Ażeby uniknąć zranienia się, podtrzymaj koło podczas odkręcania śrub.
Krok 5
Ściągnij koło.
Krok 6
Wyczyść mocowanie łączące łącznik stabilizatora z kolumną zawieszenia. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 7
Odkręć mocowanie łączące łącznik stabilizatora z kolumną amortyzatora. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 19. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H6. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 8
Zdejmij drążek stabilizatora poprzecznego.
Krok 9
Odkręć uchwyt przewodu ABS. Skorzystaj z nasadki o numerze #10. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 10
Zdejmij obejmę ze sprężyny amortyzatora.
Krok 11
Oczyść mocowanie łączące końcówkę drążka kierowniczego ze zwrotnicą. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 12
Odkręć śrubę mocującą końcówkę do zwrotnicy. Skorzystaj z nasadki o numerze #17. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 13
Odłącz końcówkę drążka kierowniczego od zwrotnicy. Skorzystaj ze ściągacza do przegubów kulowych.
Krok 14
Wyczyść element mocujący, który łączy wahacz ze zwrotnicą. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 15
Odkręć mocowanie podłączające przegub kulowy do wahacza. Skorzystaj z nasadki o numerze #21. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 16
Odłącz przegub kulowy od wahacza poprzecznego. Skorzystaj ze ściągacza do przegubów kulowych. Użyj łomu.
Krok 17
Wyjmij zawleczkę zabezpieczającą nakrętkę piasty. Skorzystaj ze szczypiec półokrągłych. Skorzystaj z wkrętaka płaskiego.
Zwróć uwagę, że przy stosowaniu urządzenia do ściskania sprężyn należy mocno utrzymywać zwoje sprężyny, ściskając sprężyny z boków przeciwnych.Śledź za poprawnym położeniem sprężyny w ucóhwycie.Upewnij się, że zwoje sprężyny szczelnie weszły do uchwytów blokujących.
Odkręć nakrętkę mocującą korbowód do kolumny resorującej. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 21. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H6. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 37
Zdejmij górne mocowanie kolumny. Użyj łomu.
Krok 38
Zamontuj nowy górny uchwyt amortyzatora.
Krok 39
Dokręć nakrętkę od drążka tłoku amortyzatora. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 21. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H6. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 65 Nm.
W celu uniknięcia obrażeń podczas wkręcania śrub mocujących należy przytrzymać kolumnę amortyzatora.
Krok 44
Dokręć górne mocowania kolumny amortyzatora. Skorzystaj z klucza typu Torx T50. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 40 Nm.
Krok 45
Zdejmij osłonę chroniącą zderzak.
Krok 46
Zamknij maskę.
Krok 47
Podejmij przednią część samochodu i zafiksuj na podporach.
Krok 48
Nasmaruj gniazda montażowe amortyzatora na zwrotnicy. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 49
Zwolnij dolne mocowanie łączące amortyzator ze zwrotnicą. Użyj płaskiego dłuta z metalu roboczego. Użyj młotka.
Krok 50
Zamontuj wspornik amortyzator w zwrotnicy.
Krok 51
Zainstaluj śrubę mocującą.
Krok 52
Dokręć dolne elementy mocujące kolumnę amortyzatora. Skorzystaj z nasadki o numerze #16. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 55 Nm.
Odkręć element mocujący, który łączy wahacz z przegubem kulowym. Skorzystaj z nasadki o numerze #21. Skorzystaj z klucza grzechotkowego. Dokręć do go momentu 45 Nm.
Krok 57
Zamontuj nakrętkę mocującą.
Krok 58
Zaciągnij mocowanie piasty. Skorzystaj z nasadki o numerze #36. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 325 Nm.
Krok 59
Załóż nową zawleczkę zabezpieczającą nakrętkę piasty. Użyj młotka. Użyj łomu.
Krok 60
Zamontuj obejmę na sprężynie amortyzatora.
Krok 61
Dokręć uchwyt przewodu ABS. Skorzystaj z nasadki o numerze #10. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 62
Zainstaluj wahacz stabilizatora.
Krok 63
Dokręć mocowanie łączące łącznik stabilizatora z kolumną amortyzatora. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 19. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H6. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 65 Nm.
Krok 64
Podłącz końcówkę drążka kierowniczego do zwrotnicy.
Krok 65
Dokręć nakrętkę mocującą końcówkę drążka kierowniczego ze zwrotnicą. Skorzystaj z nasadki o numerze #17. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 35 Nm.
Krok 66
Zabezpiecz mocowania kolumny amortyzatora. Zabezpiecz mocowanie łączące końcówkę drążka kierowniczego ze zwrotnicą. Nasmaruj wszystkie przeguby łącznika stabilizatora. Nasmaruj element mocujący przegub kulowy. Zastosuj smar miedziany.
Krok 67
Nasmaruj powierzchnię, gdzie tarcza hamulcowa styka się z felgą. Użyj smaru ceramicznego wysokotemperaturowego.
Krok 68
Wyczyść powierzchnię tarczy hamulcowej. Skorzystaj ze środka do czyszczenia hamulców.
AUTODOC poleca:
Wymiana: poduszki amortyzatora – PEUGEOT 406 Break (8E/F). Po rozpyleniu preparatu odczekaj kilka minut.
W celu uniknięcia zranienia podczas dokręcania śrub mocujących przytrzymaj koło.
Krok 70
Wkręć śruby koła. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #19.
Krok 71
Spuść samochód i, działając w porządku krzyżowym, zaciągnij bolce mocujące koła. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #19. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 90 Nm.
Krok 72
Usuń podnośniki oraz kliny.
Czy ta instrukcja obsługi była pomocna?
Proszę oceń tę instrukcję obsługi w skali od 1 do 5. Jeżeli masz jakiekolwiek pytania, zapraszamy do kontaktu z nami.
0 - użytkowników zagłosowało
Popularne poradniki serwisowe do Peugeot 406 Kombi
Śledzi wydatki na auto, prowadzi książkę serwisową, harmonogram wymiany i zapisuje ulubione materiały, notatki i dokumenty
Zainstaluj aplikację AUTODOC CLUB!
Twój osobisty menedżer wydatków na samochód, wskazówki serwisowe, przypomnienia o zbliżających się terminach i interwałach serwisowych, instrukcje samodzielnej naprawy - wszystko to w Twoim telefonie
Skanuj
Aby pobrać aplikację:
- zeskanuj kod QR
- pobierz z App Store
- pobierz z Google Play
Wskazówki i triki dotyczące PEUGEOT 406 Break (8E/F)
Zobacz więcej
Jak naprawić odpryski lub pęknięcia na szybie przedniej | Wskazówki od AUTODOC
Top 5 błędów przy zakupie części samochodowych
Jak odnowić kierownicę | Wskazówki od AUTODOC
8 największych błędów popełnianych przez właścicieli samochodów | Wskazówki od AUTODOC
Najczęściej wymieniane części samochodowe w PEUGEOT 406