą.
Krok 36
Umieść zwrotnicę wraz z piastą koła w imadle.
Krok 37
Wyczyść miejsce montażu czujnika ABS. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 38
Odkręć śrubę czujnika ABS. Skorzystaj z nasadki o numerze #13. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 39
Odłącz czujnik ABS. Skorzystaj z wkrętaka płaskiego.
Zwolnij szczęki imadła i wyjmij zwrotnicę wraz z piastą koła.
Krok 43
Wyjmij piastę koła ze zwrotnicy. Użyj zestawu do montażu i demontażu łożysk i tulei.
Krok 44
Wypchnij wewnętrzny pierścień łożyska z piasty koła. Użyj zestawu do montażu i demontażu łożysk i tulei. Użyj separatora do łożysk.
Krok 45
Wyciśnij łożysko piasty koła. Użyj zestawu do montażu i demontażu łożysk i tulei.
Krok 46
Oczyść gniazdo mocujące łożyska piasty. Skorzystaj z uniwersalnego preparatu czyszczącego w aerozolu. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 47
Wciśnij nowe łożysko do piasty koła. Użyj zestawu do montażu i demontażu łożysk i tulei.
Wymiana: łożyska koła – PEUGEOT 207 SW (WK_). AUTODOC zaleca:
Sprawdź, czy łożysko piasty koła jest prawidłowo ustawione. Staraj się uniknąć jego przesunięcia.Zaprzestań dociskania powierzchni łożyska natychmiast po zamontowaniu łożyska w gnieździe montażowym.
Zainstaluj piastę koła na zwrotnicy. Użyj zestawu do montażu i demontażu łożysk i tulei.
AUTODOC poleca:
Upewnij się, że piasta koła jest prawidłowo ustawiona. Nie dopuść do jej przesunięcia.
Krok 51
Nasmaruj element mocujący czujnik ABS. Skorzystaj z uniwersalnego preparatu czyszczącego w aerozolu. Skorzystaj ze smaru uniwersalnego.
Krok 52
Podłącz czujnik ABS.
Krok 53
Dokręć element mocujący czujnik ABS do zwrotnicy. Skorzystaj z nasadki o numerze #13. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 10 Nm.
Krok 54
Nasmaruj gniazda montażowe amortyzatora na zwrotnicy. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 55
Zamontuj zwrotnicę wraz z piastą.
Krok 56
Zamontuj wspornik amortyzator w zwrotnicy.
Krok 57
Podprzej zwrotnicę. Użyj podnośnika hydraulicznego do skrzyni biegów.
Krok 58
Zainstaluj śrubę mocującą.
Krok 59
Wkręć element złączny, który łączy kolumnę amortyzatora ze zwrotnicą. Skorzystaj z nasadki o numerze #16. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 60
Wyjmij podporę spod zwrotnicy.
AUTODOC poleca:
PEUGEOT 207 SW (WK_) – Nie opuszczaj gwałtownie podnośnika skrzyni biegów, aby uniknąć uszkodzenia elementów i mechanizmów w samochodzie.
Podłącz końcówkę drążka kierowniczego do zwrotnicy.
Krok 72
Wkręć nakrętkę mocującą, która łączy koncówkę drążka kierowniczego ze zwrotnicą koła. Skorzystaj z nasadki o numerze #17. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 73
Dokręć nakrętkę mocującą końcówkę drążka kierowniczego ze zwrotnicą. Skorzystaj z nasadki o numerze #17. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 35 Nm.
Krok 74
Wkręć elementy mocujące, które łączą przegub kulowy z wahaczem. Skorzystaj z nasadki o numerze #16. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 60 Nm.
Krok 75
Dokręć dolne mocowania łączące amortyzator ze zwrotnicą. Skorzystaj z nasadki o numerze #16. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 55 Nm.
Zaciągnij mocowanie tarczy hamulcowej. Skorzystaj z klucza typu Torx T30. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 9 Nm.
Krok 79
Zamontuj zacisk hamulcowy wraz ze wspornikiem.
Krok 80
Zaciągnij mocowanie zacisku hamulcowego. Skorzystaj z klucza typu Torx T55. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 105 Nm.
Krok 81
Zabezpiecz uchwyt mocujący przewód hamulcowy.
Krok 82
Dokręć obejmę mocującą przewód hamulcowy do amortyzatora. Skorzystaj z nasadki o numerze #13. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 10 Nm.
Dokręć mocowanie łączące łącznik stabilizatora z kolumną amortyzatora. Skorzystaj z nasadki o numerze #17. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 43 Nm.
Krok 86
Zamontuj nakrętkę mocującą.
Krok 87
Dokręć nakrętkę wału napędowego. Skorzystaj z nasadki o numerze #35. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 245 Nm.
Krok 88
Nasmaruj element mocujący półoś napędową. Zastosuj smar miedziany.
Krok 89
Włóż zawleczkę nakrętki półosi. Użyj łomu.
Krok 90
Nasmaruj wszystkie przeguby łącznika stabilizatora. Zabezpiecz wszystkie łączenia wahacza. Zastosuj smar miedziany.
Nasmaruj powierzchnię, gdzie tarcza hamulcowa styka się z felgą. Zastosuj smar miedziany.
Krok 93
Wyczyść powierzchnię tarczy hamulcowej. Skorzystaj ze środka do czyszczenia hamulców.
AUTODOC poleca:
Wymiana: łożyska koła – PEUGEOT 207 SW (WK_). Po rozpyleniu preparatu odczekaj kilka minut.
Krok 94
Zainstaluj koło.
Wymiana: łożyska koła – PEUGEOT 207 SW (WK_). Eksperci z AUTODOC zalecają:
W celu uniknięcia zranienia podczas dokręcania śrub mocujących przytrzymaj koło.
Krok 95
Wkręć śruby koła. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17.
Krok 96
Spuść samochód i, działając w porządku krzyżowym, zaciągnij bolce mocujące koła. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 100 Nm.
Krok 97
Usuń podnośniki oraz kliny.
Czy ta instrukcja obsługi była pomocna?
Proszę oceń tę instrukcję obsługi w skali od 1 do 5. Jeżeli masz jakiekolwiek pytania, zapraszamy do kontaktu z nami.
Śledzi wydatki na auto, prowadzi książkę serwisową, harmonogram wymiany i zapisuje ulubione materiały, notatki i dokumenty
Zainstaluj aplikację AUTODOC CLUB!
Twój osobisty menedżer wydatków na samochód, wskazówki serwisowe, przypomnienia o zbliżających się terminach i interwałach serwisowych, instrukcje samodzielnej naprawy - wszystko to w Twoim telefonie
Skanuj
Aby pobrać aplikację:
- zeskanuj kod QR
- pobierz z App Store
- pobierz z Google Play
Wskazówki i triki dotyczące PEUGEOT 207 SW (WK_)
Zobacz więcej
Top 5 błędów przy wymianie świec zapłonowych | Wskazówki od AUTODOC
4 przyczyny zapalenia się kontrolki CHECK ENGINE | Wskazówki od AUTODOC
TOP 5 błędów przy wymianie amortyzatorów | Wskazówki od AUTODOC
Jak pomalować zacisk hamulcowy | Wskazówki od AUTODOC
Najczęściej wymieniane części samochodowe w PEUGEOT 207