Jak wymienić łożysko koła przód w RENAULT CLIO IV Nadwozie pełne - poradnik naprawy
ściągnięć:
0
Wyświetlenia:
0
0
0 - użytkowników zagłosowało
Ważne!
Procedura wymiany może być stosowana dla:
RENAULT CLIO IV Nadwozie pełne 0.9 TCe 90 LPG (BHM1),
RENAULT CLIO IV Nadwozie pełne 1.2 16V LPG (BHMG)
…
Zobacz więcej
Kolejne kroki mogą się różnić w zależności od konstrukcji samochodu.
Niniejszy film przedstawia procedurę wymiany podobnej części samochodowej w innym pojeździe
Wszystkie części, które można wymienić – Łożysko koła do CLIO IV Nadwozie pełne i innych modeli RENAULT
Wymiana: łożyska koła – RENAULT CLIO IV Box. Eksperci z AUTODOC zalecają:
Nie stosuj po raz drugi demontowanego zespołu łożyska w swoim samochodzie RENAULT CLIO IV Box.
Procedura wymiany łożyska piasty koła jest identyczna dla obydwu kół znajdujących się na tej samej osi.
Uwaga: wszystkie prace na samochodzie – RENAULT CLIO IV Box – powinny być wykonywane przy zgaszonym silniku.
Wymianę należy przeprowadzać w tej kolejności:
Krok 1
Zabezpiecz koła klinami.
Krok 2
Poluzuj śruby kół. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17. Skorzystaj z pokrętki.
Krok 3
Podnieś samochód.
AUTODOC poleca:
Jeśli używasz podnośnika, upewnij się, że stoi on na płaskiej powierzchni bez żadnych nierówności.Pamiętaj, aby dodatkowo zabezpieczyć samochód za pomocą podpór.
Krok 4
Odkręć śruby koła.
Wymiana: łożyska koła – RENAULT CLIO IV Box. Wskazówka:
Ażeby uniknąć zranienia się, podtrzymaj koło podczas odkręcania śrub.
Krok 5
Ściągnij koło.
Krok 6
Oczyść element mocujący wał napędowy. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 7
Odkręć mocowania łączące wał napędowy z piastą koła. Skorzystaj z nasadki o numerze #30. Skorzystaj z pokrętki.
Krok 8
Usuń nakrętkę mocującą.
Krok 9
Oddziel wał napędowy od zwrotnicy. Skorzystaj z wybijaka. Użyj młotka.
Odkręć elementy mocujące jarzmo zacisku hamulcowego. Skorzystaj z nasadki o numerze #17. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 12
Usuń śruby mocujące.
Krok 13
Zdejmuj zacisk hamulcowy wraz ze wspornikiem.
Wymiana: łożyska koła – RENAULT CLIO IV Box. AUTODOC zaleca:
Przymocuj zacisk za pomocą drutu do zawieszenia albo podwozia, żeby uniknąć dehermetyzacji układu hamulcowego.Upewnij się, że zacisk hamulcowy nie wisi na przewodzie hamulcowym.Nie wciskaj pedału hamulca po usunięciu zacisku hamulcowego. W rezultacie tłok może wypaść z cylindra, co może spowodować wyciek płynu hamulcowego oraz dekompresję całego układu.
Odkręć mocowania tarczy hamulcowej. Skorzystaj z klucza typu Torx T40. Skorzystaj z wkrętaka udarowego.
Krok 16
Usuń śruby mocujące.
Krok 17
Zdemontuj tarczę hamulcową.
Krok 18
Wyczyść śrubę czujnika ABS. Użyj szczotki nylonowej. Skorzystaj z uniwersalnego preparatu czyszczącego w aerozolu.
Krok 19
Odłącz czujnik ABS.
Krok 20
Oczyść mocowanie łączące końcówkę drążka kierowniczego ze zwrotnicą. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 21
Odkręć nakrętkę mocującą końcówkę drążka kierowniczego do zwrotnicy. Skorzystaj z nasadki o numerze #14. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 22
Odłącz końcówkę drążka kierowniczego od zwrotnicy. Skorzystaj ze ściągacza do przegubów kulowych.
Krok 23
Wyczyść mocowanie łączące przegub kulowy ze zwrotnicą. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 24
Odkręć element mocujący, który łączy przegub kulowy dolnego wahacza ze zwrotnicą. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 16. Skorzystaj z nasadki o numerze #16. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 25
Odkręć śrubę mocującą.
Krok 26
Wyczyść mocowania łączące amortyzator ze zwrotnicą. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 27
Odkręć dolne elementy mocujące kolumnę resorującą. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 17. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 28
Usuń śruby mocujące.
Krok 29
Zwolnij mocowanie łączące przegub kulowy ze zwrotnicą. Użyj płaskiego dłuta z metalu roboczego. Użyj młotka.
