Poluzuj górne mocowanie kolumny amortyzatora. Skorzystaj z nasadki o numerze #13. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 13
Odkręć śruby koła.
AUTODOC poleca:
Ostrzeżenie! Aby uniknąć obrażeń, przytrzymaj koło podczas odkręcania śrub mocujących. VW GOLF PLUS (5M1, 521)
Krok 14
Ściągnij koło.
Krok 15
Odłącz przewody i przewód hamulcowy od wspornika amortyzatorów. Użyj łomu.
Krok 16
Oczyść mocownia podłączając złącze stabilizatora do amortyzatora, a te łączące amortyzator ze zwrotnicą. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 17
Odkręć nakrętkę i wyjmij drążek stabilizatora z amortyzatora. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 16. Użyj XZN #6. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Odkręć mocowanie podłączające przegub kulowy do wahacza. Skorzystaj z nasadki o numerze #16. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 20
Podprzej zwrotnicę. Użyj podnośnika hydraulicznego do skrzyni biegów.
Krok 21
Odłącz przegub sferyczny od ramienia. Użyj łomu.
Krok 22
Odkręć dolne mocowanie łączące amortyzator ze zwrotnicą. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18. Skorzystaj z pokrętki.
Krok 23
Obniż hydrauliczny podnośnik do skrzyni biegów o 10-15 cm.
AUTODOC poleca:
Wymiana: sprężyny zawieszenia – VW GOLF PLUS (5M1, 521). Opuść płynnie podnośnik skrzyni biegów, bez gwałtownych ruchów, aby uniknąć uszkodzenia elementów i mechanizmów.
Krok 24
Wyjmij wał napędowy z piasty.
Krok 25
Zwolnij dolne mocowanie łączące amortyzator ze zwrotnicą. Skorzystaj ze specjalnej nasadki do usuwania amortyzatorów. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 26
Odłącz zwrotnicę z kolumny amortyzatora. Użyj płaskiego dłuta z metalu roboczego. Użyj młotka.
Krok 27
Podprzej zwrotnicę. Użyj podnośnika hydraulicznego do skrzyni biegów.
Wymiana: sprężyny zawieszenia – VW GOLF PLUS (5M1, 521). Wskazówka od ekspertów z AUTODOC:
Upewnij się, że zwrotnica nie jest zwolniona z obciążenia.
Krok 28
Odkręć górne mocowanie wspornika amortyzatora.
AUTODOC poleca:
VW GOLF PLUS (5M1, 521) – Aby uniknąć obrażeń, przytrzymaj kolumnę amortyzatora podczas odkręcania śrub mocujących.
Krok 29
Wyjmij kolumnę resorującą.
Krok 30
Ustaw wspornik amortyzator na prasie służącej do wymiany amortyzatorów.
Zwróć uwagę, że przy stosowaniu urządzenia do ściskania sprężyn należy mocno utrzymywać zwoje sprężyny, ściskając sprężyny z boków przeciwnych.Śledź za poprawnym położeniem sprężyny w ucóhwycie.Upewnij się, że zwoje sprężyny szczelnie weszły do uchwytów blokujących.
Odkręć nakrętkę mocującą korbowód do kolumny resorującej. Skorzystaj z nasadki o numerze #21. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H6. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 34
Zdejmij uchwyt amortyzatora, osłonę oraz odbojnik.
Krok 35
Zwolnij sprężynę śrubową.
Krok 36
Zdejmij sprężynę.
Krok 37
Zamontuj sprężynę na amortyzatorze.
Krok 38
Ściśnij sprężynę.
Krok 39
Zamontuj mocowanie, osłonę przeciwpyłową oraz odbojnik amortyzatora.
Krok 40
Dokręć nakrętkę od drążka tłoku amortyzatora. Skorzystaj z nasadki o numerze #21. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H6. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 60 Nm.
