Poluzuj śruby mocujące koło. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17.
Krok 3
Podejmij tylną część samochodu i zafiksuj na podporach.
Krok 4
Odkręć śruby koła.
AUTODOC poleca:
Ważne! Przytrzymaj koło podczas odkręcania śrub mocujących. VW GOLF V Variant (1K5)
Krok 5
Ściągnij koło.
Krok 6
Zabezpiecz wahacz. Użyj podnośnika hydraulicznego do skrzyni biegów.
Krok 7
Odkręć mocowanie łączące wahacz z tylną zwrotnicą. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 8
Obniż hydrauliczny podnośnik do skrzyni biegów o 10-15 cm.
Wymiana: poduszki amortyzatora – VW GOLF V Variant (1K5). Wskazówka od ekspertów z AUTODOC:
Płynnie obniż podnośnik hydrauliczny skrzyni biegów, bez szarpania, ażeby uniknąć uszkodzenia zespołów i mechanizmów.
Krok 9
Zdejmij sprężynę.
Krok 10
Odkręć dolny zaczep amortyzatora. Skorzystaj z nasadki o numerze #21. Skorzystaj z pokrętki.
Krok 11
Odkręć górne mocowanie amortyzatora. Skorzystaj z nasadki o numerze #15. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Wymiana: poduszki amortyzatora – VW GOLF V Variant (1K5). Wskazówka:
Ażeby uniknąć kontuzji, podtrzymaj amortyzator przy odkręcaniu śrub mocujących.
Wyjmij mocowanie tłoczyska amortyzatora. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 14.
Krok 16
Zdejmij uchwyt amortyzatora, osłonę oraz odbojnik.
Krok 17
Zamontuj nowe mocowanie, osłonę przeciwpyłową oraz odbojnik amortyzatora.
Krok 18
Zamontuj mocowanie amortyzatora. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 14. Skorzystaj z nasadki o numerze #14. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 25 Nm.
Krok 19
Zwolnij imadło i wyciągnij amortyzator.
Krok 20
Umieść amortyzator w nadkolu i zabezpiecz go.
AUTODOC poleca:
VW GOLF V Variant (1K5) – Aby uniknąć obrażeń, przytrzymaj amortyzator podczas wkręcania śrub mocujących.
Krok 21
Dokręć mocowania uchwytu amortyzatora. Skorzystaj z nasadki o numerze #15. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 50 Nm.+45°
AUTODOC poleca:
Ważne! Należy pamiętać o zastosowaniu nowych elementów złącznych.
Krok 22
Wyczyść mocowania amortyzatora. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 23
Dokręć dolne mocowanie amortyzatora. Skorzystaj z nasadki o numerze #21. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 180 Nm.
AUTODOC poleca:
Ważne! Należy pamiętać o zastosowaniu nowych elementów złącznych.
Krok 24
Zainstaluj sprężynę.
Krok 25
Zabezpiecz wahacz. Użyj podnośnika hydraulicznego do skrzyni biegów.
Krok 26
Dokręć mocowania łączące wahacz z tylną zwrotnicą. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 90 Nm.+90°
AUTODOC poleca:
Ważne! Należy pamiętać o zastosowaniu nowych elementów złącznych.
Krok 27
Wyjmij wspornik spod tylnego wahacza.
AUTODOC poleca:
Wymiana: poduszki amortyzatora – VW GOLF V Variant (1K5). Opuść płynnie podnośnik skrzyni biegów, bez gwałtownych ruchów, aby uniknąć uszkodzenia elementów i mechanizmów.
Śledzi wydatki na auto, prowadzi książkę serwisową, harmonogram wymiany i zapisuje ulubione materiały, notatki i dokumenty
Zainstaluj aplikację AUTODOC CLUB!
Twój osobisty menedżer wydatków na samochód, wskazówki serwisowe, przypomnienia o zbliżających się terminach i interwałach serwisowych, instrukcje samodzielnej naprawy - wszystko to w Twoim telefonie
Skanuj
Aby pobrać aplikację:
- zeskanuj kod QR
- pobierz z App Store
- pobierz z Google Play
Wskazówki i triki dotyczące VW Golf V Variant (1K5)
Zobacz więcej
Jak zaoszczędzić na zakupie części samochodowych?
Samodzielna regeneracja podnośnika | Wskazówki od AUTODOC
Jak wypolerować swój samochód | Wskazówki od AUTODOC
Co zrobić, gdy pasek piszczy? | Wskazówki od AUTODOC
Najczęściej wymieniane części samochodowe w VW GOLF