Zdejmij klamry plastikowej osłony chłodnicy. Skorzystaj z narzędzia do podważania klamer.
Krok 8
Odkręć mocowania zbiornika płynu hamulcowego. Skorzystaj z klucza typu Torx T20. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 9
Odkręć elementy mocujące podszybie. Skorzystaj z nasadki o numerze #10. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 10
Unieś i zdejmij atrapę grilla.
Krok 11
Zwolnij uchwyty zbiornika płynu chłodniczego. Skorzystaj z narzędzia do podważania klamer.
Krok 12
Zdejmij osłonę zbiornika płynu chłodniczego.
Krok 13
Zdejmij pokrywę silnika.
AUTODOC poleca:
Wymiana: pompa wody & zestaw paska rozrządu – CITROËN C5 III Break (TD_). Nie używaj nadmiernej siły podczas demontażu części, ponieważ można ją w ten sposób uszkodzić.
Krok 14
Ściśnij zaciski i odłącz przewody paliwowe od obudowy filtra paliwa. Skorzystaj z wkrętaka płaskiego.
Krok 15
Zamknij przewody paliwowe za pomocą zaślepek.
Krok 16
Zabezpiecz silnik. Użyj belki do podwieszania silnika.
Odkręć śruby łączące mocowanie silnika z nadwoziem. Skorzystaj z nasadki o numerze #E14. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 19
Odkręć mocowania wspornika silnika. Skorzystaj z klucza typu Torx T50. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 20
Usuń wsporniki silnika.
Wymiana: pompa wody & zestaw paska rozrządu – CITROËN C5 III Break (TD_). Wskazówka:
Ostrożnie sprawdź inne wsporniki silnika i w razie potrzeby je wymień.
Krok 21
Usuń śruby mocujące.
Krok 22
Odkręć elementy mocujące górną pokrywę rozrządu. Skorzystaj z nasadki o numerze #10. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 23
Zabezpiecz koła klinami.
Krok 24
Poluzuj śruby mocujące koło. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17.
Krok 25
Podejmij przednią część samochodu i zafiksuj na podporach.
Krok 26
Odkręć śruby koła.
AUTODOC poleca:
Ostrzeżenie! Aby uniknąć obrażeń, przytrzymaj koło podczas odkręcania śrub mocujących. CITROËN C5 III Break (TD_)
Krok 27
Ściągnij koło.
Krok 28
Usuń osłonę nadkola.
Krok 29
Odłącz wtyczkę czujnika położenia wału korbowego.
Krok 30
Odłącz okablowanie czujnika położenia wału korbowego. Skorzystaj z narzędzia do podważania klamer.
Krok 31
Odkręć elementy mocujące górną pokrywę rozrządu. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 10.
Krok 32
Zdejmij górną pokrywę rozrządu.
Krok 33
Odciągnij koło pasowe napinacza paska klinowego. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 15.
Krok 34
Wyjmij pasek klinowy.
Krok 35
Przywróć napinacz koła pasowego do jego pozycji początkowej. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 15.
Krok 36
Obróć koło zębate wału korbowego. Skorzystaj z nasadki o numerze #22. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Uwaga!
Tłok powinien znajdować się w jego górnym martwym punkcie (GMP).
Krok 37
Zamontuj blokadę wału korbowego zgodnie z oznaczeniami fabrycznymi. Użyj zestawu narzędzi do rozrządu silnika.
Krok 38
Zamontuj blokadę koła zębatego wałka rozrządu zgodnie z oznaczeniami fabrycznymi. Użyj zestawu narzędzi do rozrządu silnika.
Krok 39
Odkręć element mocujący koło pasowe wału korbowego. Skorzystaj z nasadki o numerze #22. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 40
Odkręć śrubę mocującą.
Krok 41
Zdejmij koło pasowe wału korbowego.
Krok 42
Odkręć elementy mocujące dolną pokrywę rozrządu. Skorzystaj z nasadki o numerze #10. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 43
Odkręć element mocujący czujnik położenia wału korbowego. Skorzystaj z nasadki o numerze #10. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 44
Zdejmij czujnik położenia wału korbowego.
Krok 45
Zdejmij dolną pokrywę rozrządu.
Krok 46
Zdejmij blokadę koła zębatego wału korbowego. Użyj ściągacza uniwersalnego.
Krok 47
Odkręć element mocujący rolkę napinacza paska rozrządu. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 13. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H6.
Krok 48
Wykonaj oznaczenie na pasku rozrządu.
