Skorzystaj z osłony chroniącej zderzak w celu zapobiegnięcia uszkodzenia powłoki lakierniczej oraz plastikowych elementów samochodu.
Krok 3
Zdejmij klamry plastikowej osłony chłodnicy. Skorzystaj z narzędzia do podważania klamer.
Krok 4
Podnieś plastikową osłonę ochroną wycieraczki.
Krok 5
Wyczyść mocowania górnego mocowania amortyzatora. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 6
Odkręć górne mocowanie uchwytu amortyzatora. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 19. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H7. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 7
Zabezpiecz koła klinami.
Krok 8
Poluzuj śruby mocujące koło. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #19.
Krok 9
Podejmij przednią część samochodu i zafiksuj na podporach.
Krok 10
Odkręć śruby koła.
AUTODOC poleca:
Ważne! Przytrzymaj koło podczas odkręcania śrub mocujących. Abarth 595
Krok 11
Ściągnij koło.
Krok 12
Odłącz przewody i przewód hamulcowy od wspornika amortyzatorów. Skorzystaj ze szczypiec półokrągłych.
Krok 13.1
Oczyść mocownia podłączając złącze stabilizatora do amortyzatora, a te łączące amortyzator ze zwrotnicą.
Krok 13.2
Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 14
Odkręć nakrętkę i wyjmij drążek stabilizatora z amortyzatora. Użyj klucza nasadowego #18. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H5.
Krok 15
Podprzej zwrotnicę. Użyj podnośnika hydraulicznego do skrzyni biegów.
Krok 16
Odkręć dolne mocowanie łączące amortyzator ze zwrotnicą. Użyj klucza nasadowego #17. Skorzystaj z nasadki o numerze #15. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 17
Wyjmij podporę spod zwrotnicy.
Krok 18
Odłącz zwrotnicę z kolumny amortyzatora.
Krok 19
Odkręć górne mocowanie wspornika amortyzatora.
Wymiana: poduszki amortyzatora – Abarth 595. Eksperci z AUTODOC zalecają:
Ażeby uniknąć kontuzji, podtrzymaj amortyzator przy odkręcaniu śrub mocujących.
Krok 20
Wyjmij kolumnę resorującą.
Krok 21
Ustaw wspornik amortyzator na prasie służącej do wymiany amortyzatorów.
Zwróć uwagę, że przy stosowaniu urządzenia do ściskania sprężyn należy mocno utrzymywać zwoje sprężyny, ściskając sprężyny z boków przeciwnych.Śledź za poprawnym położeniem sprężyny w ucóhwycie.Upewnij się, że zwoje sprężyny szczelnie weszły do uchwytów blokujących.
Krok 22
Ściśnij sprężynę.
Krok 23
Oczyść drążek amortyzatora. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 24
Odkręć nakrętkę mocującą korbowód do kolumny resorującej. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 27. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H7.
Krok 25
Zdejmij górne mocowanie, łożysko oporowe i górny talerz sprężyny.
Krok 26
Zamontuj górne mocowanie, łożysko amortyzatora oraz zaślepkę górnej sprężyny. Użyj łomu.
Krok 27
Dokręć nakrętkę od drążka tłoku amortyzatora. Użyj klucza nasadowego #27. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H7. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 60 Nm.
Wymiana: poduszki amortyzatora – Abarth 595. Wskazówka od AUTODOC:
Sprawdź czy sprężyna jest właściwie umieszczona. Unikaj niewspółosiowości.
Krok 28
Rozluźnij sprężynę.
Krok 29
Zdejmij zamontowany amortyzator.
Krok 30
Zamontuj amortyzator w nadkolu. Dokręć górną nakrętkę mocującą wspornik amortyzatora. Nie dociskaj go.
Krok 31
Nasmaruj gniazda montażowe amortyzatora na zwrotnicy. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 32
Zamontuj wspornik amortyzator w zwrotnicy. Wkręć nowe śruby mocujące zwrotnicę.
Krok 33
Dokręć dolne mocowania łączące amortyzator ze zwrotnicą. Skorzystaj z nasadki o numerze #15. Użyj klucza nasadowego #17. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 85 Nm.
Krok 34
Wyjmij podporę spod zwrotnicy.
Krok 35
Podłącz zaczep przewodu czujnika ABS do sprężyny amortyzatora. Przymocuj do kolumny przewód hamulcowy.
Krok 36
Przymocuj łącznik stabilizatora do kolumny resorującej. Użyj klucza nasadowego #18. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H5. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 55 Nm.
Ważne! Przytrzymaj koło podczas wkręcania śrub mocujących. Abarth 595
Krok 39
Wkręć śruby koła. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #19.
Krok 40
Dokręć górne mocowanie amortyzatora. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 19. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H7. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 50 Nm.
Krok 41
Zamontuj i zabezpiecz kratę grilla.
Krok 42
Zdejmij osłonę chroniącą zderzak.
Krok 43
Spuść samochód i, działając w porządku krzyżowym, zaciągnij bolce mocujące koła. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 110 Nm.
Krok 44
Usuń podnośniki oraz kliny.
Krok 45
Zamknij maskę.
Czy ta instrukcja obsługi była pomocna?
Proszę oceń tę instrukcję obsługi w skali od 1 do 5. Jeżeli masz jakiekolwiek pytania, zapraszamy do kontaktu z nami.
0 - użytkowników zagłosowało
Szukasz odpowiednich opon?
Sprawdź, które rozmiary opon i felg pasują do modelu ABARTH 500 / 595 / 695 Hatchback (312).
Śledzi wydatki na auto, prowadzi książkę serwisową, harmonogram wymiany i zapisuje ulubione materiały, notatki i dokumenty
Zainstaluj aplikację AUTODOC CLUB!
Twój osobisty menedżer wydatków na samochód, wskazówki serwisowe, przypomnienia o zbliżających się terminach i interwałach serwisowych, instrukcje samodzielnej naprawy - wszystko to w Twoim telefonie
Skanuj
Aby pobrać aplikację:
- zeskanuj kod QR
- pobierz z App Store
- pobierz z Google Play
Wskazówki i triki dotyczące ABARTH 500 / 595 / 695 Hatchback (312_)
Zobacz więcej
Jak wymienić zawieszenie w BMW E30 Turbo | SUPERCAR AUTODOC
Istotne różnice pomiędzy narzędziami samochodowymi | Wskazówki od AUTODOC
TOP 5 błędów przy wymianie amortyzatorów | Wskazówki od AUTODOC
Jak naprawić odpryski lub pęknięcia na szybie przedniej | Wskazówki od AUTODOC
Najczęściej wymieniane części samochodowe w ABARTH 500 / 595