Wymiana: pompa wody + zestaw paska rozrządu – VW GOLF PLUS (5M1, 521). Eksperci z AUTODOC zalecają:
Przestrzegaj okresy, rekomendacje i wymagania stawiane do eksploatacji części zamienne, zapewnione przez producenta.
Uwaga: wszystkie prace na samochodzie – VW GOLF PLUS (5M1, 521) – powinny być wykonywane przy zgaszonym silniku.
Wymianę należy przeprowadzać w tej kolejności:
Krok 1
Odkryj maskę silnika.
Krok 2
Skorzystaj z osłony chroniącej zderzak w celu zapobiegnięcia uszkodzenia powłoki lakierniczej oraz plastikowych elementów samochodu.
Krok 3
Zdejmij osłonę ochronną.
Krok 4
Odkręć elementy złączne zacisków akumulatora. Skorzystaj z nasadki o numerze #10. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 5
Odłącz zaciski akumulatora.
Krok 6
Po prawej stronie odłącz przewód zaworu PCV od pokrywy silnika.
Krok 7
Zdejmij pokrywę silnika.
Wymiana: pompa wody + zestaw paska rozrządu – VW GOLF PLUS (5M1, 521). Wskazówka:
Unieś pokrywę silnika, trzymając ją jednocześnie z obu stron.Podczas demontowania części nie przykładaj zbyt dużej siły. W przeciwnym razie możesz ją uszkodzić.
Krok 8
Zasłoń korpus przepustnicy ręcznikiem z mikrofibry, aby zapobiec przed przedostawaniem się do wnętrza układu pyłu i brudu.
Krok 9
Rozłącz elementy mocujące górną pokrywę rozrządu.
Krok 10
Zdejmij górną pokrywę rozrządu.
Krok 11
Odkręć korek zbiornika płynu chłodniczego.
Krok 12
Podnieś samochód przy pomocy podnośnika lub umieść go nad stanowiskiem inspekcyjnym.
Krok 13
Przygotuj zbiornik na płyny.
Krok 14
Odkręć zawór spustowy płynu chłodniczego.
Krok 15
Spuść płyn chłodzący z silnika.
AUTODOC poleca:
Uwaga! Płyn chłodniczy może być bardzo gorący.Załóż rękawice, aby uniknąć kontaktu z płynem gorącym. Wszystkie prace powinny być dokonane na zgaszonym silniku.
Krok 16
Odciągnij koło pasowe napinacza paska klinowego. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 16.
Krok 17
Wyjmij pasek klinowy.
Krok 18
Przywróć napinacz koła pasowego do jego pozycji początkowej.
Krok 19
Odkręć element mocujący rolkę napinacza paska wielorowkowego. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 16.
Krok 20
Zdejmij rolkę napinacza paska wielorowkowego.
Krok 21
Odkręć element mocujący koło pasowe wału korbowego. Skorzystaj z 12-punktowego gniazda o nr 21. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 22
Zdejmij koło pasowe wału korbowego.
Krok 23
Wkręć element mocujący koło pasowe wału korbowego. Skorzystaj z 12-punktowego gniazda o nr 21. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 24
Odkręć elementy mocujące dolną pokrywę rozrządu. Skorzystaj z nasadki o numerze #10. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 25
Otwórz zatrzaski dolnej pokrywy rozrządu. Użyj łomu.
Krok 26
Zdejmij dolną pokrywę rozrządu.
Krok 27
Obróć koło zębate wału korbowego. Skorzystaj z 12-punktowego gniazda o nr 21. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Uwaga!
Tłok powinien znajdować się w jego górnym martwym punkcie (GMP).
Krok 28
Zamontuj blokadę koła zębatego wałka rozrządu zgodnie z oznaczeniami fabrycznymi. Użyj zestawu narzędzi do rozrządu silnika.
Krok 29
Podeprzyj silnik w okolicy miski olejowej. Użyj podnośnika hydraulicznego do skrzyni biegów.
Odkręć górne mocowane wspornika silnika. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 16. Skorzystaj z nasadki o numerze #16. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Odkręć mocowania wspornika silnika. Skorzystaj z nasadki o numerze #16. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 36
Usuń śruby mocujące.
