Witam.
Wymiana płynu wspomagania kierownicy.
Wypompować cały płyn ze zbiornika, odkręcić nakrętkę, która trzyma zbiornik, zdjąć obydwa przewody, które dochodzą do zbiornika: luzujemy obejmy szczypcami. Zbornik należy przepłukać.
Następnie usunąć resztki starego płynu z systemu. Polecam podnieść przód samochodu za pomocą dwóch podnośników (łatwiej będzie kręcić kierownicą).
Kręcić kierownicą w obie strony aż się zatrzyma. Z cienkiej rurki troche spłynie do butelki, z grubej nic nie spłynie. Gdy wyciek się skończy, można założyć zbiornik z powrotem i podłączyć przewody.
Wlewamy nowy olej do zbiornika, aż będzie prawie pełny i ponownie kręcimy kierownicą, aby przepompować olej w układzie.
Poziom w zbiorniku będzie zmniejszać się, najważniejsze jest dodawanie świeżego oleju na czas, aby zapobiec przedostawaniu się powietrza do układu. Wygodniej dokonać wymiany razem z
asystentem. Gdy płyn przestaje się zmniejszać, robimy właściwy poziom (między znakami) oraz można opuścić samochód i odpalić.
Pierwsze sekundy mamy buczenie – olej wypełnia cały układ. Po chwili zgasić samochód, dodać jeszcze oleju do poziomu.