Jak wymienić sprężyny zawieszenia przód w BMW 3 Touring (E91) - poradnik naprawy
ściągnięć:
0
Wyświetlenia:
3
0
0 - użytkowników zagłosowało
Ważne!
Procedura wymiany może być stosowana dla:
BMW 3 Touring (E91) 318 d,
BMW 3 Touring (E91) 316 d,
BMW 3 Touring (E91) 320 i,
BMW 3 Touring (E91) 325 i,
BMW 3 Touring (E91) 330 i,
BMW 3 Touring (E91) 320 d,
BMW 3 Touring (E91) 318 d,
BMW 3 Touring (E91) 318 i,
BMW 3 Touring (E91) 320 d,
BMW 3 Touring (E91) 318 i,
BMW 3 Touring (E91) 318 d,
BMW 3 Touring (E91) 320 i,
BMW 3 Touring (E91) 330 i,
BMW 3 Touring (E91) 325 i,
BMW 3 Touring (E91) 320 d,
BMW 3 Touring (E91) 316 i,
BMW 3 Touring (E91) 320 d,
BMW 3 Touring (E91) 320 i,
BMW 3 Touring (E91) 320 d,
BMW 3 Touring (E91) 320 d,
BMW 3 Touring (E91) 320 i,
BMW 3 Touring (E91) 330 i
…
Zobacz więcej
Kolejne kroki mogą się różnić w zależności od konstrukcji samochodu.
Niniejszy film przedstawia procedurę wymiany podobnej części samochodowej w innym pojeździe
Wszystkie części, które można wymienić – Zawieszenie do 3 Touring (E91) i innych modeli BMW
Odkręć mocowanie łączące łącznik stabilizatora z kolumną amortyzatora. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 15. Skorzystaj z nasadki o numerze #17. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 8
Zdejmij drążek stabilizatora poprzecznego.
Krok 9
Rozłącz przewody czujnika ABS. Skorzystaj z wkrętaka płaskiego.
Krok 10
Oczyść mocowanie łączące końcówkę drążka kierowniczego ze zwrotnicą. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 11
Odkręć śrubę mocującą końcówkę do zwrotnicy. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 22. Skorzystaj z klucza typu Torx T45. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 12
Odłącz końcówkę drążka kierowniczego od zwrotnicy.
Krok 13
Wyczyść mocowania łączące wahacz z ramą montażową. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 14
Poluzuj przedni element złączny wahacza. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18.
Krok 15
Odkręć tylne mocowanie łączące wahacz z ramą pomocniczą. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18 (2 sztuki).
Krok 16
Wyciągnij tylne mocowanie wahacza.
Krok 17
Wyczyść mocowania łączące amortyzator ze zwrotnicą. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 18
Odkręć dolne mocowanie łączące amortyzator ze zwrotnicą. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 19
Odkręć śrubę mocującą.
Krok 20
Zwolnij dolne mocowanie łączące amortyzator ze zwrotnicą. Użyj płaskiego dłuta z metalu roboczego. Użyj młotka.
Krok 21
Odłącz zwrotnicę z kolumny amortyzatora.
Wymiana: sprężyny zawieszenia – BMW 3 Touring (E91). Wskazówka od ekspertów z AUTODOC:
Upewnij się, że zwrotnica jest podparta.
Krok 22
Obniż samochód.
Krok 23
Odkryj maskę silnika.
Krok 24
Skorzystaj z osłony chroniącej zderzak w celu zapobiegnięcia uszkodzenia powłoki lakierniczej oraz plastikowych elementów samochodu.
Odkręć górne mocowanie uchwytu amortyzatora. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 13. Skorzystaj z nasadki o numerze #13. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
AUTODOC poleca:
Ważne! Przytrzymaj kolumnę amortyzatora podczas odkręcania śrub mocujących. BMW 3 Touring (E91)
Krok 27
Wyjmij kolumnę resorującą.
Krok 28
Ustaw wspornik amortyzator na prasie służącej do wymiany amortyzatorów.
Wymiana: sprężyny zawieszenia – BMW 3 Touring (E91). Wskazówka od ekspertów z AUTODOC:
Zwróć uwagę, że przy stosowaniu urządzenia do ściskania sprężyn należy mocno utrzymywać zwoje sprężyny, ściskając sprężyny z boków przeciwnych.Śledź za poprawnym położeniem sprężyny w ucóhwycie.Upewnij się, że zwoje sprężyny szczelnie weszły do uchwytów blokujących.
Krok 29
Ściśnij sprężynę.
Krok 30
Usuń zaślepkę mocowania amortyzatora. Skorzystaj z wkrętaka płaskiego.
Odkręć nakrętkę mocującą korbowód do kolumny resorującej. Skorzystaj z nasadki o numerze #21. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 33
Zwolnij sprężynę śrubową.
Krok 34
Zdejmij górne mocowanie kolumny. Skorzystaj z wkrętaka płaskiego.
Krok 35
Zdemontuj osłonę przeciwpylną amortyzatora oraz ogranicznik.
AUTODOC poleca:
Wymiana: sprężyny zawieszenia – BMW 3 Touring (E91). Dokładnie sprawdź mocowanie, osłonę i odbój amortyzatora. Wymień je w razie potrzeby.
Krok 36
Zdejmij sprężynę.
Krok 37
Zamontuj sprężynę na amortyzatorze.
Krok 38
Zamontuj osłonę oraz odbojnik na amortyzatorze.
Krok 39
Ściśnij sprężynę.
Krok 40
Zamontuj górne mocowanie amortyzatora i łożysko mocujące śruby. Skorzystaj z wkrętaka płaskiego.
