Jak wymienić tarcze hamulcowe przód w VW Golf V Variant (1K5) - poradnik naprawy
ściągnięć:
0
Wyświetlenia:
31
0
0 - użytkowników zagłosowało
Zalecany okres wymiany kategorii części Tarcza hamulcowa : 50000km
Ważne!
Procedura wymiany może być stosowana dla:
VW Golf V Variant (1K5) 2.0 TDI,
VW Golf V Variant (1K5) 1.4 TSI,
VW Golf V Variant (1K5) 1.9 TDI 4motion,
VW Golf V Variant (1K5) 2.0 TFSI,
VW Golf V Variant (1K5) 1.4 TSI,
VW Golf V Variant (1K5) 2.0 TDI 16V
…
Zobacz więcej
Kolejne kroki mogą się różnić w zależności od konstrukcji samochodu.
Niniejszy film przedstawia procedurę wymiany podobnej części samochodowej w innym pojeździe
Wszystkie części, które można wymienić – Tarcza hamulcowa do Golf V Variant (1K5) i innych modeli VW
Wykonuj wymianę tarcz hamulcowych w samochodzie VW GOLF V Variant (1K5) w kompletnym zestawie dla każdej osi. Niezależnie od stanu części. To zapewni równomierne hamowanie.
Procedura wymiany jest identyczna dla obydwu tarcz hamulcowych znajdujących się na tej samej osi.
Przy wymianie tarcz hamulcowych obowiązkowo należy wymienić klocki hamulcowe.
Uwaga: wszystkie prace na samochodzie – VW GOLF V Variant (1K5) – powinny być wykonywane przy zgaszonym silniku.
Wymianę należy przeprowadzać w tej kolejności:
Krok 1
Otwórz maskę.
Krok 2
Oczyść korek zbiornika płynu hamulcowego. Skorzystaj ze środka do czyszczenia hamulców.
AUTODOC poleca:
Wymiana: tarczy hamulcowej – VW GOLF V Variant (1K5). Po rozpyleniu preparatu odczekaj kilka minut.
Krok 3
Odkręć wspornik zaworu elektromagnetycznego silnika. Skorzystaj z klucza typu Torx T27. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 4
Odkręć korek pojemnika na płyn hamulcowy.
Krok 5
Zabezpiecz koła klinami.
Krok 6
Poluzuj śruby mocujące koło. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17.
Krok 7
Podejmij przednią część samochodu i zafiksuj na podporach.
Krok 8
Odkręć śruby koła.
AUTODOC poleca:
Ważne! Przytrzymaj koło podczas odkręcania śrub mocujących. VW GOLF V Variant (1K5)
Wymiana: tarczy hamulcowej – VW GOLF V Variant (1K5). Wskazówka:
Przymocuj zacisk za pomocą drutu do zawieszenia albo podwozia, żeby uniknąć dehermetyzacji układu hamulcowego.Upewnij się, że zacisk hamulcowy nie wisi na przewodzie hamulcowym.Nie wciskaj pedału hamulca po usunięciu zacisku hamulcowego. W rezultacie tłok może wypaść z cylindra, co może spowodować wyciek płynu hamulcowego oraz dekompresję całego układu.Sprawdź wspornik zacisku hamulcowego, trzpienie prowadzące zacisku hamulcowego oraz osłony przeciwpyłowe. Wyczyść je. W razie potrzeby je wymień.
Zaciągnij mocowanie tarczy hamulcowej. Skorzystaj z klucza typu Torx T30. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 4 Nm.
Krok 25
Oczyść wspornik zacisku hamulcowego od kurzu i brudu. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze środka do czyszczenia hamulców.
AUTODOC poleca:
Wymiana: tarczy hamulcowej – VW GOLF V Variant (1K5). Po rozpyleniu preparatu odczekaj kilka minut.
Krok 26
Ustalij wspornik zacisku hamulcowego.
Krok 27
Zaciągnij mocowanie zacisku hamulcowego. Skorzystaj z nasadki o numerze #21. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 175 Nm.
Krok 28
Zabezpiecz tłok zacisku hamulcowego. Użyj szczotki nylonowej. Skorzystaj ze środka do czyszczenia hamulców.
Wymiana: tarczy hamulcowej – VW GOLF V Variant (1K5). Wskazówka od ekspertów z AUTODOC:
Po zastosowaniu spreju, zaczekaj kilka minut.
Krok 29
Wciśnij tłok zacisku hamulcowego. Skorzystaj z praski do tłoczków hamulcowych.
Krok 30
Zainstaluj klocki hamulcowe.
Krok 31
Zainstaluj zacisk hamulcowy i zamontuj go. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H7. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 30 Nm.
Nasmaruj powierzchnię, gdzie tarcza hamulcowa styka się z felgą. Zastosuj smar miedziany.
Krok 35
Wyczyść powierzchnię tarczy hamulcowej. Skorzystaj ze środka do czyszczenia hamulców.
AUTODOC poleca:
Wymiana: tarczy hamulcowej – VW GOLF V Variant (1K5). Po rozpyleniu preparatu odczekaj kilka minut.
Krok 36
Zainstaluj koło.
AUTODOC poleca:
Ważne! Przytrzymaj koło podczas wkręcania śrub mocujących. VW GOLF V Variant (1K5)
Krok 37
Wkręć śruby koła. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17.
Krok 38
Spuść samochód i, działając w porządku krzyżowym, zaciągnij bolce mocujące koła. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 120 Nm.
Śledzi wydatki na auto, prowadzi książkę serwisową, harmonogram wymiany i zapisuje ulubione materiały, notatki i dokumenty
Zainstaluj aplikację AUTODOC CLUB!
Twój osobisty menedżer wydatków na samochód, wskazówki serwisowe, przypomnienia o zbliżających się terminach i interwałach serwisowych, instrukcje samodzielnej naprawy - wszystko to w Twoim telefonie
Skanuj
Aby pobrać aplikację:
- zeskanuj kod QR
- pobierz z App Store
- pobierz z Google Play
Wskazówki i triki dotyczące VW Golf V Variant (1K5)
Zobacz więcej
Top 5 błędów przy wymianie świec zapłonowych | Wskazówki od AUTODOC
Co należy sprawdzić przed zakupem używanego samochodu | Wskazówki od AUTODOC
Top 6 produktów do poprawy wyglądu Twojego samochodu | Wskazówki od AUTODOC
5 rzeczy, których nie powinno się robić ze zautomatyzowaną manualną skrzynią biegów | AUTODOC
Najczęściej wymieniane części samochodowe w VW GOLF