Przymocuj zacisk za pomocą drutu do zawieszenia albo podwozia, żeby uniknąć dehermetyzacji układu hamulcowego.Upewnij się, że zacisk hamulcowy nie wisi na przewodzie hamulcowym.Nie wciskaj pedału hamulca po usunięciu zacisku hamulcowego. W rezultacie tłok może wypaść z cylindra, co może spowodować wyciek płynu hamulcowego oraz dekompresję całego układu.Sprawdź wspornik zacisku hamulcowego, trzpienie prowadzące zacisku hamulcowego oraz osłony przeciwpyłowe. Wyczyść je. W razie potrzeby je wymień.
Krok 13
Wyczyść mocowanie łączące przegub kulowy ze zwrotnicą. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 14.1
Odkręć mocowanie przegubu kulowego od zwrotnicy.
Krok 14.2
Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 19.
Krok 15
Odłącz dźwignię dolną od zwrotnicy. Użyj młotka.
Krok 16
Odkręć mocowania łączące wał napędowy z piastą koła. Skorzystaj z nasadki o numerze #27.
Zwróć uwagę, że przy stosowaniu urządzenia do ściskania sprężyn należy mocno utrzymywać zwoje sprężyny, ściskając sprężyny z boków przeciwnych.Śledź za poprawnym położeniem sprężyny w ucóhwycie.Upewnij się, że zwoje sprężyny szczelnie weszły do uchwytów blokujących.
Odkręć nakrętkę mocującą korbowód do kolumny resorującej. Skorzystaj z nasadki o numerze #21. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H6. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Sprawdź działanie osłony przeciwpylnej amortyzatora oraz ogranicznika. W razie potrzeby wymień je.
Krok 36
Zainstaluj nowe mocowanie kolumny.
Krok 37
Dokręć nakrętkę od drążka tłoku amortyzatora. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H6. Skorzystaj z nasadki o numerze #21. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 60 Nm.
Dokręć górny zaczep mocowania sprężyny amortyzatora. Skorzystaj z nasadki o numerze #13. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 15 Nm.+90°
AUTODOC poleca:
Ważne! Należy pamiętać o zastosowaniu nowych elementów złącznych.
Krok 43
Zamontuj i zabezpiecz kratę grilla.
Krok 44
Zamontuj uszczelkę kraty grilla.
Krok 45
Zdejmij osłonę chroniącą zderzak.
Krok 46
Zamknij maskę.
Krok 47
Podejmij przednią część samochodu i zafiksuj na podporach.
Krok 48
Zamontuj wał napędowy w łożysku koła.
Krok 49
Połącz dolne ramię ze zwrotnicą.
Krok 50
Dokręć mocowanie przegubu kulowego. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 19. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 60 Nm.
Krok 51
Zainstaluj śrubę mocującą.
Krok 52
Dociśnij śrubą łącząca wał napędowy z piastem koła. Skorzystaj z nasadki o numerze #27. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 200 Nm.
Krok 53
Zainstaluj wahacz stabilizatora. Dokręć mocowanie łączące łącznik stabilizatora z kolumną amortyzatora. Skorzystaj z nasadki o numerze #19. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 60 Nm.
Krok 54.1
Zainstaluj zacisk hamulcowy i zamontuj go.
Krok 54.2
Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H7. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 30 Nm.
Połącz okablowanie oraz przewód hamulcowy do wspornika zwrotnicy.
Krok 57
Podłącz końcówkę drążka kierowniczego do zwrotnicy.
Krok 58
Dokręć nakrętkę mocującą końcówkę drążka kierowniczego ze zwrotnicą. Skorzystaj z nasadki o numerze #19. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 20 Nm.+90°
AUTODOC poleca:
Ważne! Należy pamiętać o zastosowaniu nowych elementów złącznych.
Krok 59
Nasmaruj powierzchnię, gdzie tarcza hamulcowa styka się z felgą. Zastosuj smar miedziany.
Krok 60
Wyczyść powierzchnię tarczy hamulcowej. Skorzystaj ze środka do czyszczenia hamulców.
AUTODOC poleca:
Wymiana: poduszki amortyzatora – VW CADDY ALLTRACK Box (SAA). Po rozpyleniu preparatu odczekaj kilka minut.
Krok 61
Zainstaluj koło.
Wymiana: poduszki amortyzatora – VW CADDY ALLTRACK Box (SAA). Wskazówka od ekspertów z AUTODOC:
W celu uniknięcia zranienia podczas dokręcania śrub mocujących przytrzymaj koło.
Krok 62
Wkręć śruby koła. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17.
Krok 63
Spuść samochód i, działając w porządku krzyżowym, zaciągnij bolce mocujące koła. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 120 Nm.
Krok 64
Usuń podnośniki oraz kliny.
Czy ta instrukcja obsługi była pomocna?
Proszę oceń tę instrukcję obsługi w skali od 1 do 5. Jeżeli masz jakiekolwiek pytania, zapraszamy do kontaktu z nami.
0 - użytkowników zagłosowało
Popularne poradniki serwisowe do VW CADDY ALLTRACK Box (SAA)
Śledzi wydatki na auto, prowadzi książkę serwisową, harmonogram wymiany i zapisuje ulubione materiały, notatki i dokumenty
Zainstaluj aplikację AUTODOC CLUB!
Twój osobisty menedżer wydatków na samochód, wskazówki serwisowe, przypomnienia o zbliżających się terminach i interwałach serwisowych, instrukcje samodzielnej naprawy - wszystko to w Twoim telefonie
Skanuj
Aby pobrać aplikację:
- zeskanuj kod QR
- pobierz z App Store
- pobierz z Google Play
Wskazówki i triki dotyczące VW CADDY ALLTRACK Nadwozie pełne (SAA)
Zobacz więcej
5 narzędzi, które znacznie ułatwią naprawę samochodu | Wskazówki od AUTODOC
Top 6 lifehacki z WD-40 | Wskazówki od AUTODOC
Jak odnowić felgi? | Wskazówki od AUTODOC
Dlaczego hamulce piszczą? | Wskazówki od AUTODOC
Najczęściej wymieniane części samochodowe w VW CADDY