Przymocuj zacisk za pomocą drutu do zawieszenia albo podwozia, żeby uniknąć dehermetyzacji układu hamulcowego.Upewnij się, że zacisk hamulcowy nie wisi na przewodzie hamulcowym.Nie wciskaj pedału hamulca po usunięciu zacisku hamulcowego. W rezultacie tłok może wypaść z cylindra, co może spowodować wyciek płynu hamulcowego oraz dekompresję całego układu.
Krok 10
Zdejmij klocki hamulcowe.
Wymiana: klocki hamulcowe – VW GOLF IV Variant (1J5). Wskazówka od AUTODOC:
Wymierz grubość tarczy hamulcowej. Przy osiągnięciu ograniczenia zużycia część musi być wymieniona.
Krok 11
Zabezpiecz tłok zacisku hamulcowego. Skorzystaj ze środka do czyszczenia hamulców.
AUTODOC poleca:
Wymiana: klocki hamulcowe – VW GOLF IV Variant (1J5). Po rozpyleniu preparatu odczekaj kilka minut.
Krok 12
Wciśnij tłok zacisku hamulcowego. Skorzystaj z praski do tłoczków hamulcowych.
Krok 13
Nasmaruj tylną część nowych klocków hamulcowych. Skorzystaj z pasty przeciw piszczeniu.
Upewnij się, że przed zainstalowaniem klocków powierzchnia tarczy jest czysta.
Krok 14
Zainstaluj nowe klocki hamulcowe.
Wymiana: klocki hamulcowe – VW GOLF IV Variant (1J5). Wskazówka od ekspertów z AUTODOC:
Upewnij się, że klocki są zainstalowane okładzinami do tarczy.
Krok 15
Zainstaluj zacisk hamulcowy i zamontuj go. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 13. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 19. Skorzystaj z nasadki o numerze #13. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 35 Nm.
AUTODOC poleca:
VW GOLF IV Variant (1J5) – Przy zgaszonym silniku naciśnij kilkakrotnie pedał hamulca, aż do wyczucia oporu.Ważne! Należy pamiętać o zastosowaniu nowych elementów złącznych.
Krok 16
Nasmaruj powierzchnię, gdzie tarcza hamulcowa styka się z felgą. Skorzystaj ze smaru uniwersalnego.
Krok 17
Zainstaluj koło.
Wymiana: klocki hamulcowe – VW GOLF IV Variant (1J5). Eksperci z AUTODOC zalecają:
W celu uniknięcia zranienia podczas dokręcania śrub mocujących przytrzymaj koło.
Krok 18
Wkręć śruby koła. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17.
Krok 19
Spuść samochód i, działając w porządku krzyżowym, zaciągnij bolce mocujące koła. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 120 Nm.
Śledzi wydatki na auto, prowadzi książkę serwisową, harmonogram wymiany i zapisuje ulubione materiały, notatki i dokumenty
Zainstaluj aplikację AUTODOC CLUB!
Twój osobisty menedżer wydatków na samochód, wskazówki serwisowe, przypomnienia o zbliżających się terminach i interwałach serwisowych, instrukcje samodzielnej naprawy - wszystko to w Twoim telefonie
Skanuj
Aby pobrać aplikację:
- zeskanuj kod QR
- pobierz z App Store
- pobierz z Google Play
Wskazówki i triki dotyczące VW Golf IV Variant (1J5)
Zobacz więcej
Co należy sprawdzić przed zakupem używanego samochodu | Wskazówki od AUTODOC
5 narzędzi, które znacznie ułatwią naprawę samochodu | Wskazówki od AUTODOC
Jak i dlaczego trzeba sprawdzać olej | Wskazówki od AUTODOC
Co zrobić, gdy pasek piszczy? | Wskazówki od AUTODOC
Najczęściej wymieniane części samochodowe w VW GOLF