Procedura wymiany może być stosowana dla: AUDI A5 Coupe (8T3) 2.0 TFSI quattro, AUDI A4 Sedan (8K2, B8) 2.0 TFSI quattro, AUDI Q5 (8RB) 2.0 TFSI quattro, AUDI A5 Cabrio (8F7) 2.0 TFSI quattro
Kolejne kroki mogą się różnić w zależności od konstrukcji samochodu.
Jak wymienić przedni amortyzator w Audi A4 B8 Sedan [PORADNIK AUTODOC]
Wymiana: amortyzatora teleskopowego – Audi A4 B8. Narzędzia, których będziesz potrzebować:
Wymiana: amortyzatora teleskopowego – Audi A4 B8. Narzędzia, których będziesz potrzebować:
Szczotka druciana
Szczotka nylonowa
Sprej WD-40
Środek do czyszczenia hamulców
Smar na bazie miedzi
Klucz płasko-oczkowy o numerze 16
Klucz płasko-oczkowy o numerze 18
Klucz płasko-oczkowy o numerze 21
Nasadka o numerze 13
Nasadka o numerze 16
Nasadka o numerze 18
Nasadka o numerze 21
bit imbusowy numerze H6
bit imbusowy numerze H18
Gniazdo amortyzatora
Klucz nasadowy do kół o numerze 17
Klucz grzechotkowy
Klucz dynamometryczny
Pokrętka
Młotek
Wybijak
Śrubokręt Płaski
Imadło
Łom
Hydrauliczna sprężarka do sprężyn
Podnośnik hydrauliczny do skrzyni biegów
Pokrowiec na błotnik
Klin pod koło
Wszystkie części, które można wymienić – Amortyzator do A4 Sedan (8K2, B8) i innych modeli AUDI
Amortyzator
AUDI Q5 (8RB) 2.0 TFSI quattro
AUDI A4 Sedan (8K2, B8) 2.0 TFSI quattro
AUDI A5 Cabrio (8F7) 2.0 TFSI quattro
AUDI A5 Coupe (8T3) 2.0 TFSI quattro
Wymiana: amortyzatora teleskopowego – Audi A4 B8. Eksperci z AUTODOC zalecają:
Obydwa amortyzatory przedniego zawieszenia powinno się wymieniać jednocześnie.
Procedura wymiany jest identyczna dla lewego i prawego amortyzatora przedniego zawieszenia.
Uwaga: wszystkie prace na samochodzie – Audi A4 B8 – powinny być wykonywane przy zgaszonym silniku.
Wymianę należy przeprowadzać w tej kolejności:
Krok 1
Odkryj maskę silnika.
Krok 2
Skorzystaj z osłony chroniącej zderzak w celu zapobiegnięcia uszkodzenia powłoki lakierniczej oraz plastikowych elementów samochodu.
Krok 3
Zdejmij klamry plastikowej osłony chłodnicy.
Krok 4
Unieś i zdejmij atrapę grilla.
Krok 5
Wyczyść mocowania górnego mocowania amortyzatora.Użyj drucianej szczotki.Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 6
Poluzuj górne mocowanie kolumny amortyzatora.Skorzystaj z nasadki o numerze #16.Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 7
Zabezpiecz koła klinami.
Krok 8
Poluzuj śruby mocujące koło.Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17.
Krok 9
Podejmij przednią część samochodu i zafiksuj na podporach.
Krok 10
Odkręć śruby koła.
AUTODOC poleca:
Ostrzeżenie! Aby uniknąć obrażeń, przytrzymaj koło podczas odkręcania śrub mocujących. Audi A4 B8
Krok 11
Ściągnij koło.
Krok 12
Oczyść wszystkie łączenia wahacza.Użyj drucianej szczotki.Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 13
Odkręć mocowania górnego wahacza (2 sztuki).Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 16.Skorzystaj z nasadki o numerze #16.Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 14
Wyczyść mocowania łącznika stabilizatora.Użyj drucianej szczotki.Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 15
Odkręć nakrętkę mocującą, która łączy łącznik stabilizatora z widłami amortyzatora.Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 16.
Krok 16
Wyczyść mocowania łącznika stabilizatora.Użyj drucianej szczotki.Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 17
Odkręć mocowania łączące łącznik stabilizatora z drążkiem stabilizatora.Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 16 (2 sztuki).
Krok 18
Zdejmij drążek stabilizatora poprzecznego.
