
Wyłączenie odpowiedzialności
Jak wymienić łożysko koła przód w CITROËN Berlingo / Berlingo First (MF, GJK, GFK) - poradnik naprawy
ściągnięć:
0
Wyświetlenia:
3
Ważne!
Procedura wymiany może być stosowana dla:
CITROËN Berlingo / Berlingo First (MF, GJK, GFK) 1.4 i (MFKFX, MFKFW, GJKFWB, GJKFWC, GFKFWC), CITROËN Berlingo / Berlingo First (MF, GJK, GFK) 1.9 D (MFDJY), CITROËN Berlingo / Berlingo First (MF, GJK, GFK) 1.1 i (MFHDZ, MFHFX), CITROËN Berlingo / Berlingo First (MF, GJK, GFK) 1.8 i (MFLFX), CITROËN Berlingo / Berlingo First (MF, GJK, GFK) 1.9 D (MFWJZ), CITROËN Berlingo / Berlingo First (MF, GJK, GFK) 2.0 HDI, CITROËN Berlingo / Berlingo First (MF, GJK, GFK) 1.8 D (MFA9A), CITROËN Berlingo / Berlingo First (MF, GJK, GFK) 1.8 i 4WD (MFLFX), CITROËN Berlingo / Berlingo First (MF, GJK, GFK) 1.9 D 4WD (MFWJZ), CITROËN Berlingo / Berlingo First (MF, GJK, GFK) electrique, CITROËN Berlingo / Berlingo First (MF, GJK, GFK) 1.6 16V (MFNFU), CITROËN Berlingo / Berlingo First (MF, GJK, GFK) 1.4 i bivalent (MFKFW), CITROËN Berlingo / Berlingo First (MF, GJK, GFK) 1.4 bivalent, CITROËN Berlingo / Berlingo First (MF, GJK, GFK) 1.6 HDI (MF9HW, GJ9HWC, GF9HWC, GN9HWC), CITROËN Berlingo / Berlingo First (MF, GJK, GFK) 1.6 HDI, CITROËN Berlingo / Berlingo First (MF, GJK, GFK) 1.6 16V (MFNFU), CITROËN Berlingo / Berlingo First (MF, GJK, GFK) 1.4, CITROËN Berlingo / Berlingo First (MF, GJK, GFK) Electric … Zobacz więcej
Kolejne kroki mogą się różnić w zależności od konstrukcji samochodu.
CITROËN Berlingo / Berlingo First (MF, GJK, GFK) 1.4 i (MFKFX, MFKFW, GJKFWB, GJKFWC, GFKFWC), CITROËN Berlingo / Berlingo First (MF, GJK, GFK) 1.9 D (MFDJY), CITROËN Berlingo / Berlingo First (MF, GJK, GFK) 1.1 i (MFHDZ, MFHFX), CITROËN Berlingo / Berlingo First (MF, GJK, GFK) 1.8 i (MFLFX), CITROËN Berlingo / Berlingo First (MF, GJK, GFK) 1.9 D (MFWJZ), CITROËN Berlingo / Berlingo First (MF, GJK, GFK) 2.0 HDI, CITROËN Berlingo / Berlingo First (MF, GJK, GFK) 1.8 D (MFA9A), CITROËN Berlingo / Berlingo First (MF, GJK, GFK) 1.8 i 4WD (MFLFX), CITROËN Berlingo / Berlingo First (MF, GJK, GFK) 1.9 D 4WD (MFWJZ), CITROËN Berlingo / Berlingo First (MF, GJK, GFK) electrique, CITROËN Berlingo / Berlingo First (MF, GJK, GFK) 1.6 16V (MFNFU), CITROËN Berlingo / Berlingo First (MF, GJK, GFK) 1.4 i bivalent (MFKFW), CITROËN Berlingo / Berlingo First (MF, GJK, GFK) 1.4 bivalent, CITROËN Berlingo / Berlingo First (MF, GJK, GFK) 1.6 HDI (MF9HW, GJ9HWC, GF9HWC, GN9HWC), CITROËN Berlingo / Berlingo First (MF, GJK, GFK) 1.6 HDI, CITROËN Berlingo / Berlingo First (MF, GJK, GFK) 1.6 16V (MFNFU), CITROËN Berlingo / Berlingo First (MF, GJK, GFK) 1.4, CITROËN Berlingo / Berlingo First (MF, GJK, GFK) Electric … Zobacz więcej
Kolejne kroki mogą się różnić w zależności od konstrukcji samochodu.
