Jak wymienić końcówkę drążka kierowniczego w Seat Leon 1M1 - poradnik naprawy
ściągnięć:
0
Wyświetlenia:
102
0
0 - użytkowników zagłosowało
Ważne!
Procedura wymiany może być stosowana dla:
SEAT Leon Hatchback (1M1) 1.6,
SEAT Leon Hatchback (1M1) 1.9 TDI,
SEAT Leon Hatchback (1M1) 1.9 TDI,
SEAT Leon Hatchback (1M1) 1.4 16V,
SEAT Leon Hatchback (1M1) 1.8 20V T,
SEAT Leon Hatchback (1M1) 1.9 SDI,
SEAT Leon Hatchback (1M1) 1.8 20V T 4,
SEAT Leon Hatchback (1M1) 1.6 16 V,
SEAT Leon Hatchback (1M1) 2.8 Cupra 4,
SEAT Leon Hatchback (1M1) 1.9 TDI,
SEAT Leon Hatchback (1M1) 1.8 T Cupra R,
SEAT Leon Hatchback (1M1) 1.9 TDI Syncro,
SEAT Leon Hatchback (1M1) 1.9 TDI,
SEAT Leon Hatchback (1M1) 1.9 TDI,
SEAT Leon Hatchback (1M1) 1.6,
SEAT Leon Hatchback (1M1) 1.8 20V,
SEAT Leon Hatchback (1M1) 1.8 T Cupra R
…
Zobacz więcej
Kolejne kroki mogą się różnić w zależności od konstrukcji samochodu.
Jak wymienić końcówki drążków kierowniczych SEAT LEON 1M1 [PORADNIK AUTODOC]
Wszystkie części, które można wymienić – Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego do Leon Hatchback (1M1) i innych modeli SEAT
Wymiana: końcówki drążka kierowniczego – Seat Leon 1M1. AUTODOC zaleca:
Wymień parami końcówki drążków kierowniczych.
Procedura wymiany jest identyczna dla prawej i lewej końcówki drążków kierowniczych.
Ostrzeżenie! Zgaś silnik przed rozpoczęciem jakiejkolwiek pracy – Seat Leon 1M1.
Wymianę należy przeprowadzać w tej kolejności:
Krok 1
Zabezpiecz koła klinami.
Krok 2
Poluzuj śruby kół. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17. Skorzystaj z pokrętki.
Krok 3
Podnieś samochód.
Wymiana: końcówki drążka kierowniczego – Seat Leon 1M1. Wskazówka:
Jeśli używasz podnośnika, upewnij się, że stoi on na płaskiej powierzchni bez żadnych nierówności.Pamiętaj, aby dodatkowo zabezpieczyć samochód za pomocą podpór.
Krok 4
Odkręć śruby koła.
AUTODOC poleca:
Ostrzeżenie! Aby uniknąć obrażeń, przytrzymaj koło podczas odkręcania śrub mocujących. Seat Leon 1M1
Krok 5
Ściągnij koło.
Krok 6
Podczas demontażu zaznacz lub zmierz odpowiednią pozycje przegubu kulowego na drążku kierowniczym bądź policz ilość skrętów w celu zapobiegnięcia późniejszej potrzeby ustawienia zbieżności kół. Skorzystaj z suwmiarki.
Krok 7
Wyczyść wszystkie połączenia końcówki drążka kierowniczego. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 8
Odkręć nakrętkę zabezpieczającą, która łączy końcówkę z drążkiem kierowniczym. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 19. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 22.
Krok 9
Odkręć nakrętkę mocującą końcówkę drążka kierowniczego do zwrotnicy. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 10
Odłącz końcówkę drążka kierowniczego od zwrotnicy. Skorzystaj ze ściągacza do przegubów kulowych.
Wymiana: końcówki drążka kierowniczego – Seat Leon 1M1. Wskazówka od AUTODOC:
Podczas instalowania końcówki drążka kierowniczego pamiętaj, aby zrobić taką samą ilość skrętów lub pozostawić taką samą długość gwintu, zgodnych z Twoimi wymiarami.
Krok 14
Podłącz końcówkę drążka kierowniczego do zwrotnicy.
Krok 15
Ustaw końcówkę drążka kierowniczego w odpowiedniej pozycji i zabezpiecz ją nakrętką kontrującą. Skorzystaj z suwmiarki. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 19. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 22.
Krok 16
Wkręć nakrętkę mocującą, która łączy koncówkę drążka kierowniczego ze zwrotnicą koła. Skorzystaj z nasadki o numerze #19. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 17
Dokręć nakrętkę mocującą końcówkę drążka kierowniczego ze zwrotnicą. Skorzystaj z nasadki o numerze #19. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 45 Nm.
Krok 18
Zaciągnij śrubę zabezpieczającą końcówki. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 19. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 22. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 50 Nm.
Nasmaruj powierzchnię, gdzie tarcza hamulcowa styka się z felgą. Użyj smaru ceramicznego.
Krok 21
Wyczyść powierzchnię tarczy hamulcowej. Skorzystaj ze środka do czyszczenia hamulców.
Krok 22
Zamontuj koło.
AUTODOC poleca:
W celu uniknięcia zranienia podczas dokręcania śrub mocujących przytrzymaj koło.
Krok 23
Wkręć śruby koła. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 24
Spuść samochód i, działając w porządku krzyżowym, zaciągnij bolce mocujące koła. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 120 Nm.
Krok 25
Usuń podnośniki oraz kliny.
Wymiana: końcówki drążka kierowniczego – Seat Leon 1M1. Profesjonaliści zalecają:
Po wymianie komponentu zaleca się, aby ponownie wyrównać koła za pomocą wyrównywacza kół.
Czy ta instrukcja obsługi była pomocna?
Proszę oceń tę instrukcję obsługi w skali od 1 do 5. Jeżeli masz jakiekolwiek pytania, zapraszamy do kontaktu z nami.
0 - użytkowników zagłosowało
Szukasz odpowiednich opon?
Sprawdź, które rozmiary opon i felg pasują do modelu SEAT Leon I Hatchback (1M1).
Śledzi wydatki na auto, prowadzi książkę serwisową, harmonogram wymiany i zapisuje ulubione materiały, notatki i dokumenty
Zainstaluj aplikację AUTODOC CLUB!
Twój osobisty menedżer wydatków na samochód, wskazówki serwisowe, przypomnienia o zbliżających się terminach i interwałach serwisowych, instrukcje samodzielnej naprawy - wszystko to w Twoim telefonie
Skanuj
Aby pobrać aplikację:
- zeskanuj kod QR
- pobierz z App Store
- pobierz z Google Play
Wskazówki i triki dotyczące SEAT Leon Hatchback (1M1)
Zobacz więcej
Top 5 błędów przy zakupie części samochodowych
Jak nabłyszczyć opony | Wskazówki AUTODOC
TOP 5 błędów przy wymianie amortyzatorów | Wskazówki od AUTODOC
3 rzeczy, które powodują uszkodzenie silnika | Wskazówki od AUTODOC
Najczęściej wymieniane części samochodowe w SEAT LEON