Wróć do tematów

308 II - 1.2 puretecch 110 km - bierze olej PEUGEOT 308 II

@user_541334
02.09.2021 14:56
Członek
Słuchajcie prośba o opinie


Kilka miesięcy temu dostałem pismo z Peugeot Polska o akcji serwisowej – wymiana rozrządu itd. Po jakiś trzech miesiącach zaczęła pojawiać się ikonka niski poziom oleju. Gdzieś tam od czasu do czasu dolałem 50-100 ml. i było ok na jakieś 2 tyg. W końcu dolałem 500 ml. i po 2 tygodniach to samo. Podjechałem do serwisu – wymienili olej i do obserwacji. 2000 po wymianie znowu komunikat i faktyczne niski poziom na bagnecie. Już boję się do nich jeździć – po każdej wizycie coś się z autem dzieje. Nie widać żadnego wycieku, płyn chłodniczy o normalnej konsystencji – fakt, że jakiś lekko brązowawy (jestem przyzwyczajony do wyrazistych kolorów) ale podobno teraz już tylko taki zgodnie z jakąś nową normą się leje. Auto pracuje równo, nie traci mocy. W rurze wydechowej jest jakiś tam czarny osad, ale auto ma też już 80.000 km. Miał ktoś coś podobnego, gdzieś czytał, słyszał? 


Z góry dzięki

Paweł

Rozpoczęty

02.09.21

Najnowsza odpowiedź

27.07.25

Odpowiedzi

7

Wyświetlenia

8194

  • @Andrzej Boguta
    03.09.2021 14:24
    Ekspert AUTODOC
    Witam.
    Należy sprawdzić czy nie ma wycieku na uszczelniaczu tylnym wału korbowego od strony sprzęgła.
    Również problem może być spowodowany uszkodzeniami uszczelniaczy trzonków zaworów.  
    Przy pojemności silnika 1,2 eksploatacja na wysokich obrotach nie jest pożądana. 
  • @user_1132321
    01.09.2022 17:36
    Członek
    Mam dokładnie ten sam problem. Wszystko było ok do wymiany rozrządu. Po wymianie bierze olej jak szalony. Zaczynam podejrzewać że może coś spartolili przy tej wymianie? 
  • @user_1451993
    09.03.2023 10:07
    Członek
    Hej, i jak problem został rozwiązany? Mam dokładnie to samo, włącznie z brązowawym kolorem płynu chłodzącego. 
    • K. Z.
      27.07.2025 15:33
      @user_1451993
      Członek
      Miałem podobny problem z peugeot 508sw z 2012 r brał olej ponad 1 l na 1000km....mój mechanik zrobił wymienił jeden element zamiast peugeota część wstał od VW ... pasował idealnie....dziś zużycie oleju jest zero ...silnik suchy... jestem cały happy
  • @user_2254601
    19.02.2024 00:03
    Członek
    Witam .Dlugo sie zastanawiałam czy opisać mój problem z nowo zakupionym autem Peguote 308 diesel.Dodam że samochód został zakupiony w Hiszpanii.Juz po półtora miesiąca po zakupie zaczęły sie problemy elektroniczne.Przestal działać główny ekran,kierunkowskazy ,stop praktycznie nie można było jechać samochodem ponieważ było to nie bezpieczne .Podjechalam do serwisu powiedzieli ze praktycznie nie ma żadnego problemu potem stała sie taka sama sytuacja wielokrotnie .Az w końcu 11 miesięcy po zakupie zrobił sie problem z klimatyzacją Włączyłam na zimnie ale niestety leciało bardzo gorące powietrze nie do wytrzymania.Pojechalam na warsztat i jak zostawiłam auto 30.05 .2023 roku to tak został do 29.12 .2023 ponieważ nie mogli znaleźć błędu i wymieniali część za cześcią  .Dodam że samochód dalej jest na gwarancji .Mimo wielokrotnych reklamacji do fabryki Peguote Francja ,Hiszpania ,diler który nam sprzedał samochód o wymianę na nowe auto bo takie są prawa konsumenta nie ma żadnej reakcji pozytywnej z ich strony mają problem gdzieś.Samochod stał 7 miesięcy na warsztacie i jeszcze go nie naprawili tak jak powinni bo dalej jest problem . Już teraz niestety musiałam zabrać adwokata bo widzę że dobrowolnie nic się z nimi nie ugra .Uwazam po tej całej historii co mnie spotkała z fabryką Peguote ludzie powinni się dowiedzieć jak się traktuje swoich klientów.Dodam jeszcze że auto zostało zakupione na osobę niepełnosprawną.Pozdrawiam wszystkich uczestników forum i myślę że zanim kupicie jakiekolwiek auto najpierw poczytajcie trochę na ten temat
  • @user_2455506
    22.04.2024 13:45
    Członek
    U mnie to samo. Po wymianie rozrządu bierze olej jak głupi. Przed wymianą nic nie brał. Jakieś pomysły Panowie?
    Samochód mam od nowości przebieg 90tys
    • @Stollower
      22.04.2024 15:33
      @user_2455506
      Członek
      Witam, myślę, że to nie jest związane z wymianą paska rozrządu, po prostu tak się stało, myślę, że problem leży albo w uszczelniaczach trzonków zaworów, albo w pierścieniach na tłokach
Autodoc CLUB App icon
Czas na wymianę części? Zgarnij jeszcze lepsze oferty w naszej aplikacji.
Skanuj kod QR do aplikację AUTODOC CLUB
ZESKANUJ MNIE