Wyłączenie odpowiedzialności
Jak wymienić pompa wody & zestaw paska rozrządu w SEAT Toledo III (5P2) - poradnik naprawy
ściągnięć:
7
Wyświetlenia:
134
Zalecany okres wymiany kategorii części Zestaw paska rozrządu + pompa wody : 70000 km
Ważne!
Procedura wymiany może być stosowana dla:
SEAT Toledo III (5P2) 2.0 TFSI … Zobacz więcej
Kolejne kroki mogą się różnić w zależności od konstrukcji samochodu.
SEAT Toledo III (5P2) 2.0 TFSI … Zobacz więcej
Kolejne kroki mogą się różnić w zależności od konstrukcji samochodu.
Niniejszy film przedstawia procedurę wymiany podobnej części samochodowej w innym pojeździe
Wszystkie części, które można wymienić – Zestaw paska rozrządu do Toledo III (5P2) i innych modeli SEAT
Produkty alternatywne

Szczotka druciana
Sprej WD-40
Uniwersalny spray do czyszczenia
Masa uszczelniająca
Klucz dynamometryczny
Klucz płasko-oczkowy o numerze 13
Klucz płasko-oczkowy o numerze 17
Klucz płasko-oczkowy o numerze 19
Klucz płasko-oczkowy o numerze 22
Bity typu Torx T20
Bity typu Torx T25
Bity typu Torx T27
12-punktowe gniazdo o numerze 19
Nasadka o numerze 7
Nasadka o numerze 10
Nasadka o numerze 12
Nasadka o numerze 13
Bit imbusowy numerze h6
Bit imbusowy numerze h8
Klucz nasadowy do kół o numerze 17
Klucz grzechotkowy
Pokrętka
Narzędzie do podważania klamr
Śrubokręt Płaski
Śrubokręt krzyżakowy
Łom
Szczypce do rur
Szczypce do opasek zaciskowych typu Clic R
Szczypce okrągłe
Skrobak do uszczelek
Lejek
Zbiornik na płyn
Podnośnik hydrauliczny do skrzyni biegów
Podnośnik
Taśma malarska
Ręcznik z mikrofibry
Pokrowiec na błotnik
Wymiana: pompa wody & zestaw paska rozrządu – SEAT TOLEDO III (5P2). Wskazówka od ekspertów z AUTODOC:
- Przestrzegaj okresy, rekomendacje i wymagania stawiane do eksploatacji części zamienne, zapewnione przez producenta.
- Ostrzeżenie! Zgaś silnik przed rozpoczęciem jakiejkolwiek pracy – SEAT TOLEDO III (5P2).
Wymianę należy przeprowadzać w tej kolejności:
- Krok 1Odkryj maskę silnika.Krok 2Skorzystaj z osłony chroniącej zderzak w celu zapobiegnięcia uszkodzenia powłoki lakierniczej oraz plastikowych elementów samochodu.Krok 3
Odkręć elementy złączne zacisków akumulatora. Skorzystaj z nasadki o numerze #10. Skorzystaj z klucza grzechotkowego. - Krok 4
Odłącz zaciski akumulatora. - Krok 5
Odkręć korek zbiornika płynu chłodniczego. - Krok 6
Poluzuj górne mocowania zderzaka. Skorzystaj z klucza typu Torx T27. Skorzystaj z nasadki o numerze #10. Skorzystaj z klucza grzechotkowego. - Krok 7Podnieś samochód przy pomocy podnośnika lub umieść go nad stanowiskiem inspekcyjnym.Krok 8
Odkręć śruby koła. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17.AUTODOC poleca:Ostrzeżenie! Aby uniknąć obrażeń, przytrzymaj koło podczas odkręcania śrub mocujących. SEAT TOLEDO III (5P2) - Krok 9
Ściągnij koło. - Krok 10
Odkręć i usuń mocowania osłony nadkola. Skorzystaj z klucza typu Torx T25. Skorzystaj z klucza grzechotkowego. - Krok 11
Usuń osłonę nadkola. - Krok 12
Odkręć mocowanie podkładki dystansowej pręta zbrojeniowego zderzaka. Skorzystaj z klucza typu Torx T25. Skorzystaj z nasadki o numerze #10. Skorzystaj z klucza grzechotkowego. - Krok 13
Odkręć mocowanie łączące zderzak z błotnikami. Skorzystaj z nasadki o numerze #10. Skorzystaj z klucza grzechotkowego. - Krok 14
Zwolnij boczne mocowania zderzaka. Ostrożnie zdejmij zderzak z jego mocowań. - Krok 15Obniż samochód.Krok 16
Odkręć górne mocowania zderzaka i je wyciągnij. Skorzystaj z klucza typu Torx T27. Skorzystaj z nasadki o numerze #10. Skorzystaj z klucza grzechotkowego. - Krok 17
Odłącz wtyczkę świateł przeciwmgielnych. - Krok 18