Krok 30
Odłącz przegub kulowy od zwrotnicy.
Krok 31
Wyciągnij półoś napędową ze zwrotnicy, unieś ją i przymocuj do nadwozia.
Krok 32
Odłącz zwrotnicę od kolumny amortyzatora.
Krok 33
Zdejmij zwrotnicę wraz z piastą koła.
Krok 34
Zdejmij piastę koła ze zwrotnicy. Użyj zestawu do montażu i demontażu łożysk i tulei.
Wyczyść mocowanie łączące przegub kulowy ze zwrotnicą. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj z uniwersalnego preparatu czyszczącego w aerozolu.
Krok 49
Zamontuj zwrotnicę wraz z piastą.
Krok 50
Zamocuj kolumnę amortyzatora do zwrotnicy.
Krok 51
Załóż półoś napędową.
Krok 52
Podłącz przegub kulowy do zwrotnicy.
Krok 53
Zamontuj śruby mocujące.
Krok 54
Podłącz końcówkę drążka kierowniczego do zwrotnicy.
Krok 55
Dokręć nakrętkę mocującą końcówkę drążka kierowniczego ze zwrotnicą. Skorzystaj z nasadki o numerze #14. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 35 Nm.
Krok 56
Dokręć element mocujący, który łączy przegub kulowy dolnego wahacza ze zwrotnicą. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 16. Skorzystaj z nasadki o numerze #16. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 37 Nm.
Krok 57
Dokręć dolne mocowania łączące amortyzator ze zwrotnicą. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 17. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 116 Nm.
Krok 58
Zamontuj czujnik ABS.
Krok 59
Zamontuj nakrętkę mocującą.
Krok 60
Wkręć element mocujący półosi napędowej. Skorzystaj z nasadki o numerze #30. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 61
Wyczyść piastę koła. Użyj drucianej szczotki.
Krok 62
Zabezpiecz powierzchnię kontaktową. Użyj smaru ceramicznego.
Krok 63
Zamontuj tarczę hamulcową.
Krok 64
Zamontuj śruby mocujące.
Krok 65
Dokręć mocowania tarczy hamulcowej. Skorzystaj z klucza typu Torx T40. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 10 Nm.
Krok 66
Zamontuj zacisk hamulcowy wraz ze wspornikiem.
Krok 67
Zamontuj śruby mocujące.
Krok 68
Dokręć elementy mocujące jarzmo zacisku hamulcowego. Skorzystaj z nasadki o numerze #17. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 105 Nm.
Krok 69
Dokręć element mocujący półoś napędową. Skorzystaj z nasadki o numerze #30. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 238 Nm.
Nasmaruj powierzchnię, gdzie tarcza hamulcowa styka się z felgą. Użyj smaru ceramicznego.
Krok 72
Wyczyść powierzchnię tarczy hamulcowej. Skorzystaj ze środka do czyszczenia hamulców.
Krok 73
Zamontuj koło.
AUTODOC poleca:
Ostrzeżenie! Aby uniknąć obrażeń, przytrzymaj koło podczas wkręcania śrub mocujących. RENAULT CLIO IV Box
Krok 74
Wkręć śruby koła. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 75
Spuść samochód i, działając w porządku krzyżowym, zaciągnij bolce mocujące koła. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 110 Nm.
Krok 76
Usuń podnośniki oraz kliny.
Czy ta instrukcja obsługi była pomocna?
Proszę oceń tę instrukcję obsługi w skali od 1 do 5. Jeżeli masz jakiekolwiek pytania, zapraszamy do kontaktu z nami.
0 - użytkowników zagłosowało
Popularne poradniki serwisowe do RENAULT CLIO IV Box
Śledzi wydatki na auto, prowadzi książkę serwisową, harmonogram wymiany i zapisuje ulubione materiały, notatki i dokumenty
Zainstaluj aplikację AUTODOC CLUB!
Twój osobisty menedżer wydatków na samochód, wskazówki serwisowe, przypomnienia o zbliżających się terminach i interwałach serwisowych, instrukcje samodzielnej naprawy - wszystko to w Twoim telefonie
Skanuj
Aby pobrać aplikację:
- zeskanuj kod QR
- pobierz z App Store
- pobierz z Google Play
Wskazówki i triki dotyczące RENAULT CLIO IV Nadwozie pełne
Zobacz więcej
Test porównawczy płynów chłodniczych | AUTODOC
Co zrobić, jeśli nagrzewnica w samochodzie nie działa? | Wskazówki od AUTODOC
Jak samodzielnie naprawić zderzak | Wskazówki od AUTODOC
Istotne różnice pomiędzy narzędziami samochodowymi | Wskazówki od AUTODOC
Najczęściej wymieniane części samochodowe w RENAULT CLIO