Krok 19
Wyczyść mocowania kolumny amortyzatora.Użyj drucianej szczotki.Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 20
Wykręć śrubę mocującą, która łączy kolumnę amortyzatora z widłami amortyzatora.Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18.Skorzystaj z nasadki o numerze #18.Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 21
Odkręć śrubę mocującą.
Krok 22
Wyczyść śrubę piasty koła.Użyj drucianej szczotki.Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 23
Odkręć nakrętkę mocującą oś piasty koła.Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H18.Skorzystaj z pokrętki.
Krok 24
Wykręć śrubę mocującą, która łączy widły amortyzatora z dolnym wahaczem.Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18.Skorzystaj z nasadki o numerze #18.Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 25
Rozłącz przewody czujnika ABS.Użyj łomu.
Krok 26
Wyczyść wtyczkę czujnika ABS.Użyj szczotki nylonowej.Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 27
Odłącz wtyczkę czujnika ABS.
Krok 28
Odkręć śrubę mocującą.Skorzystaj z wybijaka.Użyj młotka.
Krok 29
Odłącz wahacz poprzeczny górny od zwrotnicy koła.Użyj łomu.
Krok 30
Podprzej zwrotnicę.Użyj podnośnika hydraulicznego do skrzyni biegów.
Krok 31
Odłącz przewód hamulcowy.Użyj łomu.
Krok 32
Wyczyść mocowania zacisku hamulcowego.Użyj drucianej szczotki.Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 33
Odkręć mocowanie zacisku hamulcowego.Skorzystaj z nasadki o numerze #13.Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 34
Rozłącz klocki hamulcowe.Użyj łomu.
Krok 35
Zdejmij sprężynę zabezpieczającą zacisk hamulcowy.Użyj łomu.Skorzystaj z wkrętaka płaskiego.
Krok 36
Zdejmij zacisk hamulcowy.
Wymiana: amortyzatora teleskopowego – Audi A4 B8. AUTODOC zaleca:
Przymocuj zacisk za pomocą drutu do zawieszenia albo podwozia, żeby uniknąć dehermetyzacji układu hamulcowego.Upewnij się, że zacisk hamulcowy nie wisi na przewodzie hamulcowym.Nie wciskaj pedału hamulca po usunięciu zacisku hamulcowego. W rezultacie tłok może wypaść z cylindra, co może spowodować wyciek płynu hamulcowego oraz dekompresję całego układu.Sprawdź wspornik zacisku hamulcowego, trzpienie prowadzące zacisku hamulcowego oraz osłony przeciwpyłowe. Wyczyść je. W razie potrzeby je wymień.
Krok 37
Oczyść mocowanie łączące końcówkę drążka kierowniczego ze zwrotnicą.Użyj drucianej szczotki.Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 38
Odkręć śrubę mocującą końcówkę do zwrotnicy. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 21.
Krok 39
Odłącz końcówkę drążka kierowniczego od zwrotnicy.
Krok 40
Odkręć śrubę mocującą.
Krok 41
Zdejmij element złączny łączący kolumnę amortyzatora z wahaczem.
Krok 42
Odkręć górne mocowanie uchwytu amortyzatora.
Wymiana: amortyzatora teleskopowego – Audi A4 B8. Wskazówka:
Ażeby uniknąć kontuzji, podtrzymaj amortyzator przy odkręcaniu śrub mocujących.
Krok 43
Wyjmij kolumnę resorującą.
Krok 44
Chwyć w imadło kolumnę amortyzatora wraz z wahaczami.
Krok 45
Wyczyść mocowania kolumny amortyzatora.Użyj szczotki nylonowej.Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 46
Odkręć złącze, które łączy kolumnę amortyzatora z widłami amortyzatora.Skorzystaj ze specjalnej nasadki do usuwania amortyzatorów.Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 47
Odłącz widły amortyzatora od kolumny amortyzatora.
Krok 48
Ustaw wspornik amortyzator na prasie służącej do wymiany amortyzatorów.
Wymiana: amortyzatora teleskopowego – Audi A4 B8. Eksperci z AUTODOC zalecają:
Zwróć uwagę, że przy stosowaniu urządzenia do ściskania sprężyn należy mocno utrzymywać zwoje sprężyny, ściskając sprężyny z boków przeciwnych.Śledź za poprawnym położeniem sprężyny w ucóhwycie.Upewnij się, że zwoje sprężyny szczelnie weszły do uchwytów blokujących.
