Poluzuj górne mocowanie kolumny amortyzatora. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H6. Skorzystaj z nasadki o numerze #21. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 5
Zabezpiecz koła klinami.
Krok 6
Poluzuj śruby mocujące koło. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17.
Krok 7
Podejmij przednią część samochodu i zafiksuj na podporach.
Krok 8
Odkręć śruby koła.
Wymiana: poduszki amortyzatora – VW Golf 3. Wskazówka od ekspertów z AUTODOC:
Ażeby uniknąć zranienia się, podtrzymaj koło podczas odkręcania śrub.
Krok 9
Ściągnij koło.
Krok 10
Oczyść mocowanie wspornika łączącego przewód hamulcowy z kolumną amortyzatora.
Krok 11
Wyczyść mocowania łączące amortyzator ze zwrotnicą. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 12
Odkręć obejmę mocującą przewód hamulcowy od amortyzatora. Skorzystaj z nasadki o numerze #10. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 13
Odłącz zacisk mocujące przewód hamulcowy.
Krok 14
Odkręć elementy mocujące, które łączą kolumnę amortyzatora ze zwrotnicą. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 15
Zabezpiecz wahacz. Użyj podnośnika hydraulicznego do skrzyni biegów.
Zwróć uwagę, że przy stosowaniu urządzenia do ściskania sprężyn należy mocno utrzymywać zwoje sprężyny, ściskając sprężyny z boków przeciwnych.Śledź za poprawnym położeniem sprężyny w ucóhwycie.Upewnij się, że zwoje sprężyny szczelnie weszły do uchwytów blokujących.
Odkręć nakrętkę mocującą korbowód do kolumny resorującej. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 21. Użyj 14,5-mm nasadki do nakrętek amortyzatora. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 24
Zdejmij górne mocowanie kolumny.
Wymiana: poduszki amortyzatora – VW Golf 3. Wskazówka od AUTODOC:
Sprawdź działanie osłony przeciwpylnej amortyzatora oraz ogranicznika. W razie potrzeby wymień je.
Krok 25
Zamontuj górne mocowanie amortyzatora i łożysko mocujące śruby.
Krok 26
Dokręć nakrętkę od drążka tłoku amortyzatora. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 21. Użyj 14,5-mm nasadki do nakrętek amortyzatora. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 60 Nm.
Wkręć elementy mocujące, które łączą kolumnę amortyzatora ze zwrotnicą. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z pokrętki.
Krok 37
Dokręć dolne mocowania łączące amortyzator ze zwrotnicą. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 95 Nm.
Krok 38
Wyjmij wspornik spod wahacza.
AUTODOC poleca:
VW Golf 3 – Nie opuszczaj gwałtownie podnośnika skrzyni biegów, aby uniknąć uszkodzenia elementów i mechanizmów w samochodzie.
Krok 39
Wyczyść miejsce montażu elastycznego przewodu hamulcowego. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 40
Zabezpiecz uchwyt mocujący przewód hamulcowy.
Krok 41
Dokręć obejmę mocującą przewód hamulcowy do amortyzatora. Skorzystaj z nasadki o numerze #10. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 13 Nm.
W celu uniknięcia zranienia podczas dokręcania śrub mocujących przytrzymaj koło.
Krok 47
Wkręć śruby koła. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17.
Krok 48
Spuść samochód i, działając w porządku krzyżowym, zaciągnij bolce mocujące koła. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 110 Nm.
Krok 49
Usuń podnośniki oraz kliny.
Krok 50
Dokręć górny zaczep mocowania sprężyny amortyzatora. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H6. Skorzystaj z nasadki o numerze #21. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 60 Nm.
Śledzi wydatki na auto, prowadzi książkę serwisową, harmonogram wymiany i zapisuje ulubione materiały, notatki i dokumenty
Zainstaluj aplikację AUTODOC CLUB!
Twój osobisty menedżer wydatków na samochód, wskazówki serwisowe, przypomnienia o zbliżających się terminach i interwałach serwisowych, instrukcje samodzielnej naprawy - wszystko to w Twoim telefonie
Skanuj
Aby pobrać aplikację:
- zeskanuj kod QR
- pobierz z App Store
- pobierz z Google Play
Wskazówki i triki dotyczące VW GOLF III (1H1)
Zobacz więcej
Samodzielna regeneracja pokrywy zaworów | Wskazówki od AUTODOC
Co zrobić, gdy pasek piszczy? | Wskazówki od AUTODOC
Regeneracja reflektorów | Wskazówki od AUTODOC
Top 6 lifehacki z WD-40 | Wskazówki od AUTODOC
Najczęściej wymieniane części samochodowe w VW GOLF