Krok 37
Usuń wsporniki silnika.
Krok 38
Wykonaj oznaczenie na kole zębatym wału korbowego.
Krok 39
Wykonaj oznaczenie na kole zębatym wałka rozrządu.
Krok 40
Wykonaj oznaczenie na pasku rozrządu.
Krok 41
Odkręć element mocujący rolkę napinacza paska rozrządu. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 13. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H6.
Odkręć element mocujący rolkę prowadzącą paska rozrządu. Skorzystaj z nasadki o numerze #15. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 46
Zdejmij rolkę prowadzącą paska rozrządu z miejsca jej montażu.
Krok 47
Odkręć wspornik rolki prowadzącej paska rozrządu za pomocą wbudowanego koła pasowego. Skorzystaj z nasadki o numerze #16. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 48
Zdejmij wspornik rolki prowadzącej paska rozrządu za pomocą wbudowanego koła pasowego.
Krok 49
Wykonaj oznaczenie na kole zębatym wałka rozrządu. Wykonaj oznaczenie na pasku rozrządu.
Krok 50
Zdejmij rolkę napinacza paska rozrządu. Skorzystaj z nasadki o numerze #16. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 51
Zdejmij pasek rozrządu.
Krok 52
Odkręć elementy mocujące boczną pokrywę rozrządu. Skorzystaj z nasadki o numerze #10. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H6. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 53
Zdejmij boczną pokrywę rozrządu.
Krok 54
Odkręć elementy mocujące pompę wody. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H6. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 55
Zdejmij pompę wody.
Wymiana: pompa wody + zestaw paska rozrządu – VW GOLF PLUS (5M1, 521). Wskazówka od AUTODOC:
Uwaga! Płyn chłodniczy może wydostawać się z kanałów i korpusu pompy wody.
Krok 56
Wyczyść miejsce montażu pompy wody. Skorzystaj z uniwersalnego preparatu czyszczącego w aerozolu.
Krok 57
Obrób miejsce montażu pompy wody. Użyj uszczelniacza.
Krok 58
Załóż uszczelkę pompy wody.
Krok 59
Zamontuj nową pompę wody.
Krok 60
Zamontuj boczną pokrywę rozrządu.
Krok 61
Wkręć elementy mocujące pompę wody. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H6. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 62
Dokręć elementy mocujące pompę wody. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H6. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 20 Nm.
Krok 63
Wkręć elementy mocujące boczną pokrywę rozrządu. Skorzystaj z nasadki o numerze #10. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 64
Zamontuj nowy pasek rozrządu zgodnie z oznaczeniami fabrycznymi.
Wymiana: pompa wody + zestaw paska rozrządu – VW GOLF PLUS (5M1, 521). Eksperci z AUTODOC zalecają:
Uważaj, aby nie uszkodzić paska rozrządu.
Krok 65
Zabezpiecz śrubę montażową. Użyj uszczelniacza.
Krok 66
Zamontuj rolkę napinacza paska rozrządu. Skorzystaj z nasadki o numerze #16. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 67
Zabezpiecz śrubę montażową. Użyj uszczelniacza.
Krok 68
Zamontuj rolkę prowadzącą paska rozrządu.
Krok 69
Dokręć element mocujący rolkę prowadzącą paska rozrządu. Skorzystaj z nasadki o numerze #15. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 25 Nm.
Krok 70
Zabezpiecz śrubę montażową. Użyj uszczelniacza.
Krok 71
Zamontuj wspornik rolki prowadzącej paska rozrządu za pomocą wbudowanego koła pasowego.
Krok 72
Dokręć wspornik rolki prowadzącej paska rozrządu za pomocą wbudowanego koła pasowego. Skorzystaj z nasadki o numerze #16. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 50 Nm.
Krok 73
Wyreguluj napięcie paska rozrządu, przesuwając rolkę napinacza. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 16. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H6.
AUTODOC poleca:
Upewnij się, że pasek rozrządu jest odpowiednio napięty.
Krok 74
Dokręć element mocujący rolkę napinacza paska rozrządu. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 16. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 20 Nm.
Krok 75
Zamontuj nowy pasek rozrządu zgodnie z oznaczeniami fabrycznymi.