Krok 49
Ściśnij sprężynę.
Krok 50
Zabezpiecz tłoczysko kolumny amortyzatora.Użyj drucianej szczotki.Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 51
Odkręć nakrętkę mocującą korbowód do kolumny resorującej.Skorzystaj z nasadki o numerze #18.Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H6.Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 52
Zwolnij sprężynę śrubową.
Krok 53
Zdejmij górne mocowanie kolumny.
Krok 54
Zdejmij sprężynę.
Krok 55
Zdemontuj osłonę przeciwpylną amortyzatora oraz ogranicznik.
Wymiana: amortyzatora teleskopowego – Audi A4 B8. Wskazówka od AUTODOC:
Dokładnie sprawdź mocowanie amortyzatora, ochrony przeciwpyłowej oraz ogranicznika. W razie potrzeby je wymień.
Krok 56
Zdejmij stary amortyzator z hydraulicznej sprężarki sprężyny śrubowej.
Wymiana: amortyzatora teleskopowego – Audi A4 B8. Profesjonaliści zalecają:
Przed zamontowaniem nowego amortyzatora, powinieneś ręcznie do napompować 3-5 razy.
Krok 57
Zamontuj nowy amortyzator na hydraulicznej sprężarce śrubowej.
Krok 58
Zamontuj rękaw chroniący przed pyłem oraz ogranicznik na nowym amortyzatorze.
Krok 59
Zamontuj sprężynę na amortyzatorze.
Krok 60
Zamontuj górne mocowanie amortyzatora i łożysko mocujące śruby.
Krok 61
Ściśnij sprężynę.
Krok 62
Dokręć nakrętkę od drążka tłoku amortyzatora.Skorzystaj z nasadki o numerze #18.Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H6.Skorzystaj z klucza dynamometrycznego.Dokręć do go momentu 60 Nm.
Wymiana: amortyzatora teleskopowego – Audi A4 B8. Wskazówka od ekspertów z AUTODOC:
Sprawdź czy sprężyna jest właściwie umieszczona. Unikaj niewspółosiowości.
Podłącz końcówkę drążka kierowniczego do zwrotnicy.
Krok 74
Oczyść gniazda mocowania i gwint ramienia zawieszenia.Użyj drucianej szczotki.Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 75
Zainstaluj śrubę mocującą.
Krok 76
Wkręć elementy złączne łączące uchwyt amortyzatora z dolnym wahaczem.Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18.Skorzystaj z nasadki o numerze #18.Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 77
Wyjmij podporę spod zwrotnicy.
AUTODOC poleca:
Wymiana: amortyzatora teleskopowego – Audi A4 B8. Opuść płynnie podnośnik skrzyni biegów, bez gwałtownych ruchów, aby uniknąć uszkodzenia elementów i mechanizmów.
Krok 78
Przymocuj wahacz poprzeczny górny do zwrotnicy koła.
Krok 79
Zainstaluj śrubę mocującą.
Krok 80
Wkręć elementy mocujące (2 sztuki) górny wahacz.Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 16.Skorzystaj z nasadki o numerze #16.Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 81
Wkręć nakrętkę mocującą, która łączy koncówkę drążka kierowniczego ze zwrotnicą koła.Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 21.
Krok 82
Podłącz przewód hamulcowy.
Krok 83
Połącz okablowanie czujnika ABS.
Krok 84
Podłącz wtyczkę czujnika ABS.
Krok 85
Zainstaluj zacisk hamulcowy i zamontuj go.Skorzystaj z nasadki o numerze #13.Skorzystaj z klucza dynamometrycznego.Dokręć do go momentu 40 Nm.
Krok 86
Zamontuj sprężynę powrotną zacisku hamulcowego.
Krok 87
Zainstaluj śrubę mocującą.
Krok 88
Wkręć elementy złączne łączące kolumnę amortyzatora do uchwytu amortyzatora.Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18.Skorzystaj z nasadki o numerze #18.Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 89
Wyczyść gniazda mocujące łącznika stabilizatora.Użyj drucianej szczotki.Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 90
Zainstaluj wahacz stabilizatora.
Krok 91
Dociśnij mocowanie złącza stabilizatora.Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 16 (2 sztuki).
Krok 92
Zabezpiecz wahacz.Użyj podnośnika hydraulicznego do skrzyni biegów.
