/8
170
HECKFLOSSE
PONTON
HENSCHEL
PULLMANN
Zadawaj pytania lub dziel się swoim doświadczeniem w zakresie napraw na forum samochodowym. Subskrybuj aktualizacje, aby nie przegapić nowych poradników.
Aby pobrać aplikację:
Śledzi wydatki na auto, prowadzi książkę serwisową, harmonogram wymiany i zapisuje ulubione materiały, notatki i dokumenty
Samochody marki Mercedes stały się dla wielu osób przykładem doskonałej jakości i technicznej perfekcji. Z drugiej strony, im bardziej skomplikowana budowa podzespołów i układów, tym droższa jest ich naprawa. Jeśli dokonasz samodzielnej naprawy niektórych części swojego auta, z pewnością zaoszczędzisz pieniądze. Poniżej znajdują się informacje dotyczące awarii samochodu, które można samodzielnie wyeliminować, a także wskazówki dotyczące naprawy i serwisowania Mercedesa.
Podwozie
Słabym punktem niektórych samochodów jest miska sprężyny przedniego zawieszenia. Dotyczy to zwłaszcza modelu Mercedes-Benz klasy E (W210). Z tego względu, że miska sprężyny jest zgrzewana punktowo z nadwoziem samochodu, montaż nowej części wymaga wsparcia ze strony specjalistów. Niemniej jednak możesz dokonać samodzielnej wymiany sprężyn i amortyzatorów, postępując zgodnie z instrukcją naprawy i obsługi Mercedesa-Benz krok po kroku.
Niezbędnym elementem zawieszenia pneumatycznego jest sprężarka. W przypadku zauważenia, że pojazd posiada mniejszy niż zazwyczaj prześwit, może to oznaczać prawdopodobną awarię tego komponentu. Istnieją dwa sposoby na rozwiązanie tego problemu: możesz skontaktować się ze stacją serwisową w celu naprawy sprężarki lub samodzielnie wymienić wadliwy element u siebie w domu po pobraniu darmowego filmiku instruktażowego od AUTODOC Club na temat naprawy Mercedesa-Benz krok po kroku.
Awarii mogą ulec także siłowniki pneumatyczne. Można je odnowić: jedyne, co trzeba zrobić, to skontaktować się ze specjalistycznym centrum naprawczym i za dodatkową opłatą wymienić uszkodzony siłownik na hermetycznie uszczelniony. Pamiętaj: regularne czyszczenie tych elementów może znacznie wydłużyć ich żywotność. Aby prawidłowo zdemontować i zamontować części samochodowe, pobierz ilustrowany poradnik naprawy Mercedesa w formacie PDF.
Silnik
4- i 6-cylindrowe silniki rzędowe używane w samochodach Mercedes-Benz klasy C (W202) i klasy E (W210) są podatne na deformację głowicy cylindrów. Prowadzi to do utraty szczelności silnika, wycieku oleju w miejscu połączenia głowicy cylindrów z blokiem silnika oraz uszkodzenia tylnej szpilki kolektora wydechowego. W takim przypadku należy zwrócić się do specjalistów. Powinni oni rozebrać silnik, wyszlifować głowicę cylindrów i gniazda zaworów, a także wymienić wszystkie elementy uszczelniające.
Niemniej jednak stosując się do kilku prostych wskazówek, można przyczynić się do spowolnienia procesów niszczących jednostkę napędową. Aby zapewnić prawidłowe chłodzenie silnika, zalecamy raz do roku dokładnie umyć chłodnicę, regularnie sprawdzać prawidłowe działanie wentylatora głównego i wentylatorów pomocniczych, a także wizualnie kontrolować stan pasków napędowych.
W samochodach Mercedes-Benz klasy ML i klasy C z silnikami V6 awarii ulega często zawór (magnes) zmiennych faz rozrządu. W celu jego wymiany skorzystaj z naszych instrukcji i filmików instruktażowych na temat naprawy i serwisowania Mercedesa-Benz.