Wymiana: pompa wody + zestaw paska rozrządu – VW GOLF PLUS (5M1, 521). AUTODOC zaleca:
Uważaj, aby nie uszkodzić paska rozrządu.Zamontuj rolkę napinacza paska rozrządu.
Krok 76
Wyreguluj napięcie paska rozrządu, przesuwając rolkę napinacza. Skorzystaj z nasadki o numerze #15. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H6. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
AUTODOC poleca:
Upewnij się, że pasek rozrządu jest odpowiednio napięty.
Krok 77
Dokręć element mocujący rolkę napinacza paska rozrządu. Skorzystaj z nasadki o numerze #15. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H6. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 20 Nm.
Krok 78
Zdejmij blokadę koła zębatego wałka rozrządu.
Krok 79
Przekręć koło pasowe wału korbowego. Skorzystaj z 12-punktowego gniazda o nr 21. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Wymiana: pompa wody + zestaw paska rozrządu – VW GOLF PLUS (5M1, 521). Wskazówka:
Upewnij się, że wszystkie elementy paska rozrządu są prawidłowo zamontowane.
Zamontuj wspornik silnika w jego gnieździe montażowym.
Krok 82
Zamontuj śruby mocujące.
Krok 83
Dokręć śruby mocujące wspornik silnika. Skorzystaj z nasadki o numerze #16. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 50 Nm.
Krok 84
Zabezpiecz śruby montażowe. Użyj uszczelniacza.
Krok 85
Zamontuj śruby mocujące.
Krok 86
Wkręć górne śruby mocowania silnika. Skorzystaj z nasadki o numerze #16. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 87
Dokręć górne mocowane wspornika silnika. Skorzystaj z nasadki o numerze #16. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 50 Nm.
Krok 88
Usuń podporę spod silnika.
AUTODOC poleca:
Wymiana: pompa wody + zestaw paska rozrządu – VW GOLF PLUS (5M1, 521). Opuść płynnie podnośnik skrzyni biegów, bez gwałtownych ruchów, aby uniknąć uszkodzenia elementów i mechanizmów.
Krok 89
Zamontuj dolną pokrywę rozrządu. Upewnij się, że usłyszysz kliknięcie wskazujące na to, że została umocowana na miejscu.
Krok 90
Dokręć elementy mocujące dolną pokrywę rozrządu. Skorzystaj z nasadki o numerze #10. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 8 Nm.
Krok 91
Odkręć element mocujący koło pasowe wału korbowego. Skorzystaj z 12-punktowego gniazda o nr 21. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 92
Zamontuj koło pasowe wału korbowego zgodnie z oznaczeniami fabrycznymi.
Krok 93
Zabezpiecz śrubę montażową. Użyj uszczelniacza.
Krok 94
Zamontuj rolkę napinacza paska wielorowkowego.
Krok 95
Wkręć element mocujący rolkę napinacza paska wielorowkowego. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 16.
Krok 96
Odciągnij koło pasowe napinacza paska klinowego. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 16.
Krok 97
Załóż pasek klinowy.
Wymiana: pompa wody + zestaw paska rozrządu – VW GOLF PLUS (5M1, 521). Wskazówka od ekspertów z AUTODOC:
Upewnij się, że pasek klinowy jest dobrze dopasowany do wszystkich kół pasowych.
Krok 98
Zamontuj blokadę koła pasowego wału korbowego. Użyj uniwersalnego klucza do koła pasowego.
Krok 99
Dokręć element mocujący koło pasowe wału korbowego. Skorzystaj z 12-punktowego gniazda o nr 21. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 90 Nm.+90°
AUTODOC poleca:
Ważne! Należy pamiętać o zastosowaniu nowych elementów złącznych.
Krok 100
Zdejmij blokadę koła pasowego wału korbowego.
Krok 101
Przywróć napinacz koła pasowego do jego pozycji początkowej. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 16.
Krok 102
Obniż samochód.
Krok 103
Zakręć zawór spustowy płynu chłodniczego.
Krok 104
Zamontuj górną pokrywę rozrządu. Upewnij się, że usłyszysz kliknięcie wskazujące na to, że została umocowana na miejscu.