Odłącz przewód spryskiwaczy reflektorów. - Krok 19
Odkręć mocowania przedniego reflektora. Skorzystaj z klucza typu Torx T27. Skorzystaj z klucza grzechotkowego. - Krok 20
Wyjmij przedni reflektor.Wymiana: pompa wody & zestaw paska rozrządu – SEAT TOLEDO III (5P2). Wskazówka od AUTODOC:Podczas demontowania części nie przykładaj zbyt dużej siły. W przeciwnym razie możesz ją uszkodzić. - Krok 21
Odłącz złącza żarówek przedniego reflektora. Skorzystaj z narzędzia do podważania klamer. - Krok 22
Odkręć mocowania przedniego reflektora. Skorzystaj z klucza typu Torx T27. Skorzystaj z klucza grzechotkowego. - Krok 23
Wyjmij przedni reflektor.Wymiana: pompa wody & zestaw paska rozrządu – SEAT TOLEDO III (5P2). AUTODOC zaleca:Podczas demontowania części nie przykładaj zbyt dużej siły. W przeciwnym razie możesz ją uszkodzić. - Krok 24
Odłącz złącza żarówek przedniego reflektora. Skorzystaj z narzędzia do podważania klamer. - Krok 25
Odłącz wtyczkę klaksonu. - Krok 26
Odłącz kanał wentylacyjny. - Krok 27
Odłącz wtyczkę klaksonu. - Krok 28
Wyjmij kanał wentylacyjny.Wymiana: pompa wody & zestaw paska rozrządu – SEAT TOLEDO III (5P2). Wskazówka:Podczas demontowania części nie przykładaj zbyt dużej siły. W przeciwnym razie możesz ją uszkodzić. - Krok 29
Odłącz wtyczkę czujnika temperatury płynu chłodzącego. - Krok 30
Odłącz okablowanie czujnika temperatury płynu chłodzącego. Skorzystaj z wkrętaka płaskiego. - Krok 31
Odkręć mocowania pręta zbrojeniowego zderzaka. Skorzystaj z nasadki o numerze #13. Skorzystaj z klucza grzechotkowego. - Krok 32
Usuń pręt zbrojeniowy zderzaka. - Krok 33
Odkręć elementy mocujące prowadnice powietrza chłodnicy. Skorzystaj z klucza typu Torx T20. Skorzystaj z klucza grzechotkowego. - Krok 34
Zdejmij prowadnice powietrza chłodnicy. - Krok 35
Odkręć elementy mocujące przewody hydrauliczne wspomagania kierownicy. Skorzystaj z klucza typu Torx T20. Skorzystaj z klucza typu Torx T27. Skorzystaj z klucza grzechotkowego. - Krok 36Odłącz przewody hydrauliczne wspomagania kierownicy.Krok 37
Przygotuj zbiornik na płyny. - Krok 38
Odkręć zawór spustowy płynu chłodniczego. Skorzystaj ze szczypiec do pompy wodnej. - Krok 39
Spuść płyn chłodzący z silnika.Wymiana: pompa wody & zestaw paska rozrządu – SEAT TOLEDO III (5P2). Profesjonaliści zalecają:Uwaga! Płyn chłodniczy może być bardzo gorący.Załóż rękawice, aby uniknąć kontaktu z płynem gorącym. Wszystkie prace powinny być dokonane na zgaszonym silniku. - Krok 40Zakręć zawór spustowy płynu chłodniczego.Krok 41Odłącz spinkę dolnego przewodu płynu chłodniczego. Skorzystaj z narzędzia do podważania klamer.Krok 42
Odłącz dolną rury płynu chłodniczego. Użyj łomu. - Krok 43
Zdejmij obejmę przewodu wlotu powietrza. Skorzystaj z nasadki o numerze #7. Skorzystaj z klucza grzechotkowego. - Krok 44
Wyjmij rurę dolotową powietrza. - Krok 45
Przykryj prowadnicę powietrza intercoolera ściereczką z mikrofibry, aby zapobiec przedostawaniu się brudu i ciał obcych do wnętrza układu. - Krok 46
Zdejmij obejmę przewodu wlotu powietrza. Skorzystaj z nasadki o numerze #7. Skorzystaj z klucza grzechotkowego. - Krok 47
Wyczyść element mocujący przewód powietrza. Skorzystaj z uniwersalnego preparatu czyszczącego w aerozolu. - Krok 48
Zdejmij obejmę przewodu wlotu powietrza. Skorzystaj z nasadki o numerze #7. Skorzystaj z klucza grzechotkowego. - Krok 49
Wyjmij rurę dolotową powietrza. - Krok 50
Przykryj prowadnicę powietrza intercoolera ściereczką z mikrofibry, aby zapobiec przedostawaniu się brudu i ciał obcych do wnętrza układu. - Krok 51
Przygotuj zbiornik na płyny. - Krok 52
