Witam
Pacjent Nissan Leaf 1 2014 24kW Tekna 86000km (Norweg)
Skrzypienie z przodu podczas mocniejszego skrętu.
Występuje tylko przy małych prędkościach do 5km/h jazda do przodu i do tyłu.
Maglownica sprawdzona i podregulowana wraz z końcówkami drążków.
Amortyzatory gazowe sprawdzone wyczyszczone wraz z łuzami i podkładami gumowymi.
Sprężyny amortyzatorów sprawdzone i wyczyszczone.
Wymienione na nowe górne łożyska amortyzatorów i poduszki z tulejami.
Wymienione na nowe łączniki stabilizatorów.
Wymieniono sworznie wahaczy.
Rozebrano i wyczyszczono zaciski hamulców wraz osłonami.
Rozebrano i wyczyszczono piasty, przeguby oraz łożyska.
Wyczyszczono i zakonserwowano sanki od silnika.
Wymieniono olej przekładniowy os skrzyni.
Tarcze i klocki zużycie 20%
Wszystkie podzespoły przy montażu przesmarowane smarem miedzianym, gwinty zabezpieczone przed korozją.
Nadmieniam iż wszystko robione x2 po lewo i po prawo.
Poprawa po wszystkich pracach w 50%, coś pomogło i coś jeszcze dolega.
Nie mam już koncepcji co to może być, warsztaty samochodowe proponują więcej wymian.
Koszty jak na razie to 1600 zł, gdyż wszystko robię sam, a podzespoły cenowe nie są jakoś kosmiczne, wycena w warsztacie 3100 zł.
Doświadczenie w naprawach bieżących i podzespołów posiadam od 10 lat, narzędzia również, nie stosuje najtańszych wyrobów.
YT, fora, FB, net sprawdzone – brak konstruktywnej odpowiedzi, tylko wymieniać dalej, ale już nie ma bardzo co.
Wiem że w silnikach spalinowych coś takiego nie jest słyszalne gdyż jest zagłuszane pracą silnika.
W elektryku jest denerwujące, piski i stuki przy skręcaniu ostrym na parkingu. Koła proste wszystko ok, bez względu na nierówności.
Takie dźwięki zwiastują jakieś zużycie, tylko czego. Zaraz skończą się możliwości, a mądrych brak.
Czy znajdzie się tutaj jakiś doktor z poradą On-line jak na NFZ, czy tylko serwis zostaje który chyba będę zmuszony odwiedzić, ale z doświadczenia wiem że ich wiedza często na niskim poziomie i ograniczają się tak ja do wymian, lecz klient płaci więc problemu nie ma bo robimy do bólu, aż będzie dobrze. A wiadomo że koszty tutaj grają rolę.