Jak wymienić wahacz tylny górny w BMW 1 Hatchback (E87) - poradnik naprawy
ściągnięć:
1
Wyświetlenia:
22
0
0 - użytkowników zagłosowało
Ważne!
Procedura wymiany może być stosowana dla:
BMW 1 Hatchback (E87) 116 i,
BMW 1 Hatchback (E87) 116 i,
BMW 1 Hatchback (E87) 116 i,
BMW 1 Hatchback (E87) 116 i,
BMW 1 Hatchback (E87) 118 i,
BMW 1 Hatchback (E87) 118 i,
BMW 1 Hatchback (E87) 118 i,
BMW 1 Hatchback (E87) 120 i,
BMW 1 Hatchback (E87) 120 i,
BMW 1 Hatchback (E87) 120 i,
BMW 1 Hatchback (E87) 120 i,
BMW 1 Hatchback (E87) 130 i,
BMW 1 Hatchback (E87) 130 i,
BMW 1 Hatchback (E87) 116 d,
BMW 1 Hatchback (E87) 118 d,
BMW 1 Hatchback (E87) 118 d,
BMW 1 Hatchback (E87) 118 d,
BMW 1 Hatchback (E87) 120 d,
BMW 1 Hatchback (E87) 120 d,
BMW 1 Hatchback (E87) 123 d,
BMW 1 Hatchback (E87) 116 d,
BMW 1 Hatchback (E87) 118 i,
BMW 1 Hatchback (E87) 120 d
…
Zobacz więcej
Kolejne kroki mogą się różnić w zależności od konstrukcji samochodu.
Niniejszy film przedstawia procedurę wymiany podobnej części samochodowej w innym pojeździe
Wszystkie części, które można wymienić – Wahacz do 1 Hatchback (E87) i innych modeli BMW
Wymiana: wahacz tylny górny – BMW 1 (E87). Eksperci z AUTODOC zalecają:
Procedura wymiany jest identyczna dla prawych i lewych górnych wahaczy.
Uwaga: wszystkie prace na samochodzie – BMW 1 (E87) – powinny być wykonywane przy zgaszonym silniku.
Wymianę należy przeprowadzać w tej kolejności:
Krok 1
Zabezpiecz koła klinami.
Krok 2
Poluzuj śruby mocujące koło. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17.
Krok 3
Podejmij tylną część samochodu i zafiksuj na podporach.
Krok 4
Odkręć śruby koła.
AUTODOC poleca:
Ważne! Przytrzymaj koło podczas odkręcania śrub mocujących. BMW 1 (E87)
Krok 5
Ściągnij koło.
Krok 6
Oczyść wszystkie łączenia wahacza. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 7
Odkręć element złączny łączący wahacz poprzeczny ze zwrotnicą tylną. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z pokrętki. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 8
Odkręć śrubę mocującą.
Krok 9
Odłącz ramię wahacza zawieszenia od zwrotnicy tylnej.
Krok 10
Rozłącz przewody czujnika ABS. Skorzystaj z wkrętaka płaskiego.
Krok 11
Odkręć mocowanie ramienia od belki. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18 (2 sztuki).
Krok 12
Wyciągnij tylne mocowanie wahacza.
Krok 13
Zdemontuj tylny górny wahacz.
Krok 14
Oczyść gniazda mocowania i gwint ramienia zawieszenia. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 15
Zamontuj tylny górny wahacz.
Wymiana: wahacz tylny górny – BMW 1 (E87). Eksperci z AUTODOC zalecają:
Podczas instalowania stosuj tylko nowe bolce i nakrętki.
Krok 16
Zamontuj tylne mocowanie wahacza.
Krok 17
Dokręć mocowanie ramienia do belki. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18 (2 sztuki). Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 100 Nm.
AUTODOC poleca:
Ważne! Należy pamiętać o zastosowaniu nowych elementów złącznych.
Krok 18
Przymocuj ramię wahacza zawieszenia do zwrotnicy tylnej.
Krok 19
Zainstaluj śrubę mocującą.
Krok 20
Wkręć element złączny łączący wahacz z tylną zwrotnicą. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 21
Podeprzyj zwrotnicę. Użyj podnośnika hydraulicznego do skrzyni biegów.
Krok 22
Dokręć mocowanie wahacza do zwrotnicy. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z pokrętki. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 100 Nm.
AUTODOC poleca:
Ważne! Należy pamiętać o zastosowaniu nowych elementów złącznych.
Krok 23
Połącz okablowanie czujnika ABS.
Krok 24
Wyjmij podporę spod zwrotnicy.
AUTODOC poleca:
Wymiana: wahacz tylny górny – BMW 1 (E87). Opuść płynnie podnośnik skrzyni biegów, bez gwałtownych ruchów, aby uniknąć uszkodzenia elementów i mechanizmów.
Krok 25
Nasmaruj powierzchnię, gdzie tarcza hamulcowa styka się z felgą. Zastosuj smar miedziany.
Krok 26
Wyczyść powierzchnię tarczy hamulcowej. Skorzystaj ze środka do czyszczenia hamulców.
AUTODOC poleca:
Wymiana: wahacz tylny górny – BMW 1 (E87). Po rozpyleniu preparatu odczekaj kilka minut.
Krok 27
Zainstaluj koło.
AUTODOC poleca:
Ostrzeżenie! Aby uniknąć obrażeń, przytrzymaj koło podczas wkręcania śrub mocujących. BMW 1 (E87)
Krok 28
Wkręć śruby koła. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17.
Krok 29
Spuść samochód i, działając w porządku krzyżowym, zaciągnij bolce mocujące koła. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 120 Nm.
Krok 30
Usuń podnośniki oraz kliny.
Czy ta instrukcja obsługi była pomocna?
Proszę oceń tę instrukcję obsługi w skali od 1 do 5. Jeżeli masz jakiekolwiek pytania, zapraszamy do kontaktu z nami.
Śledzi wydatki na auto, prowadzi książkę serwisową, harmonogram wymiany i zapisuje ulubione materiały, notatki i dokumenty
Zainstaluj aplikację AUTODOC CLUB!
Twój osobisty menedżer wydatków na samochód, wskazówki serwisowe, przypomnienia o zbliżających się terminach i interwałach serwisowych, instrukcje samodzielnej naprawy - wszystko to w Twoim telefonie
Skanuj
Aby pobrać aplikację:
- zeskanuj kod QR
- pobierz z App Store
- pobierz z Google Play
Wskazówki i triki dotyczące BMW 1 Hatchback (E87)
Zobacz więcej
Co zrobić, gdy świeci się kontrolka TPMS? | Wskazówki od AUTODOC
Jak samodzielnie zrobić pianownicę | Wskazówki od AUTODOC
3 rzeczy, które powodują uszkodzenie silnika | Wskazówki od AUTODOC
Jak usunąć rysy z samochodu? | Wskazówki od AUTODOC
Najczęściej wymieniane części samochodowe w BMW 1 SERIES