Poluzuj element mocujący przewodu układu chłodzenia oleju automatycznej skrzyni biegów. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 19. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 22. - Krok 53
Odłącz przewód układu chłodzenia oleju automatycznej skrzyni biegów. - Krok 54
Wyczyść przewód układu chłodzenia oleju automatycznej skrzyni biegów. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj z uniwersalnego preparatu czyszczącego w aerozolu. - Krok 55
Odłącz zaciski rur układu chłodzenia oleju automatycznej skrzyni biegów. Skorzystaj z wkrętaka płaskiego. - Krok 56
Wyjmij rury układu chłodzenia oleju automatycznej skrzyni biegów. - Krok 57
Nałóż zaślepki na rury układu chłodzenia oleju automatycznej skrzyni biegów. - Krok 58
Wyczyść rury układu chłodzenia oleju automatycznej skrzyni biegów. Skorzystaj z uniwersalnego preparatu czyszczącego w aerozolu. - Krok 59
Odkręć elementy mocujące kanał dolotu powietrza. Skorzystaj z wkrętaka krzyżakowego. - Krok 60
Wyjmij kanał dolotu powietrza. - Krok 61
Odłącz wtyczkę wentylatora chłodnicy. - Krok 62
Zdejmij wspornik wiązki przewodów. - Krok 63
Odłącz wtyczkę wentylatora chłodnicy. - Krok 64
Odłącz spinkę górnego przewodu płynu chłodniczego. Skorzystaj ze szczypiec półokrągłych. - Krok 65
Odłącz górny przewód płynu chłodniczego. - Krok 66
Zdejmij uszczelkę maski. - Krok 67
Odkręć elementy mocujące chłodnicę klimatyzacji. Skorzystaj z klucza typu Torx T27. Skorzystaj z klucza grzechotkowego. - Krok 68
Wyjmij chłodnicę klimatyzacji. - Krok 69
Odkręć elementy mocujące ramkę chłodnicy silnika. Skorzystaj z klucza typu Torx T27. Skorzystaj z klucza grzechotkowego. - Krok 70
Zdejmij linkę maski. - Krok 71
Podeprzyj silnik w okolicy miski olejowej. Skorzystaj z podnośnika. - Krok 72
Wyjmij ramkę wraz z chłodnicą silnika.AUTODOC poleca:Wymiana: pompa wody & zestaw paska rozrządu – SEAT TOLEDO III (5P2). Nie używaj nadmiernej siły podczas demontażu części, ponieważ można ją w ten sposób uszkodzić. - Krok 73
Usuń podporę spod silnika. - Krok 74
Zdejmij pokrywę silnika.Wymiana: pompa wody & zestaw paska rozrządu – SEAT TOLEDO III (5P2). AUTODOC zaleca:Unieś pokrywę silnika, trzymając ją jednocześnie z obu stron.Podczas demontowania części nie przykładaj zbyt dużej siły. W przeciwnym razie możesz ją uszkodzić. - Krok 75
Odkręć elementy mocujące przednią górną pokrywę paska rozrządu. Skorzystaj z wkrętaka płaskiego. - Krok 76
Zdejmij przednią górną pokrywę paska rozrządu. - Krok 77
Odciągnij koło pasowe napinacza paska klinowego. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 17. - Krok 78
Wyjmij pasek klinowy. - Krok 79
Przywróć napinacz koła pasowego do jego pozycji początkowej. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 17. - Krok 80
Odkręć element mocujący rolkę napinacza paska wielorowkowego. Skorzystaj z nasadki o numerze #13. Skorzystaj z klucza grzechotkowego. - Krok 81
Zdejmij rolkę napinacza paska wielorowkowego. - Krok 82
Odkręć element mocujący obejmę przewodu płynu chłodniczego. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H6. Skorzystaj z klucza grzechotkowego. - Krok 83
Poluzuj obejmę przewodu płynu chłodniczego. Użyj szczypiec do opasek click-R. - Krok 84
Odłącz przewód płynu chłodniczego. - Krok 85
Odkręć elementy mocujące pokrywę paska rozrządu. Skorzystaj z nasadki o numerze #10. Skorzystaj z klucza typu Torx T27. Skorzystaj z klucza grzechotkowego. - Krok 86
Zdejmij pokrywę paska rozrządu. - Krok 87
Wyczyść elementy mocujące koło pasowe wału korbowego. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40. - Krok 88
