Wymiana: oleju i filtra – VW JETTA III (1K2). Wskazówka od AUTODOC:
Wymień filtr oleju podczas każdej wymiany oleju silnikowego.
Załóż rękawice, aby uniknąć kontaktu z płynem gorącym.
Uwaga: wszystkie prace na samochodzie – VW JETTA III (1K2) – powinny być wykonywane przy zgaszonym silniku.
Wymianę należy przeprowadzać w tej kolejności:
Krok 1
Otwórz maskę.
Krok 2
Skorzystaj z osłony chroniącej zderzak w celu zapobiegnięcia uszkodzenia powłoki lakierniczej oraz plastikowych elementów samochodu.
Krok 3
Odkręć wspornik rur silnika. Skorzystaj z klucza typu Torx T30. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 4
Odkręć korek wlewu.
Krok 5
Pociągnij bagnet olejowy w górę.
Krok 6
Oczyść zaślepkę obudowy filtra oleju. Skorzystaj z uniwersalnego preparatu czyszczącego w aerozolu.
Krok 7
Odkręć pokrywę obudowy filtra razem z starym materiałem filtrującym. Skorzystaj z nasadki o numerze #30. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 8
Przygotuj zbiornik na stary filtr oleju.
Krok 9
Włóż stary filtr oleju do zbiornika.
Krok 10
Podnieś samochód przy pomocy podnośnika lub umieść go nad stanowiskiem inspekcyjnym.
Wymiana: oleju i filtra – VW JETTA III (1K2). Profesjonaliści zalecają:
Samochód musi znajdować się w położeniu poziomym, jeżeli on jest pod kątem, korek spustowy musi okazać się w najniższym punkcie.Wszystkie prace powinny być dokonane na zgaszonym silniku.
Krok 11
Podłóż pod otwór spustowy zbiornik na zużyty olej o pojemności do najmniej 5 litrów.
Krok 12
Oczyść powierzchnię otworu spustowego miski olejowej. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj z uniwersalnego preparatu czyszczącego w aerozolu.
Krok 13
Odkręć śrubę spustową. Skorzystaj z nasadki o numerze #19. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 14
Wylej olej zużyty.
AUTODOC poleca:
Uwaga! Olej może być gorący.Poczekaj, aż olej całkowicie wycieknie z otworu spustowego.
Krok 15
Odłącz filtr oleju z osłony filtra.
Krok 16
Zdejmij stare o-ringi z osłony filtra oleju. Skorzystaj z wkrętaka płaskiego.
Krok 17
Wyczyść gniazdo filtru oleju. Skorzystaj z uniwersalnego preparatu czyszczącego w aerozolu.
Krok 18
Zamontuj nowe O-ringi i nowy filtr oleju na gniazdach mocujących na osłonie filtra.
Uwaga!
Upewnij się, że prawidłowo zamontowałeś filtr. Nie pomyl boków części.
Krok 19
Nasmaruj gumową uszczelkę nowego filtra niewielką ilością świeżego oleju.
Krok 20
Zamontuj nową osłonę obudowy filtru oleju i dokręć ją.
Krok 21
Oczyść powierzchnię otworu spustowego miski olejowej.
Krok 22
Wkręć nowy korek spustowy i go dobrze dokręć. Skorzystaj z nasadki o numerze #19. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 28 Nm.
Krok 23
Oczyść powierzchnię otworu spustowego miski olejowej. Skorzystaj z uniwersalnego preparatu czyszczącego w aerozolu.
Krok 24
Obniż samochód.
Krok 25
Wkręć korek. Skorzystaj z nasadki o numerze #30. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 25 Nm.
Krok 26
Oczyść zaślepkę obudowy filtra oleju. Skorzystaj z uniwersalnego preparatu czyszczącego w aerozolu.
Krok 27
Wkręć wspornik rur silnika. Skorzystaj z klucza typu Torx T30. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 28
Zdejmij zaślepkę od filtru oleju.
Krok 29
Wsadź lejek.
Krok 30
Wlej do silnika nowy olej w ilości zalecanej przez producenta samochodu.
Wymiana: oleju i filtra – VW JETTA III (1K2). Eksperci z AUTODOC zalecają:
Stosuj olej, który jest zalecony przez producenta.
Krok 31
Sprawdź poziom oleju przy pomocy bagnetu. W razie potrzeby dolej większą ilość oleju.
Uwaga!
Poziom oleju powinien znajdować się pomiędzy znacznikami Min i Max.
Krok 32
Zamontuj zaślepkę od filtru oleju.
Krok 33
Dokręć korek wlewu.
Krok 34
Włącz silnik na kilka minut.
Krok 35
Po dezaktywacji kontrolki ostrzegającej o niskim ciśnieniu oleju zgaś silnik.
Krok 36
Sprawdź poziom oleju za 5 minut po wyłączeniu silnika, posługując się bagnetem poziomu oleju, i przy konieczności dodaj oleju.
Uwaga!
Poziom oleju powinien znajdować się pomiędzy znacznikami Min i Max.Upewnij się, że korek wlewu jest odpowiednio dokręcony.Sprawdź gwintowaną śrubę otworu spustowego oraz uszczelkę filtru oleju pod kątem szczelności. W razie potrzeby ostrożnie je dokręć.
Krok 37
Zdejmij osłonę chroniącą zderzak.
Krok 38
Zamknij maskę.
Wymiana: oleju i filtra – VW JETTA III (1K2). Wskazówka od ekspertów z AUTODOC:
Prosimy zauważyć, że kontrolka ostrzegająca o niskim ciśnieniu oleju w układzie smarowania może być aktywna przez dłuższy czas niż zwykle. Po kilku sekundach olej wypełni wszystkie kanały, a kontrolka zgaśnie.W celu ochrony środowiska przed zanieczyszczeniem upewnij się, że oddałeś zużyte filtry do specjalnych punktów składowania odpadów.
Czy ta instrukcja obsługi była pomocna?
Proszę oceń tę instrukcję obsługi w skali od 1 do 5. Jeżeli masz jakiekolwiek pytania, zapraszamy do kontaktu z nami.
Śledzi wydatki na auto, prowadzi książkę serwisową, harmonogram wymiany i zapisuje ulubione materiały, notatki i dokumenty
Zainstaluj aplikację AUTODOC CLUB!
Twój osobisty menedżer wydatków na samochód, wskazówki serwisowe, przypomnienia o zbliżających się terminach i interwałach serwisowych, instrukcje samodzielnej naprawy - wszystko to w Twoim telefonie
Skanuj
Aby pobrać aplikację:
- zeskanuj kod QR
- pobierz z App Store
- pobierz z Google Play
Wskazówki i triki dotyczące VW Jetta Mk5 (1K)
Zobacz więcej
Co zrobić, jeśli klimatyzacja w twoim samochodzie nie działa prawidłowo? | Wskazówki od AUTODOC
Jak usunąć rdzę | Wskazówki od AUTODOC
Jak nabłyszczyć opony | Wskazówki AUTODOC
Rzeczy, których nigdy nie należy robić z automatyczną skrzynią biegów | Wskazówki od AUTODOC
Najczęściej wymieniane części samochodowe w VW JETTA