Skorzystaj z osłony chroniącej zderzak w celu zapobiegnięcia uszkodzenia powłoki lakierniczej oraz plastikowych elementów samochodu.
Krok 3.1
Odłącz czujnik próżniowy.
Krok 3.2
Ściśnij obejmę kombinerkami i odłącz przewód zaworu próżniowego.
Krok 4
Odkręć obejmy i odłącz przewód zasysający powietrze kompresora od obudowy filtra powietrza.
Krok 5
Poluzuj obejmy mocujące przewód zasysający powietrze do obudowy filtru powietrza oraz kompresora. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 7.
Krok 6
Odłącz przewód wentylacyjny skrzyni korbowej od przewodu wentylacyjnego.
Krok 7
Odłącz przewód wlotowy prostownika od obudowy filtra powietrza.
Krok 8
Odkręć obejmę i mocowania rury wlotowej filtra powietrza. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 7. Skorzystaj z nasadki o numerze #10.
Krok 9
Odłącz rurę wlotową powietrza od obudowy filtra powietrza.
Krok 10
Oczyść zaślepkę obudowy filtra oleju.
Krok 11
Odkręć pokrywę obudowy filtra razem z starym materiałem filtrującym. Skorzystaj z nasadki o numerze #27.
Krok 12
Przygotuj zbiornik na stary filtr oleju.
Krok 13
Wyjmij z obudowy wymienny materiał filtrujący. Włóż stary kartridż filtra do zbiornika.
Krok 14
Przykryj obudowę filtra oleju ręcznikiem wykonanym z mikrofibry, aby zapobiec przed przedostaniem się do wnętrza układu brudu i ciał obcych.
Krok 15
Odkręć korek wlewu.
Krok 16
Podnieś samochód przy pomocy podnośnika lub umieść go nad stanowiskiem inspekcyjnym.
AUTODOC poleca:
Samochód musi znajdować się w położeniu poziomym, jeżeli on jest pod kątem, korek spustowy musi okazać się w najniższym punkcie.
Krok 17
Podłóż pod otwór spustowy zbiornik na zużyty olej o pojemności do najmniej 5 litrów.
Krok 18
Odkręć śrubę spustową. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H8.
Krok 19
Wylej olej zużyty.
Wymiana: oleju i filtra – PEUGEOT PARTNER Box (5). Wskazówka:
Uwaga! Olej może być gorący.Poczekaj, aż olej całkowicie wycieknie z otworu spustowego.
Krok 20
Oczyść powierzchnię otworu spustowego miski olejowej.
Krok 21
Wkręć nowy korek spustowy i go dobrze dokręć. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H8. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 30 Nm.
Krok 22
Obniż samochód.
Krok 23
Zdejmij uszczelkę typu O-ring filtru oleju. Skorzystaj z wkrętaka płaskiego.
Krok 24
Na gnieździe montażowym pokrywy filtra zamontuj nową uszczelkę typu O-ring.
Krok 25
Nasmaruj gumową uszczelkę nowego filtra niewielką ilością świeżego oleju.
Krok 26
Ściągnij ręcznik z mikrofibry z obudowy filtra oleju.
Krok 27
Zakręć nowy filtr na jego miejscu.
Krok 28
Zakręć pokrywę. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Skorzystaj z nasadki o numerze #27. Dokręć go do momentu 25 Nm.
Krok 29
Podłącz rurę wlotową powietrza do obudowy filtra powietrza.
Krok 30
Dokręć obejmę i mocowania rury wlotowej filtra powietrza. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 7. Skorzystaj z nasadki o numerze #10.
Krok 31
Podłącz przewód zasysający powietrze kompresora do obudowy filtra powietrza.
Krok 32
Dokręć obejmy mocujące przewód zasysający powietrze do obudowy filtra powietrza oraz kompresora. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 7.
Krok 33
Podłącz przewód wentylacyjny skrzyni korbowej do przewodu ssącego.
Wlej olej do silnika przez śrubę wlewową. Wymagana ilość oleju: 4.25 l.
Wymiana: oleju i filtra – PEUGEOT PARTNER Box (5). Wskazówka od ekspertów z AUTODOC:
Stosuj olej, który jest zalecony przez producenta.
Krok 37
Sprawdź poziom oleju przy pomocy bagnetu. W razie potrzeby dolej większą ilość oleju.
Wymiana: oleju i filtra – PEUGEOT PARTNER Box (5). Eksperci z AUTODOC zalecają:
Poziom oleju powinien znajdować się pomiędzy znacznikami Min i Max.
Krok 38
Dokręć korek wlewu.
Krok 39
Włącz silnik na kilka minut. Po dezaktywacji kontrolki ostrzegającej o niskim ciśnieniu oleju zgaś silnik.
Krok 40
Sprawdź poziom oleju za 5 minut po wyłączeniu silnika, posługując się bagnetem poziomu oleju, i przy konieczności dodaj oleju.
AUTODOC poleca:
Poziom oleju powinien znajdować się pomiędzy znacznikami Min i Max.Upewnij się, że korek wlewu jest odpowiednio dokręcony.Sprawdź gwintowaną śrubę otworu spustowego oraz uszczelkę filtru oleju pod kątem szczelności. W razie potrzeby ostrożnie je dokręć.
Prosimy zauważyć, że kontrolka ostrzegająca o niskim ciśnieniu oleju w układzie smarowania może być aktywna przez dłuższy czas niż zwykle. Po kilku sekundach olej wypełni wszystkie kanały, a kontrolka zgaśnie.W celu ochrony środowiska przed zanieczyszczeniem upewnij się, że oddałeś zużyte filtry do specjalnych punktów składowania odpadów.
Czy ta instrukcja obsługi była pomocna?
Proszę oceń tę instrukcję obsługi w skali od 1 do 5. Jeżeli masz jakiekolwiek pytania, zapraszamy do kontaktu z nami.
0 - użytkowników zagłosowało
Popularne poradniki serwisowe do Peugeot Partner Van
Śledzi wydatki na auto, prowadzi książkę serwisową, harmonogram wymiany i zapisuje ulubione materiały, notatki i dokumenty
Zainstaluj aplikację AUTODOC CLUB!
Twój osobisty menedżer wydatków na samochód, wskazówki serwisowe, przypomnienia o zbliżających się terminach i interwałach serwisowych, instrukcje samodzielnej naprawy - wszystko to w Twoim telefonie
Skanuj
Aby pobrać aplikację:
- zeskanuj kod QR
- pobierz z App Store
- pobierz z Google Play
Wskazówki i triki dotyczące PEUGEOT PARTNER nadwozie pełne (5)
Zobacz więcej
Top 5 przyczyn, dla których Twój samochód piszczy | Wskazówki od AUTODOC
Jak usunąć zarysowania z plastiku w samochodzie | Wskazówki od AUTODOC
Top 5 wskazówek, jak zapobiegać powstawaniu rdzy w samochodzie | Wskazówki od AUTODOC
Jak naprawić odpryski lub pęknięcia na szybie przedniej | Wskazówki od AUTODOC
Najczęściej wymieniane części samochodowe w PEUGEOT PARTNER