Skorzystaj z osłony chroniącej zderzak w celu zapobiegnięcia uszkodzenia powłoki lakierniczej oraz plastikowych elementów samochodu.
Krok 3
Odłącz przewody pompy powietrza wtórnego.
Krok 4
Przykryj kanały pompy powietrza wtórnego ściereczką z mikrofibry, aby zapobiec przedostawaniu się kurzu i brudu do środka.
Krok 5
Odłącz wtyczkę pompy powietrza wtórnego.
Krok 6
Odkręć mocowanie łączące pompę powietrza wtórnego z jej uchwytem. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 10.
Krok 7
Zdejmij pompę powietrza wtórnego.
Krok 8
Odkręć element mocujący uchwyt pompy powietrza wtórnego. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H6. Skorzystaj z nasadki o numerze #13. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 9
Zdejmij uchwyt pompy powietrza wtórnego.
Krok 10
Odczep złącze od cewki zapłonowej.
Krok 11
Odłącz przewody świec zapłonowych od cewki zapłonowej.
Odkręć wspornik cewki zapłonowej. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H5. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 13
Wyjmij cewkę zapłonową.
Krok 14
Oczyść złączę cewki zapłonowej przy pomocy sprayu do konserwacji instalacji elektrycznych. Spray ochroni styki elektryczne przed korozją, utlenieniem, a także zmniejszy rezystancję styków.
Krok 15
Nasmaruj złącza świec zapłonowych. Skorzystaj ze sprayu do konserwacji instalacji elektrycznych.
Krok 16
Zamontuj nową cewkę zapłonową w otworze świecy zapłonowej. Upewnij się, że usłyszysz kliknięcie wskazujące na to, że została umocowana na miejscu.
Krok 17
Dokręć mocowanie cewki zapłonowej. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H5. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 7 Nm.
Krok 18
Podłącz złącze cewki zapłonowej.
Krok 19
Podłącz przewody świec zapłonowych do cewki zapłonowej.
Wymiana: cewki zapłonowej – VW BORA. Eksperci z AUTODOC zalecają:
Podążaj za kolejnością montażu.
Krok 20
Zamontuj uchwyt pompy powietrza wtórnego.
Krok 21
Dokręć element mocujący uchwyt pompy powietrza wtórnego. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H6. Skorzystaj z nasadki o numerze #13. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 9 Nm.
Krok 22
Zamontuj pompę powietrza wtórnego.
Krok 23
Wkręć mocowanie łączące pompę powietrza wtórnego z jej uchwytem. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 10.
Krok 24
Podłącz wtyczkę pompy powietrza wtórnego.
Krok 25
Zdejmij ściereczkę z kanałów pompy powietrza wtórnego.
Krok 26
Podłącz przewody pompy powietrza wtórnego.
Krok 27
Włącz silnik na kilka minut. Jest to niezbędne, aby upewnić się, że części odpowiednio pracują.
Krok 28
Zgaś silnik.
Krok 29
Zdejmij osłonę chroniącą zderzak.
Krok 30
Zamknij maskę.
Czy ta instrukcja obsługi była pomocna?
Proszę oceń tę instrukcję obsługi w skali od 1 do 5. Jeżeli masz jakiekolwiek pytania, zapraszamy do kontaktu z nami.
Śledzi wydatki na auto, prowadzi książkę serwisową, harmonogram wymiany i zapisuje ulubione materiały, notatki i dokumenty
Zainstaluj aplikację AUTODOC CLUB!
Twój osobisty menedżer wydatków na samochód, wskazówki serwisowe, przypomnienia o zbliżających się terminach i interwałach serwisowych, instrukcje samodzielnej naprawy - wszystko to w Twoim telefonie
Skanuj
Aby pobrać aplikację:
- zeskanuj kod QR
- pobierz z App Store
- pobierz z Google Play
Wskazówki i triki dotyczące VW BORA
Zobacz więcej
Top 5 przyczyn stukania w zawieszeniu | Wskazówki od AUTODOC
Top 6 lifehacki z WD-40 | Wskazówki od AUTODOC
5 błędów w czyszczeniu wnętrza samochodu | Wskazówki od AUTODOC
Co zrobić, jeśli nagrzewnica w samochodzie nie działa? | Wskazówki od AUTODOC
Najczęściej wymieniane części samochodowe w VW BORA