Wróć do tematów

zapowietrza się pompa vacum
VW Passat Sedan (3C2)

  • @user_2073574 Jan 08, 2024
    Członek
    W dniu 2024-01-07 17:00:46 użytkownik napoleon21@vp.pl napisał:
    mam problem w okolicy vacum  Passat b6 BKP 2 TDI

    POMPA VACUM 03G145209C 2.0 TDI 16V

     z pompy zasysane jest powietrze (spaliny) i wraca do filtra paliwa. Po zebraniu większej ilości  w filtrze zasysane
    jest ponownie i tłoczone na P.W. To powoduje całkowite zapowietrzenie układu na P.w.
    Pytanie skąd do komory paliwowej pompy vacum dochodzi to powietrze(spaliny) powodując taką okropność.
    Niestety przy pomocy mądrych mechaników z problemem już walczę 2 miesięcy. Czy   winna jest pompa, czy tylko tłoczy to powietrze. A jak się rozgrzeje silnik to  ilość powietrza wzrasta do pełnego zapowietrzenia
    Czy to jest wina pompy i ten zakup rozwiązuje problem lub wskazówka co jeszcze sprawdzić.
    Proszę o pomoc.
     
    Odpowiedz

    Rozpoczęty

    08.01.24

    Najnowsza odpowiedź

    27.01.24

    Odpowiedzi

    2

    Wyświetlenia

    53

  • VW PASSAT Variant (3B6) 1.9 TDI
    @Ledziu Jan 19, 2024
    Członek
    Zaczal bym od zmiany mechaników i filtra paliwa, nowy filtr zalać ropą (ręcznie albo włączając kilkukrotnie zapłon przekręcając kluczyk w stacyjce). Spaliny w pompie tandemowej to jakieś since fiction, tam jest jedynie paliwo, podciśnienie i olej który przy nieszczelnosci rzucany jest do układu podciśnienia co mozna zobaczyć przy zdjęciu przewodu z króćca pompy
    Odpowiedz
  • @user_2073574 Jan 27, 2024
    Członek
    Tak , Pan trafnie to zdiagnozował. Jednak spaliny ( nie było ubytku oleju )  były  we wkładzie filtra paliwowego ( kolor czarny ) z tą nieszczelnością  i mogłem nie wiedząc o tym  jeździć bez problemu nawet kilka lat. Wstępny filtr był również czarny oraz pompa paliwa w zbiorniku. To wszystko zostało wymienione a ” powietrze w obwodzie było nadał obfite).
    Już usterka usunięta przez domowego specjalistę w jego garażu  pod moim rygorem żądania tylko  wymianę wszystkich o ringów na P.W. i sprawdzenie za czujnikiem tem. paliwa. na bezbarwnym przewodzie. Silnik pracuje.  Wstyd dla kilku Warsztatów, którzy brali kasę lub zdiagnozowali  VCDS , LUnCH  , BOSCH  do wymiany pompę vacum , regenerację P.W. uszczelniania i.t.p. . Uważać na takich dobroczyńców. Wszystko mieli oni załatwiać i kupować . Nie robią z powierzonego materiału !!!.
    Jazda Passatem przestała być już koszmarem. Dziękuję 
    Odpowiedz

Tylko zarejestrowane osoby mogą odpowiadać na tematy i posty

Zainstaluj aplikację AUTODOC CLUB:

Twój osobisty menedżer wydatków na samochód, wskazówki serwisowe, przypomnienia o zbliżających się terminach i interwałach serwisowych, instrukcje samodzielnej naprawy - wszystko to w Twoim telefonie

Autodoc CLUB app qr-code
Skanuj

Aby pobrać aplikację:

Autodoc CLUB App icon