Krok 93
Dokręć element złączny, który łączy stabilizator poprzeczny z widłami amortyzatora.Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 16.Skorzystaj z nasadki o numerze #16.Skorzystaj z klucza dynamometrycznego.Dokręć do go momentu 60 Nm.
Krok 94
Dokręć mocowanie łączące łącznik stabilizatora z drążkiem stabilizatora.Skorzystaj z nasadki o numerze #16.Skorzystaj z klucza dynamometrycznego.Dokręć do go momentu 60 Nm.
Krok 95
Dokręć śrubę mocującą, która łączy widły amortyzatora z dolnym wahaczem.Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18.Skorzystaj z nasadki o numerze #18.Skorzystaj z klucza dynamometrycznego.Dokręć do go momentu 80 Nm.
Krok 96
Dokręć śrubę mocującą, która łączy kolumnę amortyzatora z widłami amortyzatora.Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18.Skorzystaj z nasadki o numerze #18.Skorzystaj z klucza dynamometrycznego.Dokręć do go momentu 80 Nm.
Krok 97
Wyjmij wspornik spod wahacza.
AUTODOC poleca:
Audi A4 B8 – Nie opuszczaj gwałtownie podnośnika skrzyni biegów, aby uniknąć uszkodzenia elementów i mechanizmów w samochodzie.
Krok 98
Dokręć nakrętkę mocującą końcówkę drążka kierowniczego ze zwrotnicą.Skorzystaj z nasadki o numerze #21.Skorzystaj z klucza dynamometrycznego.Dokręć do go momentu 70 Nm.
Krok 99
Dokręć mocowania górnego wahacza (2 sztuki).Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 16.Skorzystaj z nasadki o numerze #16.Skorzystaj z klucza dynamometrycznego.Dokręć do go momentu 75 Nm.
Krok 100
Zaciągnij mocowanie piasty.Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H18.Skorzystaj z klucza dynamometrycznego.Dokręć do go momentu 140 Nm.
Krok 101
Zabezpiecz mocowania kolumny amortyzatora.Zabezpiecz wszystkie łączenia wahacza.Zastosuj smar miedziany.
Krok 102
Nasmaruj powierzchnię, gdzie tarcza hamulcowa styka się z felgą.Zastosuj smar miedziany.
Krok 103
Wyczyść powierzchnię tarczy hamulcowej.Skorzystaj ze środka do czyszczenia hamulców.
Wymiana: amortyzatora teleskopowego – Audi A4 B8. Eksperci z AUTODOC zalecają:
Po zastosowaniu spreju, zaczekaj kilka minut.
Krok 104
Zainstaluj koło.
AUTODOC poleca:
Ważne! Przytrzymaj koło podczas wkręcania śrub mocujących. Audi A4 B8
Krok 105
Wkręć śruby koła.Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17.
Krok 106
Spuść samochód i, działając w porządku krzyżowym, zaciągnij bolce mocujące koła.Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17.Skorzystaj z klucza dynamometrycznego.Dokręć do go momentu 120 Nm.
Krok 107
Usuń podnośniki oraz kliny.
Krok 108
Dokręć górny zaczep mocowania sprężyny amortyzatora.Skorzystaj z nasadki o numerze #16.Skorzystaj z klucza dynamometrycznego.Dokręć do go momentu 65 Nm.
Śledzi wydatki na auto, prowadzi książkę serwisową, harmonogram wymiany i zapisuje ulubione materiały, notatki i dokumenty
Zainstaluj aplikację AUTODOC CLUB!
Twój osobisty menedżer wydatków na samochód, wskazówki serwisowe, przypomnienia o zbliżających się terminach i interwałach serwisowych, instrukcje samodzielnej naprawy - wszystko to w Twoim telefonie
Skanuj
Aby pobrać aplikację:
- zeskanuj kod QR
- pobierz z App Store
- pobierz z Google Play
Wskazówki i triki dotyczące AUDI A4 Sedan (8K2, B8)
Zobacz więcej
Dlaczego hamulce piszczą? | Wskazówki od AUTODOC
Zablokowany zacisk hamulcowy: dlaczego tak się dzieje i jak temu zapobiegać | Wskazówki od AUTODOC
3 najczęstsze przyczyny, dla których samochód nie odpala | AUTODOC
Pianki do czyszczenia klimatyzacji kontra spraye: które z nich są lepsze? | AUTODOC
Najczęściej wymieniane części samochodowe w AUDI A4