Niniejszy film przedstawia procedurę wymiany podobnej części samochodowej w innym pojeździe
Wszystkie części, które można wymienić – Łożysko koła do Berlingo / Berlingo First (MF, GJK, GFK) i innych modeli CITROËN
Zestaw łożysk koła
Produkty alternatywne

Szczotka druciana
Sprej WD-40
Uniwersalny spray do czyszczenia
Środek do czyszczenia hamulców
Smar ceramiczny
Smar na bazie miedzi
Klucz dynamometryczny
Klucz płasko-oczkowy o numerze 16
Nasadka o numerze 13
Nasadka o numerze 16
Nasadka o numerze 17
Nasadka o numerze 19
Nasadka o numerze 36
Bity typu Torx T30
Klucz nasadowy do kół o numerze 19
Zestaw do montażu łożysk i tulei
Separator do łożysk
Ściągacz do przegubów kulowych
Szczypce montażowe
Klucz grzechotkowy
Płaskie dłuto
Młotek
Pokrętka
Łom
Podnośnik hydrauliczny do skrzyni biegów
Klin pod koło
AUTODOC poleca:
- Nie stosuj po raz drugi demontowanego zespołu łożyska w swoim samochodzie CITROËN BERLINGO (MF).
- Procedura wymiany łożyska piasty koła jest identyczna dla obydwu kół znajdujących się na tej samej osi.
- Uwaga: wszystkie prace na samochodzie – CITROËN BERLINGO (MF) – powinny być wykonywane przy zgaszonym silniku.
Wymianę należy przeprowadzać w tej kolejności:
- Krok 1Odkryj maskę silnika. Odkręć korek pojemnika na płyn hamulcowy.
- Krok 2Zabezpiecz koła klinami.Krok 3Poluzuj śruby mocujące koło. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #19.
- Krok 4Podnieś samochód.Wymiana: łożyska koła – CITROËN BERLINGO (MF). Wskazówka:Jeśli używasz podnośnika, upewnij się, że stoi on na płaskiej powierzchni bez żadnych nierówności.Pamiętaj, aby dodatkowo zabezpieczyć samochód za pomocą podpór.Krok 5Odkręć śruby koła.AUTODOC poleca:Ostrzeżenie! Aby uniknąć obrażeń, przytrzymaj koło podczas odkręcania śrub mocujących. CITROËN BERLINGO (MF)
- Krok 6Ściągnij koło.
- Krok 7Oczyść element mocujący wał napędowy. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
- Krok 8Zdejmij zawleczkę. Użyj łomu.
- Krok 9Zdejmij pierścień zabezpieczający.
- Krok 10Poluzuj nakrętkę wału napędowego. Skorzystaj z nasadki o numerze #36. Skorzystaj z pokrętki.
- Krok 11Rozłącz klocki hamulcowe. Użyj łomu.
- Krok 12Wyczyść mocowania wspornika zacisku hamulcowego. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
- Krok 13Odkręć elementy mocujące jarzmo zacisku hamulcowego. Skorzystaj z nasadki o numerze #19. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 14Usuń śruby mocujące.
- Krok 15Zdejmuj zacisk hamulcowy wraz ze wspornikiem.Wymiana: łożyska koła – CITROËN BERLINGO (MF). Eksperci z AUTODOC zalecają:Przymocuj zacisk za pomocą drutu do zawieszenia albo podwozia, żeby uniknąć dehermetyzacji układu hamulcowego.Upewnij się, że zacisk hamulcowy nie wisi na przewodzie hamulcowym.Nie wciskaj pedału hamulca po usunięciu zacisku hamulcowego. W rezultacie tłok może wypaść z cylindra, co może spowodować wyciek płynu hamulcowego oraz dekompresję całego układu.Sprawdź wspornik zacisku hamulcowego, trzpienie prowadzące zacisku hamulcowego oraz osłony przeciwpyłowe. Wyczyść je. W razie potrzeby je wymień.
- Krok 16Wyczyść mocowania tarczy hamulcowej. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
- Krok 17Odkręć mocowania tarczy hamulcowej. Skorzystaj z klucza typu Torx T30. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 18Usuń śruby mocujące.Krok 19Zdejmij tarczę hamulcową.
- Krok 20Wyczyść mocowanie łączące wspornik przewodu hamulcowego z kolumną zawieszenia. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
- Krok 21Odkręć element złączny łączący uchwyt przewodu hamulcowego z kolumną amortyzatora. Skorzystaj z nasadki o numerze #13. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 22Zdejmij wspornik uchwyt przewodu hamulcowego.
- Krok 23Wyczyść dolne mocowanie łączące kolumnę resorującą ze zwrotnicą. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
- Krok 24Wyczyść mocowanie łączące przegub kulowy ze zwrotnicą. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
- Krok 25Odkręć dolne mocowanie łączące amortyzator ze zwrotnicą. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 16. Skorzystaj z nasadki o numerze #16. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 26Odkręć śrubę mocującą.Krok 27Odkręć mocowanie przegubu kulowego od zwrotnicy. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 16. Skorzystaj z nasadki o numerze #16. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 28Odkręć śrubę mocującą.
