Ażeby uniknąć zranienia się, podtrzymaj koło podczas odkręcania śrub.
Krok 5
Ściągnij koło.
Krok 6
Oczyść mocowanie łączące końcówkę drążka kierowniczego ze zwrotnicą. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 7
Odkręć śrubę mocującą końcówkę do zwrotnicy. Skorzystaj z nasadki o numerze #13. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 8
Odkręć śrubę mocującą końcówkę do zwrotnicy. Skorzystaj z nasadki o numerze #15. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 9
Odkręć śrubę mocującą.
Krok 10
Odłącz końcówkę drążka kierowniczego od zwrotnicy. Użyj płaskiego dłuta z metalu roboczego. Użyj młotka.
Krok 11
Oczyść mocowanie łączące końcówkę drążka kierowniczego ze zwrotnicą. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 12
Podczas demontażu zaznacz lub zmierz odpowiednią pozycje przegubu kulowego na drążku kierowniczym bądź policz ilość skrętów w celu zapobiegnięcia późniejszej potrzeby ustawienia zbieżności kół. Skorzystaj z suwmiarki.
Krok 13
Zwolnij śrubę zabezpieczającą mcującą końcówkę do drążka. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 22.
Podczas instalowania końcówki drążka kierowniczego pamiętaj, aby zrobić taką samą ilość skrętów lub pozostawić taką samą długość gwintu, zgodnych z Twoimi wymiarami.
Krok 16
Podczas demontażu zaznacz lub zmierz odpowiednią pozycje przegubu kulowego na drążku kierowniczym bądź policz ilość skrętów w celu zapobiegnięcia późniejszej potrzeby ustawienia zbieżności kół. Skorzystaj z suwmiarki.
Zabezpiecz gwintowaną część drążka kierowniczego. Zastosuj smar miedziany.
Krok 19
Podłącz końcówkę drążka kierowniczego do zwrotnicy.
Krok 20
Wkręć nakrętkę mocującą, która łączy koncówkę drążka kierowniczego ze zwrotnicą koła. Skorzystaj z nasadki o numerze #13. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 21
Zainstaluj śrubę mocującą.
Krok 22
Wkręć nakrętkę mocującą, która łączy koncówkę drążka kierowniczego ze zwrotnicą koła. Skorzystaj z nasadki o numerze #15. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 23
Zaciągnij śrubę zabezpieczającą końcówki. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 22. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 40 Nm.
Krok 24
Dokręć nakrętkę mocującą końcówkę drążka kierowniczego ze zwrotnicą. Skorzystaj z nasadki o numerze #15. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 45 Nm.
Krok 25
Dokręć nakrętkę mocującą końcówkę drążka kierowniczego ze zwrotnicą. Skorzystaj z nasadki o numerze #13. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 7 Nm.
Śledzi wydatki na auto, prowadzi książkę serwisową, harmonogram wymiany i zapisuje ulubione materiały, notatki i dokumenty
Zainstaluj aplikację AUTODOC CLUB!
Twój osobisty menedżer wydatków na samochód, wskazówki serwisowe, przypomnienia o zbliżających się terminach i interwałach serwisowych, instrukcje samodzielnej naprawy - wszystko to w Twoim telefonie
Skanuj
Aby pobrać aplikację:
- zeskanuj kod QR
- pobierz z App Store
- pobierz z Google Play
Wskazówki i triki dotyczące VW PASSAT (3B2)
Zobacz więcej
Top 6 produktów do poprawy wyglądu Twojego samochodu | Wskazówki od AUTODOC
Co zrobić, gdy świeci się kontrolka poduszki powietrznej | Wskazówki od AUTODOC
5 rzeczy, których nie powinno się robić ze zautomatyzowaną manualną skrzynią biegów | AUTODOC
Co należy sprawdzić przed zakupem używanego samochodu | Wskazówki od AUTODOC
Najczęściej wymieniane części samochodowe w VW PASSAT