Krok 49
Wykonaj oznaczenie na kole zębatym wałka rozrządu.
Krok 50
Wykonaj oznaczenie na kole zębatym wału korbowego.
Krok 51
Odkręć element mocujący rolkę napinacza paska rozrządu. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 13.
Krok 52
Zdejmij rolkę napinacza paska rozrządu.
Krok 53
Zdejmij pasek rozrządu.
Krok 54
Odkręć element mocujący rolkę prowadzącą paska rozrządu. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 15.
Krok 55
Zdejmij rolkę prowadzącą paska rozrządu z miejsca jej montażu.
Krok 56
Przygotuj zbiornik na płyny.
Krok 57
Odłącz zacisk dolnej rury płynu chłodniczego. Użyj szczypiec do opasek click-R.
Krok 58
Odłącz dolną rury płynu chłodniczego.
Krok 59
Spuść płyn chłodzący z silnika.
Wymiana: pompa wody & zestaw paska rozrządu – CITROËN C5 III Break (TD_). Profesjonaliści zalecają:
Uwaga! Płyn chłodniczy może być bardzo gorący.Załóż rękawice, aby uniknąć kontaktu z płynem gorącym. Wszystkie prace powinny być dokonane na zgaszonym silniku.
Krok 60
Podłącz dolną rurę płynu chłodniczego.
Krok 61
Zamocuj zacisk dolnej rury płynu chłodniczego. Użyj szczypiec do opasek click-R.
Krok 62
Wyczyść elementy mocujące pompę wody. Skorzystaj z uniwersalnego preparatu czyszczącego w aerozolu.
Krok 63
Odkręć elementy mocujące pompę wody. Skorzystaj z nasadki o numerze #11. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 64
Zdejmij pompę wody.
Wymiana: pompa wody & zestaw paska rozrządu – CITROËN C5 III Break (TD_). Eksperci z AUTODOC zalecają:
Uwaga! Płyn chłodniczy może wydostawać się z kanałów i korpusu pompy wody.
Krok 65
Wyczyść miejsce montażu pompy wody. Skorzystaj ze skrobaka do uszczelek. Skorzystaj z uniwersalnego preparatu czyszczącego w aerozolu.
Krok 66
Wyczyść pompę wody. Skorzystaj z uniwersalnego preparatu czyszczącego w aerozolu.
Krok 67
Załóż uszczelkę pompy wody.
Krok 68
Zabezpiecz śruby montażowe. Użyj uszczelniacza.
Krok 69
Zamontuj nową pompę wody.
Krok 70
Wkręć elementy mocujące pompę wody. Skorzystaj z nasadki o numerze #11. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 71
Dokręć elementy mocujące pompę wody. Skorzystaj z nasadki o numerze #11. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 12 Nm.
Krok 72
Zamontuj rolkę prowadzącą paska rozrządu.
Krok 73
Wkręć element mocujący rolkę napinacza paska rozrządu. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 15.
Krok 74
Dokręć element mocujący rolkę prowadzącą paska rozrządu. Skorzystaj z nasadki o numerze #15. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 35 Nm.
Krok 75
Zamontuj rolkę napinacza paska rozrządu.
Krok 76
Wkręć element mocujący rolkę napinacza paska rozrządu. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 13.
Krok 77
Zamontuj nowy pasek rozrządu zgodnie z oznaczeniami fabrycznymi.
Wymiana: pompa wody & zestaw paska rozrządu – CITROËN C5 III Break (TD_). Wskazówka od AUTODOC:
Uważaj, aby nie uszkodzić paska rozrządu.
Krok 78
Zamontuj blokadę koła zębatego wału korbowego zgodnie z oznaczeniami fabrycznymi. Użyj zestawu narzędzi do rozrządu silnika.
Krok 79
Wyreguluj napięcie paska rozrządu, przesuwając rolkę napinacza. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 13. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H6.
Wymiana: pompa wody & zestaw paska rozrządu – CITROËN C5 III Break (TD_). Wskazówka od ekspertów z AUTODOC:
Upewnij się, że pasek rozrządu jest odpowiednio napięty.
Krok 80
Dokręć element mocujący rolkę napinacza paska rozrządu. Skorzystaj z nasadki o numerze #13. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 21 Nm.
Krok 81
Zdejmij blokadę koła zębatego wału korbowego.
Krok 82
Zamontuj blokadę koła zębatego wału korbowego.
Krok 83
Zainstaluj śrubę mocującą.
Krok 84
Zdejmij blokadę wału korbowego.