Odkręć element mocujący koło pasowe wału korbowego. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H6. Skorzystaj z klucza grzechotkowego. - Krok 89
Obróć koło zębate wału korbowego. Skorzystaj z 12-punktowego gniazda o nr 19. Skorzystaj z pokrętki. - Krok 90
Zablokuj wał korbowy. Użyj łomu. - Krok 91
Zdejmij koło pasowe wału korbowego. - Krok 92
Odkręć elementy mocujące dolną pokrywę rozrządu. Skorzystaj z nasadki o numerze #10. Skorzystaj z klucza grzechotkowego. - Krok 93Zdejmij dolną pokrywę rozrządu.Krok 94
Wykonaj oznaczenie na kole zębatym wału korbowego. - Krok 95
Wykonaj oznaczenie na kole zębatym wałka rozrządu. - Krok 96
Wykonaj oznaczenie na pasku rozrządu. - Krok 97
Odkręć element mocujący rolkę napinacza paska rozrządu. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 13. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H8. - Krok 98
Odkręć element mocujący rolkę prowadzącą paska rozrządu. Skorzystaj z nasadki o numerze #13. Skorzystaj z klucza grzechotkowego. - Krok 99
Zdejmij rolkę prowadzącą paska rozrządu z miejsca jej montażu. - Krok 100
Odkręć element mocujący rolkę prowadzącą paska rozrządu. Skorzystaj z nasadki o numerze #12. Skorzystaj z klucza grzechotkowego. - Krok 101
Zdejmij rolkę prowadzącą paska rozrządu z miejsca jej montażu. - Krok 102
Zdejmij rolkę napinacza paska rozrządu. - Krok 103
Zdejmij pasek rozrządu. - Krok 104
Wyczyść elementy mocujące pompę wody. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj z uniwersalnego preparatu czyszczącego w aerozolu. - Krok 105
Odkręć elementy mocujące pompę wody. Skorzystaj z nasadki o numerze #10. Skorzystaj z klucza grzechotkowego. - Krok 106
Zdejmij pompę wody.Wymiana: pompa wody & zestaw paska rozrządu – SEAT TOLEDO III (5P2). Eksperci z AUTODOC zalecają:Uwaga! Płyn chłodniczy może wydostawać się z kanałów i korpusu pompy wody. - Krok 107
Wyczyść miejsce montażu pompy wody. Skorzystaj ze skrobaka do uszczelek. Skorzystaj z uniwersalnego preparatu czyszczącego w aerozolu. - Krok 108
Wyczyść pompę wody. Skorzystaj z uniwersalnego preparatu czyszczącego w aerozolu. - Krok 109Obrób miejsce montażu pompy wody. Użyj uszczelniacza.Krok 110
Zamontuj nową pompę wody. - Krok 111
Wkręć elementy mocujące pompę wody. Skorzystaj z nasadki o numerze #10. Skorzystaj z klucza grzechotkowego. - Krok 112
Dokręć elementy mocujące pompę wody. Skorzystaj z nasadki o numerze #10. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 15 Nm. - Krok 113
Zamontuj nowy pasek rozrządu zgodnie z oznaczeniami fabrycznymi.Wymiana: pompa wody & zestaw paska rozrządu – SEAT TOLEDO III (5P2). Wskazówka:Uważaj, aby nie uszkodzić paska rozrządu. - Krok 114
Zamontuj rolkę napinacza paska rozrządu. - Krok 115
Zabezpiecz śrubę montażową. Użyj uszczelniacza. - Krok 116
Wkręć element mocujący rolkę napinacza paska rozrządu. Skorzystaj z nasadki o numerze #13. Skorzystaj z klucza grzechotkowego. - Krok 117
Zabezpiecz śrubę montażową. Użyj uszczelniacza. - Krok 118
Zamontuj rolkę prowadzącą paska rozrządu. - Krok 119
Wkręć element mocujący rolkę napinacza paska rozrządu. Skorzystaj z nasadki o numerze #12. Skorzystaj z klucza grzechotkowego. - Krok 120
Zabezpiecz śrubę montażową. Użyj uszczelniacza. - Krok 121
Zamontuj rolkę prowadzącą paska rozrządu. - Krok 122
Wkręć element mocujący rolkę napinacza paska rozrządu. Skorzystaj z nasadki o numerze #13. Skorzystaj z klucza grzechotkowego. - Krok 123
Dokręć element mocujący rolkę prowadzącą paska rozrządu. Skorzystaj z nasadki o numerze #13. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 25 Nm. - Krok 124
