Odkręć mocowania kolektora dolotowego. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H6. Skorzystaj z nasadki o numerze #13. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 7
Odłącz uchwyty przewodów zapłonowych.
Krok 8
Odłącz czujnik próżniowy.
Krok 9
Odłącz wąż próżniowy.
Krok 10
Odkręć mocowania kolektora dolotowego. Skorzystaj z wkrętaka krzyżakowego.
Krok 11
Usuń kolektor dolotowy.
Krok 12
Zakryj korytarze wlotowe kolektora dolotowego przy pomocy ręcznika z mikrofibry, aby zapobiec przedostania się do jego środka pyłu i brudu.
Krok 13
Wyciągnij złącza przewodów świec zapłonowych z ich gniazd.
Bądź ostrożny, aby uniknąć uszkodzenia przewodów świec zapłonowych.Pamiętaj kolejność złączy przewodów świec zapłonowych.
Krok 14
Usuń brud, pył i cząstki zanieczyszczeń z wnętrza gniazd świec zapłonowych.
Krok 15
Wykręć świece zapłonowe. Skorzystaj z klucza do świec zapłonowych o numerze #16. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 16
Wyciągnij świecę zapłonową. Skorzystaj z klucza do świec zapłonowych o numerze #16.
Krok 17
Zastosuj cienką warstwę specjalnego smaru przeciw zatarciom przy wysokich temperaturach na gwinty nowej świecy zapłonowej.
Krok 18
Zamontuj nowe świece zapłonowe w gniazdach. Skorzystaj z klucza do świec zapłonowych o numerze #16.
Krok 19
Wkręć nowe świecy i zaciągnij je. Skorzystaj z klucza do świec zapłonowych o numerze #16. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 25 Nm.
Wymiana: świec zapłonowych – VW LT 28-46 II Box (2DA, 2DD, 2DH). Wskazówka od AUTODOC:
Nie dokręcaj świec z nadmierną siłą. Przekroczenie momentu ich dokręcania może uszkodzić gwintowe połączenie.Należy uważać podczas pracy z kluczem do świec zapłonowych. Ich przekrzywienie może spowodować uszkodzenie połączenia gwintowego.
Krok 20
Oczyść elementy mocujące kolektor dolotowy. Skorzystaj z uniwersalnego preparatu czyszczącego w aerozolu.
Krok 21
Nasmaruj złącza świec zapłonowych. Skorzystaj ze smaru dla wysokich temperatur. Skorzystaj z wkrętaka płaskiego.
Krok 22
Włóż złącza przewodów świec zapłonowych do ich gniazd. Upewnij się, że usłyszysz kliknięcie wskazujące na to, że została umocowana na miejscu.
AUTODOC poleca:
Wymiana: świec zapłonowych – VW LT 28-46 II Box (2DA, 2DD, 2DH). Postępuj zgodnie z instrukcją montażu.
Krok 23
Ściągnij ręcznik z mikrofibry z kolektora dolotowego.
Krok 24
Zdemontuj uszczelkę kolektora dolotowego. Skorzystaj z wkrętaka płaskiego.
Krok 25
Zamontuj nową uszczelkę kolektora dolotowego.
Krok 26
Zamontuj kolektor dolotowy.
Krok 27
Dokręć mocowania kolektora dolotowego. Skorzystaj z wkrętaka krzyżakowego.
Krok 28
Dokręć mocowania kolektora dolotowego. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H6. Skorzystaj z nasadki o numerze #13. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Wymiana: świec zapłonowych – VW LT 28-46 II Box (2DA, 2DD, 2DH). Wskazówka od ekspertów z AUTODOC:
Upewnij się, że pokrywa silnika jest prawidłowo założona. Nie powinna być ona przesunięta w odniesieniu do elementów prowadzących.Podczas montażu części nie przykładaj zbyt dużo siły. W przeciwnym razie możesz uszkodzić mocowania.
Krok 35
Włącz silnik na kilka minut. Jest to niezbędne, aby upewnić się, że części odpowiednio pracują.
Krok 36
Zgaś silnik.
Krok 37
Zdejmij osłonę chroniącą zderzak.
Krok 38
Zamknij maskę.
Czy ta instrukcja obsługi była pomocna?
Proszę oceń tę instrukcję obsługi w skali od 1 do 5. Jeżeli masz jakiekolwiek pytania, zapraszamy do kontaktu z nami.
Śledzi wydatki na auto, prowadzi książkę serwisową, harmonogram wymiany i zapisuje ulubione materiały, notatki i dokumenty
Zainstaluj aplikację AUTODOC CLUB!
Twój osobisty menedżer wydatków na samochód, wskazówki serwisowe, przypomnienia o zbliżających się terminach i interwałach serwisowych, instrukcje samodzielnej naprawy - wszystko to w Twoim telefonie
Skanuj
Aby pobrać aplikację:
- zeskanuj kod QR
- pobierz z App Store
- pobierz z Google Play
Wskazówki i triki dotyczące VW LT 28-46 II Van (2DA, 2DD, 2DH)
Zobacz więcej
Top 5 błędów przy wymianie świec zapłonowych | Wskazówki od AUTODOC
Jak pomalować samochód sprayem? | Wskazówki od AUTODOC
Rzeczy, których nigdy nie należy robić z automatyczną skrzynią biegów | Wskazówki od AUTODOC