Krok 85
Zdejmij blokadę koła zębatego wałka rozrządu.
Krok 86
Wkręć element mocujący koło pasowe wału korbowego. Skorzystaj z nasadki o numerze #22. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 87
Obróć koło zębate wału korbowego. Skorzystaj z nasadki o numerze #22. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Wymiana: pompa wody & zestaw paska rozrządu – CITROËN C5 III Break (TD_). Eksperci z AUTODOC zalecają:
Upewnij się, że wszystkie elementy paska rozrządu są prawidłowo zamontowane.
Krok 88
Odkręć element mocujący koło pasowe wału korbowego. Skorzystaj z nasadki o numerze #22. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 89
Odkręć śrubę mocującą.
Krok 90
Zdejmij blokadę koła zębatego wału korbowego.
Krok 91
Zamontuj dolną pokrywę rozrządu.
Krok 92
Dokręć elementy mocujące dolną pokrywę rozrządu. Skorzystaj z nasadki o numerze #10. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 12 Nm.
Krok 93
Zamontuj czujnik położenia wału korbowego.
Krok 94
Dokręć element mocujący czujnik położenia wału korbowego. Skorzystaj z nasadki o numerze #10. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 14 Nm.
Krok 95
Zamontuj blokadę koła zębatego wału korbowego.
Krok 96
Zamontuj blokadę wału korbowego zgodnie z oznaczeniami fabrycznymi. Użyj zestawu narzędzi do rozrządu silnika.
Krok 97
Zamontuj koło pasowe wału korbowego zgodnie z oznaczeniami fabrycznymi.
Krok 98
Zainstaluj śrubę mocującą.
Krok 99
Dokręć element mocujący koło pasowe wału korbowego. Skorzystaj z nasadki o numerze #22. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 80 Nm.+60°
AUTODOC poleca:
Ważne! Należy pamiętać o zastosowaniu nowych elementów złącznych.
Krok 100
Zdejmij blokadę wału korbowego.
Krok 101
Obrób wtyczkę czujnika położenia wału korbowego. Skorzystaj z uniwersalnego preparatu czyszczącego w aerozolu.
Odciągnij koło pasowe napinacza paska klinowego. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 15.
Krok 105
Załóż pasek klinowy.
Wymiana: pompa wody & zestaw paska rozrządu – CITROËN C5 III Break (TD_). Wskazówka:
Upewnij się, że pasek klinowy jest dobrze dopasowany do wszystkich kół pasowych.
Krok 106
Przywróć napinacz koła pasowego do jego pozycji początkowej. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 15.
Krok 107
Zamontuj górną pokrywę rozrządu.
Krok 108
Dokręć elementy mocujące górną pokrywę rozrządu. Skorzystaj z nasadki o numerze #10. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 12 Nm.
Krok 109
Zamontuj wspornik silnika w jego gnieździe montażowym.
Krok 110
Zamontuj śruby mocujące.
Krok 111
Wkręć mocowania wspornika silnika. Skorzystaj z klucza typu Torx T50. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 112
Wkręć śruby łączące mocowanie silnika z nadwoziem. Skorzystaj z nasadki o numerze #E14. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 113
Dokręć śruby łączące mocowanie silnika z nadwoziem. Skorzystaj z nasadki o numerze #E14. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 60 Nm.
Krok 114
Dokręć śruby mocujące wspornik silnika. Skorzystaj z klucza typu Torx T50. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 60 Nm.
Krok 115
Zdejmij belkę do podwieszania silnika.
Wymiana: pompa wody & zestaw paska rozrządu – CITROËN C5 III Break (TD_). AUTODOC zaleca:
Uważaj, aby nie uszkodzić lakieru i plastikowych części samochodu.
Krok 116
Zdejmij zaślepki z przewodów paliwowych.
Krok 117
Połącz przewody paliwowe z filtrem paliwa i zabezpiecz je klipsami blokującymi.
Krok 118
Wciśnij kilkukrotnie pompę zasilającą układu paliwowego do momentu, aż będzie twarda.
Nasmaruj powierzchnię, gdzie tarcza hamulcowa styka się z felgą. Zastosuj smar miedziany.
Krok 127
Wyczyść powierzchnię tarczy hamulcowej. Skorzystaj ze środka do czyszczenia hamulców.
AUTODOC poleca:
Wymiana: pompa wody & zestaw paska rozrządu – CITROËN C5 III Break (TD_). Po rozpyleniu preparatu odczekaj kilka minut.
Krok 128
Zainstaluj koło.
