Poluzuj śruby mocujące koło. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17.
Krok 3
Podejmij przednią część samochodu i zafiksuj na podporach.
Krok 4
Odkręć śruby koła.
Wymiana: końcówki drążka kierowniczego – Peugeot 307 SW. Wskazówka od ekspertów z AUTODOC:
Ażeby uniknąć zranienia się, podtrzymaj koło podczas odkręcania śrub.
Krok 5
Ściągnij koło.
Krok 6
Oczyść mocowanie łączące końcówkę drążka kierowniczego ze zwrotnicą. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 7
Podczas demontażu zaznacz lub zmierz odpowiednią pozycje przegubu kulowego na drążku kierowniczym bądź policz ilość skrętów w celu zapobiegnięcia późniejszej potrzeby ustawienia zbieżności kół. Skorzystaj z suwmiarki.
Krok 8
Zwolnij śrubę zabezpieczającą mcującą końcówkę do drążka. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 16. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 22.
Krok 9
Odkręć śrubę mocującą końcówkę do zwrotnicy. Skorzystaj z nasadki o numerze #16. Skorzystaj z pokrętki.
Krok 10
Odłącz końcówkę drążka kierowniczego od zwrotnicy. Skorzystaj ze ściągacza do przegubów kulowych.
Podczas instalowania końcówki drążka kierowniczego pamiętaj, aby zrobić taką samą ilość skrętów lub pozostawić taką samą długość gwintu, zgodnych z Twoimi wymiarami.
Krok 14
Podczas demontażu zaznacz lub zmierz odpowiednią pozycje przegubu kulowego na drążku kierowniczym bądź policz ilość skrętów w celu zapobiegnięcia późniejszej potrzeby ustawienia zbieżności kół. Skorzystaj z suwmiarki.
Krok 15
Podłącz końcówkę drążka kierowniczego do zwrotnicy.
Krok 16
Wkręć nakrętkę mocującą, która łączy koncówkę drążka kierowniczego ze zwrotnicą koła. Skorzystaj z nasadki o numerze #17. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 17
Dokręć nakrętkę mocującą końcówkę drążka kierowniczego ze zwrotnicą. Skorzystaj z nasadki o numerze #17. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 35 Nm.
Krok 18
Zaciągnij śrubę zabezpieczającą końcówki. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 16. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 22. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 60 Nm.
Krok 19
Podczas demontażu zaznacz lub zmierz odpowiednią pozycje przegubu kulowego na drążku kierowniczym bądź policz ilość skrętów w celu zapobiegnięcia późniejszej potrzeby ustawienia zbieżności kół. Skorzystaj z suwmiarki.
Nasmaruj powierzchnię, gdzie tarcza hamulcowa styka się z felgą. Zastosuj smar miedziany.
Krok 23
Wyczyść powierzchnię tarczy hamulcowej. Skorzystaj ze środka do czyszczenia hamulców.
AUTODOC poleca:
Wymiana: końcówki drążka kierowniczego – Peugeot 307 SW. Po rozpyleniu preparatu odczekaj kilka minut.
Krok 24
Zainstaluj koło.
Wymiana: końcówki drążka kierowniczego – Peugeot 307 SW. Wskazówka od ekspertów z AUTODOC:
W celu uniknięcia zranienia podczas dokręcania śrub mocujących przytrzymaj koło.
Krok 25
Wkręć śruby koła. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17.
Krok 26
Spuść samochód i, działając w porządku krzyżowym, zaciągnij bolce mocujące koła. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 100 Nm.
Śledzi wydatki na auto, prowadzi książkę serwisową, harmonogram wymiany i zapisuje ulubione materiały, notatki i dokumenty
Zainstaluj aplikację AUTODOC CLUB!
Twój osobisty menedżer wydatków na samochód, wskazówki serwisowe, przypomnienia o zbliżających się terminach i interwałach serwisowych, instrukcje samodzielnej naprawy - wszystko to w Twoim telefonie
Skanuj
Aby pobrać aplikację:
- zeskanuj kod QR
- pobierz z App Store
- pobierz z Google Play
Wskazówki i triki dotyczące PEUGEOT 307 SW (3H)
Zobacz więcej
Jak zapobiegać parowaniu szyb w samochodzie? | Wskazówki od AUTODOC
Top 5 błędów przy wymianie świec zapłonowych | Wskazówki od AUTODOC
Jak i dlaczego trzeba sprawdzać olej | Wskazówki od AUTODOC
5 narzędzi, które znacznie ułatwią naprawę samochodu | Wskazówki od AUTODOC
Najczęściej wymieniane części samochodowe w PEUGEOT 307