Odkręć nakrętkę mocującą, która łączy łącznik stabilizatora z widłami amortyzatora. Skorzystaj z nasadki o numerze #17. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 14
Zdejmij drążek stabilizatora poprzecznego.
Krok 15
Wyczyść śrubę mocującą, która łączy widły amortyzatora z dolnym wahaczem. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 16
Wykręć śrubę mocującą, która łączy widły amortyzatora z dolnym wahaczem. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 19. Skorzystaj z nasadki o numerze #19. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 17
Wyczyść mocowania wahacza. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 18
Odkręć mocowanie łączące wahacz ze zwrotnicą. Skorzystaj z nasadki o numerze #17. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 19
Rozłącz przegub kulowy ze zwrotnicy. Skorzystaj ze ściągacza do przegubów kulowych.
Krok 20
Odkręć śrubę mocującą.
Krok 21
Wyczyść element złączny, który mocuje widły amortyzatora do kolumny amortyzatora. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 22
Rozłącz przewody czujnika ABS.
Krok 23
Wykręć śrubę mocującą, która łączy kolumnę amortyzatora z widłami amortyzatora. Skorzystaj z nasadki o numerze #Е14. Skorzystaj z pokrętki. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 24
Odkręć śrubę mocującą.
Krok 25
Odłącz widły amortyzatora od kolumny amortyzatora. Użyj młotka.
Krok 26
Zdejmij zamontowany amortyzator.
Krok 27
Ustaw wspornik amortyzator na prasie służącej do wymiany amortyzatorów.
Zwróć uwagę, że przy stosowaniu urządzenia do ściskania sprężyn należy mocno utrzymywać zwoje sprężyny, ściskając sprężyny z boków przeciwnych.Śledź za poprawnym położeniem sprężyny w ucóhwycie.Upewnij się, że zwoje sprężyny szczelnie weszły do uchwytów blokujących.
Odkręć nakrętkę mocującą korbowód do kolumny resorującej. Użyj nasadki do amortyzatorów DD№6 Skorzystaj z nasadki o numerze #17. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Sprawdź działanie osłony przeciwpylnej amortyzatora oraz ogranicznika. W razie potrzeby wymień je.
Krok 32
Zamontuj nowe mocowanie kolumny.
Krok 33
Dokręć nakrętkę od drążka tłoku amortyzatora. Użyj nasadki do amortyzatorów DD№6 Skorzystaj z nasadki o numerze #16. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 35 Nm.
AUTODOC poleca:
Sprawdź czy sprężyna jest właściwie umieszczona. Unikaj niewspółosiowości.
Dokręć śrubę mocującą, która łączy kolumnę amortyzatora z widłami amortyzatora. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 85 Nm.
Krok 52
Dokręć mocowanie łączące wahacz ze zwrotnicą. Skorzystaj z nasadki o numerze #17. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 50 Nm.
Krok 53
Dokręć element złączny, który łączy stabilizator poprzeczny z widłami amortyzatora. Skorzystaj z nasadki o numerze #17. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 55 Nm.
Krok 54
Zabezpiecz wahacz. Użyj podnośnika hydraulicznego do skrzyni biegów.
Krok 55
Dokręć śrubę mocującą, która łączy widły amortyzatora z dolnym wahaczem. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 19. Skorzystaj z nasadki o numerze #19. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 110 Nm.
Krok 56
Wyjmij wspornik spod wahacza.
AUTODOC poleca:
Wymiana: poduszki amortyzatora – ALFA ROMEO 156 Sportwagon (932). Opuść płynnie podnośnik skrzyni biegów, bez gwałtownych ruchów, aby uniknąć uszkodzenia elementów i mechanizmów.
Krok 57
Zabezpiecz mocowania zwrotnicy. Zabezpiecz mocowania kolumny amortyzatora. Nasmaruj wszystkie przeguby łącznika stabilizatora. Zabezpiecz wszystkie łączenia wahacza. Zastosuj smar miedziany.
Nasmaruj powierzchnię, gdzie tarcza hamulcowa styka się z felgą. Zastosuj smar miedziany.
Krok 60
Wyczyść powierzchnię tarczy hamulcowej. Skorzystaj ze środka do czyszczenia hamulców.
AUTODOC poleca:
Wymiana: poduszki amortyzatora – ALFA ROMEO 156 Sportwagon (932). Po rozpyleniu preparatu odczekaj kilka minut.
Krok 61
Zainstaluj koło.
AUTODOC poleca:
Ostrzeżenie! Aby uniknąć obrażeń, przytrzymaj koło podczas wkręcania śrub mocujących. ALFA ROMEO 156 Sportwagon (932)
Krok 62
Wkręć śruby koła. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17.
Krok 63
Spuść samochód i, działając w porządku krzyżowym, zaciągnij bolce mocujące koła. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 108 Nm.
Krok 64
Usuń podnośniki oraz kliny.
Krok 65
Dokręć górne mocowania kolumny amortyzatora. Skorzystaj z nasadki o numerze #17. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 50 Nm.
Śledzi wydatki na auto, prowadzi książkę serwisową, harmonogram wymiany i zapisuje ulubione materiały, notatki i dokumenty
Zainstaluj aplikację AUTODOC CLUB!
Twój osobisty menedżer wydatków na samochód, wskazówki serwisowe, przypomnienia o zbliżających się terminach i interwałach serwisowych, instrukcje samodzielnej naprawy - wszystko to w Twoim telefonie
Skanuj
Aby pobrać aplikację:
- zeskanuj kod QR
- pobierz z App Store
- pobierz z Google Play
Wskazówki i triki dotyczące ALFA ROMEO 156 Sportwagon (932)
Zobacz więcej
3 rzeczy, które powodują uszkodzenie silnika | Wskazówki od AUTODOC
Co zrobić, gdy zaświeci się kontrolka silnika | Wskazówki od AUTODOC
TOP 4 produkty do czyszczenia karoserii | Wskazówki od AUTODOC
Co zrobić, gdy świeci się kontrolka TPMS? | Wskazówki od AUTODOC
Najczęściej wymieniane części samochodowe w ALFA ROMEO 156