Krok 41
Dokręć nakrętkę od drążka tłoku amortyzatora. Skorzystaj z nasadki o numerze #21. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 64 Nm.
Wymiana: sprężyny zawieszenia – BMW 3 Touring (E91). Wskazówka od AUTODOC:
Sprawdź czy sprężyna jest właściwie umieszczona. Unikaj niewspółosiowości.
Krok 42
Załóż zaślepkę mocowania amortyzatora.
Krok 43
Rozluźnij sprężynę.
Krok 44
Zdejmij zamontowany amortyzator.
Krok 45
Zamontuj amortyzator w nadkolu.
Krok 46
Przykręć górne mocowanie uchwytu amortyzatora.
AUTODOC poleca:
BMW 3 Touring (E91) – Aby uniknąć obrażeń, przytrzymaj kolumnę amortyzatora podczas wkręcania śrub mocujących.
Krok 47
Dokręć górny zaczep mocowania sprężyny amortyzatora. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 13. Skorzystaj z nasadki o numerze #13. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 34 Nm.
Krok 48
Zdejmij osłonę chroniącą zderzak.
Krok 49
Zamknij maskę.
Krok 50
Podejmij przednią część samochodu i zafiksuj na podporach.
Krok 51
Nasmaruj gniazda montażowe amortyzatora na zwrotnicy. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 52
Zamontuj wspornik amortyzator w zwrotnicy. Użyj płaskiego dłuta z metalu roboczego. Użyj młotka.
Krok 53
Zainstaluj śrubę mocującą.
Krok 54
Dokręć dolne mocowania łączące amortyzator ze zwrotnicą. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 81 Nm.
Krok 55
Połącz okablowanie czujnika ABS.
Krok 56
Zamontuj tylne mocowanie wahacza.
Krok 57
Wkręć tylne mocowanie łączące wahacz z ramą pomocniczą. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18 (2 sztuki).
Krok 58
Zainstaluj wahacz stabilizatora.
Krok 59
Dokręć mocowanie łączące łącznik stabilizatora z kolumną amortyzatora. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 15. Skorzystaj z nasadki o numerze #17. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 58 Nm.
Podłącz końcówkę drążka kierowniczego do zwrotnicy.
Krok 62
Dokręć nakrętkę mocującą końcówkę drążka kierowniczego ze zwrotnicą. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 22. Skorzystaj z klucza typu Torx T45. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 165 Nm.
AUTODOC poleca:
Ważne! Należy pamiętać o zastosowaniu nowych elementów złącznych.
Krok 63
Podprzej zwrotnicę. Użyj podnośnika hydraulicznego do skrzyni biegów.
Krok 64
Dokręć przednie mocowanie łączące wahacz z ramą montażową. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 68 Nm.+90°
AUTODOC poleca:
Ważne! Należy pamiętać o zastosowaniu nowych elementów złącznych.
Krok 65
Dokręć tylne mocowanie wahacza. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18 (2 sztuki). Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 68 Nm.+90°
AUTODOC poleca:
Ważne! Należy pamiętać o zastosowaniu nowych elementów złącznych.
Krok 66
Zabezpiecz wszystkie łączenia wahacza. Zastosuj smar miedziany.
Krok 67
Wyjmij podporę spod zwrotnicy.
AUTODOC poleca:
BMW 3 Touring (E91) – Nie opuszczaj gwałtownie podnośnika skrzyni biegów, aby uniknąć uszkodzenia elementów i mechanizmów w samochodzie.
Krok 68
Nasmaruj powierzchnię, gdzie tarcza hamulcowa styka się z felgą. Zastosuj smar miedziany.
Krok 69
Wyczyść powierzchnię tarczy hamulcowej. Skorzystaj ze środka do czyszczenia hamulców.
AUTODOC poleca:
Wymiana: sprężyny zawieszenia – BMW 3 Touring (E91). Po rozpyleniu preparatu odczekaj kilka minut.
Krok 70
Zainstaluj koło.
AUTODOC poleca:
Ostrzeżenie! Aby uniknąć obrażeń, przytrzymaj koło podczas wkręcania śrub mocujących. BMW 3 Touring (E91)
Krok 71
Wkręć śruby koła. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17.
Krok 72
Spuść samochód i, działając w porządku krzyżowym, zaciągnij bolce mocujące koła. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 120 Nm.
Krok 73
Usuń podnośniki oraz kliny.
Czy ta instrukcja obsługi była pomocna?
Proszę oceń tę instrukcję obsługi w skali od 1 do 5. Jeżeli masz jakiekolwiek pytania, zapraszamy do kontaktu z nami.
Śledzi wydatki na auto, prowadzi książkę serwisową, harmonogram wymiany i zapisuje ulubione materiały, notatki i dokumenty
Zainstaluj aplikację AUTODOC CLUB!
Twój osobisty menedżer wydatków na samochód, wskazówki serwisowe, przypomnienia o zbliżających się terminach i interwałach serwisowych, instrukcje samodzielnej naprawy - wszystko to w Twoim telefonie
Skanuj
Aby pobrać aplikację:
- zeskanuj kod QR
- pobierz z App Store
- pobierz z Google Play
Wskazówki i triki dotyczące BMW 3 Touring (E91)
Zobacz więcej
Jak zapobiegać parowaniu szyb w samochodzie? | Wskazówki od AUTODOC
5 rzeczy, których nie powinno się robić ze zautomatyzowaną manualną skrzynią biegów | AUTODOC
Co należy sprawdzić przed zakupem używanego samochodu | Wskazówki od AUTODOC
Istotne różnice pomiędzy narzędziami samochodowymi | Wskazówki od AUTODOC
Najczęściej wymieniane części samochodowe w BMW 3 SERIES