Wymiana: sprężyny zawieszenia – VW GOLF PLUS (5M1, 521). Wskazówka od AUTODOC:
Śledź za poprawnym położeniem sprężyny w ucóhwycie.
Krok 41
Rozluźnij sprężynę.
Krok 42
Zdejmij zamontowany amortyzator.
Krok 43
Zamontuj amortyzator w nadkolu.
Krok 44
Zabezpiecz górne mocowania amortyzatora. Nie dociskaj go.
AUTODOC poleca:
VW GOLF PLUS (5M1, 521) – Aby uniknąć obrażeń, przytrzymaj kolumnę amortyzatora podczas wkręcania śrub mocujących.
Krok 45
Zainstaluj i dociśnij nową śrubę zwrotnicy. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 70 Nm.+90°
AUTODOC poleca:
Ważne! Należy pamiętać o zastosowaniu nowych elementów złącznych.
Krok 46
Wyjmij podporę spod zwrotnicy.
Krok 47
Zamontuj wał napędowy w łożysku koła.
Krok 48
Podłącz przegub kulowy do wahacza.
Krok 49
Dokręć nakrętkę mocującą przegub kulowy. Skorzystaj z nasadki o numerze #16. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 60 Nm.
Krok 50
Przymocuj łącznik stabilizatora do kolumny resorującej. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 16. Użyj XZN #6. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 65 Nm.
Krok 51
Podłącz zaczep przewodu czujnika ABS do sprężyny amortyzatora. Przymocuj do kolumny przewód hamulcowy.
Ostrzeżenie! Aby uniknąć obrażeń, przytrzymaj koło podczas wkręcania śrub mocujących. VW GOLF PLUS (5M1, 521)
Krok 54
Wkręć śruby koła. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17.
Krok 55
Obniż samochód.
Krok 56
Dokręć górne mocowanie amortyzatora. Skorzystaj z nasadki o numerze #13. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 15 Nm.+90°
AUTODOC poleca:
Ważne! Należy pamiętać o zastosowaniu nowych elementów złącznych.
Krok 57
Zamontuj i zabezpiecz kratę grilla.
Krok 58
Dociśnij śrubą łącząca wał napędowy z piastem koła. Użyj 12-punktowego klucza nasadowego #24. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 70 Nm.+90°
AUTODOC poleca:
Ważne! Należy pamiętać o zastosowaniu nowych elementów złącznych.
Krok 59
Zamontuj zaślepkę piasty łożyska.
Krok 60
Dokręć śruby mocujące koło "na krzyż". Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 120 Nm.
Krok 61
Usuń podnośniki oraz kliny.
Krok 62
Zamknij maskę.
Czy ta instrukcja obsługi była pomocna?
Proszę oceń tę instrukcję obsługi w skali od 1 do 5. Jeżeli masz jakiekolwiek pytania, zapraszamy do kontaktu z nami.
Śledzi wydatki na auto, prowadzi książkę serwisową, harmonogram wymiany i zapisuje ulubione materiały, notatki i dokumenty
Zainstaluj aplikację AUTODOC CLUB!
Twój osobisty menedżer wydatków na samochód, wskazówki serwisowe, przypomnienia o zbliżających się terminach i interwałach serwisowych, instrukcje samodzielnej naprawy - wszystko to w Twoim telefonie
Skanuj
Aby pobrać aplikację:
- zeskanuj kod QR
- pobierz z App Store
- pobierz z Google Play
Wskazówki i triki dotyczące VW GOLF PLUS (5M1, 521)
Zobacz więcej
Wymiana wentylatora chłodnicy silnika | Wskazówki od AUTODOC
Jak wypolerować starą pokrywę zaworów silnika na połysk | Wskazówki od AUTODOC
Samodzielna naprawa rozrusznika | Wskazówki od AUTODOC
TOP 5 błędów przy wymianie amortyzatorów | Wskazówki od AUTODOC
Najczęściej wymieniane części samochodowe w VW GOLF