Krok 105
Zamocuj wspornik rury płynu chłodniczego.
Krok 106
Zdejmij ręcznik z mikrofibry z korpusu przepustnicy.
Krok 107
Zamontuj osłonę silnika i ją zabezpiecz. Upewnij się, że usłyszysz kliknięcie wskazujące na to, że została umocowana na miejscu.
Wymiana: pompa wody + zestaw paska rozrządu – VW GOLF PLUS (5M1, 521). Profesjonaliści zalecają:
Podczas montażu części nie przykładaj zbyt dużo siły. W przeciwnym razie możesz uszkodzić mocowania.Upewnij się, że pokrywa silnika jest prawidłowo założona. Nie powinna być ona przesunięta w odniesieniu do elementów prowadzących oraz przewodu doprowadzającego powietrze do korpusu przepustnicy.
Krok 108
Po prawej stronie podłącz przewód zaworu PCV do pokrywy silnika.
Krok 109
Odkręć korek zbiornika płynu chłodniczego.
Krok 110
Wsadź lejek.
Krok 111
Wlej płyn chłodniczy do zbiornika płynu chłodniczego.
AUTODOC poleca:
Używaj wyłącznie płynu chłodzącego zalecanego przez producenta.Poziom płynu chłodniczego powinien być na poziomie oznaczenia MAX.Poczekaj, aż powietrze wydostanie się z układu.
Krok 112
Załóż korek zbiornika płynu chłodniczego.
Krok 113
Wkręć korek zbiornika płynu chłodniczego.
Krok 114
Podłącz zaciski do akumulatora.
Wymiana: pompa wody + zestaw paska rozrządu – VW GOLF PLUS (5M1, 521). AUTODOC zaleca:
Bądź ostrożny! Nie pomyl się, który z biegunów akumulatora jest dodatni, a który ujemny.
Krok 115
Wkręć elementy złączne zacisków akumulatora. Skorzystaj z nasadki o numerze #10. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 116
Zamontuj osłonę ochronną.
Krok 117
Włącz silnik na kilka minut. Jest to konieczne, aby usunąć resztki powietrza z układu chłodzenia i upewnić się, że komponenty pracują prawidłowo.
Krok 118
Zgaś silnik.
Krok 119
Sprawdź poziom płynu chłodniczego. W razie potrzeby uzupełnij go do wymaganego poziomu.
Uwaga!
Poziom płynu chłodniczego powinien być na poziomie oznaczenia MAX.
Krok 120
Zdejmij osłonę chroniącą zderzak.
Krok 121
Zamknij maskę.
Wymiana: pompa wody + zestaw paska rozrządu – VW GOLF PLUS (5M1, 521). Wskazówka od AUTODOC:
Pamiętaj o zapisaniu przebiegu, w którym dokonano wymiany zestawu paska rozrządu i pompy wody.
Czy ta instrukcja obsługi była pomocna?
Proszę oceń tę instrukcję obsługi w skali od 1 do 5. Jeżeli masz jakiekolwiek pytania, zapraszamy do kontaktu z nami.
Śledzi wydatki na auto, prowadzi książkę serwisową, harmonogram wymiany i zapisuje ulubione materiały, notatki i dokumenty
Zainstaluj aplikację AUTODOC CLUB!
Twój osobisty menedżer wydatków na samochód, wskazówki serwisowe, przypomnienia o zbliżających się terminach i interwałach serwisowych, instrukcje samodzielnej naprawy - wszystko to w Twoim telefonie
Skanuj
Aby pobrać aplikację:
- zeskanuj kod QR
- pobierz z App Store
- pobierz z Google Play
Wskazówki i triki dotyczące VW GOLF PLUS (5M1, 521)
Zobacz więcej
3 rzeczy, które powodują uszkodzenie silnika | Wskazówki od AUTODOC
Jak usunąć zarysowania z plastiku w samochodzie | Wskazówki od AUTODOC
Jak wypolerować swój samochód | Wskazówki od AUTODOC
Jak pomalować samochód sprayem? | Wskazówki od AUTODOC
Najczęściej wymieniane części samochodowe w VW GOLF