Dokręć element mocujący rolkę prowadzącą paska rozrządu. Skorzystaj z nasadki o numerze #12. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 25 Nm. - Krok 125
Wyreguluj napięcie paska rozrządu, przesuwając rolkę napinacza. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 13. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H6.Wymiana: pompa wody & zestaw paska rozrządu – SEAT TOLEDO III (5P2). Wskazówka od AUTODOC:Upewnij się, że pasek rozrządu jest odpowiednio napięty. - Krok 126
Zdejmij blokadę wału korbowego. - Krok 127
Obróć koło zębate wału korbowego. Skorzystaj z 12-punktowego gniazda o nr 19. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.Wymiana: pompa wody & zestaw paska rozrządu – SEAT TOLEDO III (5P2). AUTODOC zaleca:Upewnij się, że wszystkie elementy paska rozrządu są prawidłowo zamontowane. - Krok 128
Dokręć element mocujący rolkę napinacza paska rozrządu. Skorzystaj z nasadki o numerze #13. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 27 Nm. - Krok 129
Zamontuj dolną pokrywę rozrządu. - Krok 130
Dokręć elementy mocujące dolną pokrywę rozrządu. Skorzystaj z nasadki o numerze #10. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 10 Nm. - Krok 131
Załóż pokrywę paska rozrządu. - Krok 132
Dokręć elementy mocujące pokrywę paska rozrządu. Skorzystaj z nasadki o numerze #10. Skorzystaj z klucza typu Torx T27. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 10 Nm. - Krok 133
Podłącz przewód płynu chłodniczego. - Krok 134
Zamocuj obejmę przewodu płynu chłodniczego. Użyj szczypiec do opasek click-R. - Krok 135
Wkręć element mocujący obejmę przewodu płynu chłodniczego. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H6. Skorzystaj z klucza grzechotkowego. - Krok 136
Zabezpiecz śruby montażowe. Użyj uszczelniacza. - Krok 137
Zamontuj koło pasowe wału korbowego zgodnie z oznaczeniami fabrycznymi. - Krok 138
Dokręć element mocujący koło pasowe wału korbowego. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H6. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 10 Nm.+90°AUTODOC poleca:Ważne! Należy pamiętać o zastosowaniu nowych elementów złącznych. - Krok 139
Zabezpiecz śruby montażowe. Użyj uszczelniacza. - Krok 140
Zamontuj rolkę napinacza paska wielorowkowego. - Krok 141
Dokręć element mocujący rolkę napinacza paska wielorowkowego. Skorzystaj z nasadki o numerze #13. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 23 Nm.
Czy ta instrukcja obsługi była pomocna?
Proszę oceń tę instrukcję obsługi w skali od 1 do 5. Jeżeli masz jakiekolwiek pytania, zapraszamy do kontaktu z nami.
0 - użytkowników zagłosowało
Potrzebujesz nowych opon?
Sprawdź, które rozmiary opon i felg pasują do modelu SEAT Toledo III (5P2)
Popularne poradniki serwisowe do Seat Toledo 3
Kompletne poradniki wymiany produktu Zestaw paska rozrządu + pompa wody w różnych modelach samochodu SEAT TOLEDO
Odblokuj swojego asystenta serwisowania samochodu!
Śledź wydatki, zarządzaj dziennikiem serwisowym, planuj wymiany i nie tylko.
Wskazówki i triki dotyczące SEAT Toledo III (5P2)
Zobacz więcej
5 głównych możliwych powodów, dla których Twój samochód trzęsie się lub wibruje
3 rzeczy, które powodują uszkodzenie silnika | Wskazówki od AUTODOC
Top 5 błędów w naprawie hamulców | Wskazówki od AUTODOC
Zapaliła się kontrolka CHECK ENGINE - poradnik krok po kroku, co robić
Najczęściej wymieniane części samochodowe w SEAT TOLEDO
Numer części OE
Czas na wymianę części? Zgarnij jeszcze lepsze oferty w naszej aplikacji.

ZESKANUJ MNIE




























































