AUTODOC poleca:
Ważne! Przytrzymaj koło podczas wkręcania śrub mocujących. CITROËN C5 III Break (TD_)
Krok 129
Wkręć śruby koła. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17.
Krok 130
Spuść samochód i, działając w porządku krzyżowym, zaciągnij bolce mocujące koła. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 100 Nm.
Krok 131
Usuń podnośniki oraz kliny.
Krok 132
Odkręć korek zbiornika płynu chłodniczego.
Krok 133
Wsadź lejek.
Krok 134
Wlej płyn chłodniczy do zbiornika płynu chłodniczego.
Wymiana: pompa wody & zestaw paska rozrządu – CITROËN C5 III Break (TD_). Wskazówka od AUTODOC:
Używaj wyłącznie płynu chłodzącego zalecanego przez producenta.Poziom płynu chłodniczego powinien być na poziomie oznaczenia MAX.
Krok 135
Odkręć śrubę odpowietrznika układu chłodzenia.
Krok 136
Poczekaj, aż powietrze wydostanie się z układu.
Krok 137
Wkręć śrubę odpowietrznika układu chłodzenia.
Krok 138
Podłącz zaciski do akumulatora.
Wymiana: pompa wody & zestaw paska rozrządu – CITROËN C5 III Break (TD_). Profesjonaliści zalecają:
Bądź ostrożny! Nie pomyl się, który z biegunów akumulatora jest dodatni, a który ujemny.
Krok 139
Włącz silnik na kilka minut. Jest to konieczne, aby usunąć resztki powietrza z układu chłodzenia i upewnić się, że komponenty pracują prawidłowo.
Krok 140
Zgaś silnik.
Krok 141
Sprawdź poziom płynu chłodniczego. W razie potrzeby uzupełnij go do wymaganego poziomu.
Uwaga!
Poziom płynu chłodniczego powinien być na poziomie oznaczenia MAX.
Krok 142
Załóż korek zbiornika płynu chłodniczego.
Krok 143
Wkręć korek zbiornika płynu chłodniczego.
Krok 144
Zamontuj osłonę silnika i ją zabezpiecz. Upewnij się, że usłyszysz kliknięcie wskazujące na to, że została umocowana na miejscu.
AUTODOC poleca:
Ostrzeżenie! Aby uniknąć uszkodzenia elementów złącznych w samochodzie podczas montażu, nie używaj nadmiernej siły. CITROËN C5 III Break (TD_)Upewnij się, że pokrywa silnika jest prawidłowo założona. Nie powinna być ona przesunięta w odniesieniu do elementów prowadzących oraz przewodu doprowadzającego powietrze do korpusu przepustnicy.Pamiętaj o zapisaniu przebiegu, w którym dokonano wymiany zestawu paska rozrządu i pompy wody.
Krok 145
Zamontuj osłonę zbiornika płynu chłodniczego.
Krok 146
Zamocuj zbiornik płynu chłodniczego za pomocą jego uchwytów.
Krok 147
Zdejmij osłonę chroniącą zderzak.
Krok 148
Zamknij maskę.
Czy ta instrukcja obsługi była pomocna?
Proszę oceń tę instrukcję obsługi w skali od 1 do 5. Jeżeli masz jakiekolwiek pytania, zapraszamy do kontaktu z nami.
0 - użytkowników zagłosowało
Popularne poradniki serwisowe do Citroen C5 3 Kombi
Śledzi wydatki na auto, prowadzi książkę serwisową, harmonogram wymiany i zapisuje ulubione materiały, notatki i dokumenty
Zainstaluj aplikację AUTODOC CLUB!
Twój osobisty menedżer wydatków na samochód, wskazówki serwisowe, przypomnienia o zbliżających się terminach i interwałach serwisowych, instrukcje samodzielnej naprawy - wszystko to w Twoim telefonie
Skanuj
Aby pobrać aplikację:
- zeskanuj kod QR
- pobierz z App Store
- pobierz z Google Play
Wskazówki i triki dotyczące CITROËN C5 III Kombi (RW_)
Zobacz więcej
Jak samodzielnie zrobić pianownicę | Wskazówki od AUTODOC
3 rzeczy, które powodują uszkodzenie silnika | Wskazówki od AUTODOC
Jak naprawić odpryski lub pęknięcia na szybie przedniej | Wskazówki od AUTODOC
Samodzielna regeneracja podnośnika | Wskazówki od AUTODOC
Najczęściej wymieniane części samochodowe w CITROËN C5