- Krok 29Oczyść mocowanie łączące końcówkę drążka kierowniczego ze zwrotnicą. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
- Krok 30Odkręć śrubę mocującą końcówkę do zwrotnicy. Skorzystaj z nasadki o numerze #17. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
- Krok 31Odłącz końcówkę drążka kierowniczego od zwrotnicy. Skorzystaj ze ściągacza do przegubów kulowych.
- Krok 32Podprzej zwrotnicę. Użyj podnośnika hydraulicznego do skrzyni biegów.
- Krok 33Poluźnij element złączny łączący przegub kulowy wahacza ze zwrotnicą. Użyj płaskiego dłuta z metalu roboczego. Użyj młotka.
- Krok 34Rozłącz przegub kulowy ze zwrotnicy. Użyj łomu.
- Krok 35Odkręć mocowania łączące wał napędowy z piastą koła.
- Krok 36Usuń nakrętkę mocującą.Krok 37Wyjmij podporę spod zwrotnicy.AUTODOC poleca:Ważne! Przytrzymaj koło podczas odkręcania śrub mocujących. CITROËN BERLINGO (MF)Krok 38Oddziel wał napędowy od zwrotnicy.AUTODOC poleca:Upewnij się, że wał napędowy nie jest rozładowany (gdy samochód jest podniesiony).
- Krok 39Zwolnij dolne mocowanie łączące amortyzator ze zwrotnicą. Użyj płaskiego dłuta z metalu roboczego. Użyj młotka.Krok 40Odłącz zwrotnicę z kolumny amortyzatora.Krok 41Zdejmij zwrotnicę wraz z piastą koła.
- Krok 42Wyczyść pierścień zabezpieczający łożysko piasty koła. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
- Krok 43Zdejmij piastę koła ze zwrotnicy. Zestaw do montażu łożysk i tulei.
- Krok 44Zdejmij pierścień ustalający łożysko piasty koła. Użyj szczypiec montażowych.
- Krok 45Rozmontuj wewnętrzną bieżnię łożyska, która pozostała na piaście. Zestaw do montażu łożysk i tulei. Użyj separatora do łożysk.
- Krok 46Wyciśnij łożysko piasty koła. Zestaw do montażu łożysk i tulei.
- Krok 47Oczyść gniazdo mocujące łożyska piasty. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
- Krok 48Wciśnij nowe łożysko do piasty koła. Zestaw do montażu łożysk i tulei.Wymiana: łożyska koła – CITROËN BERLINGO (MF). Eksperci z AUTODOC zalecają:Sprawdź, czy łożysko piasty koła jest prawidłowo ustawione. Staraj się uniknąć jego przesunięcia.Zaprzestań dociskania powierzchni łożyska natychmiast po zamontowaniu łożyska w gnieździe montażowym.
- Krok 49Załóż pierścień ustalający łożysko piasty koła. Użyj szczypiec montażowych.
- Krok 50Oczyść gniazdo mocujące łożyska piasty. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
- Krok 51Zainstaluj piastę koła na zwrotnicy. Zestaw do montażu łożysk i tulei.Wymiana: łożyska koła – CITROËN BERLINGO (MF). AUTODOC zaleca:Upewnij się, że piasta koła jest prawidłowo ustawiona. Nie dopuść do jej przesunięcia.
- Krok 52Wyczyść gniazda montażowe kolumny amortyzatora. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
- Krok 53Wyczyść wielowypusty przegubu homokinetycznego wału napędowego. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
- Krok 54Wyczyść przegub kulowy. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Czy ta instrukcja obsługi była pomocna?
Proszę oceń tę instrukcję obsługi w skali od 1 do 5. Jeżeli masz jakiekolwiek pytania, zapraszamy do kontaktu z nami.
0 - użytkowników zagłosowało
Potrzebujesz nowych opon?
Sprawdź, które rozmiary opon i felg pasują do modelu CITROËN Berlingo / Berlingo First I (MF, GJK, GFK)
Popularne poradniki serwisowe do Citroen Berlingo MF
Kompletne poradniki wymiany produktu Łożysko piasty w różnych modelach samochodu CITROËN BERLINGO
Odblokuj swojego asystenta serwisowania samochodu!
Śledź wydatki, zarządzaj dziennikiem serwisowym, planuj wymiany i nie tylko.
Wskazówki i triki dotyczące CITROËN Berlingo / Berlingo First (MF, GJK, GFK)
Zobacz więcej
- Test porównawczy płynów chłodniczych | AUTODOC
- Co zrobić, gdy świeci się kontrolka poduszki powietrznej | Wskazówki od AUTODOC
- Co należy sprawdzić przed zakupem używanego samochodu | Wskazówki od AUTODOC
- Co zrobić, gdy zapali się kontrolka ABS | Wskazówki od AUTODOC
Najczęściej wymieniane części samochodowe w CITROËN BERLINGO
Czas na wymianę części? Zgarnij jeszcze lepsze oferty w naszej aplikacji.

ZESKANUJ MNIE