TACOMA
CENTURY
Zadawaj pytania lub dziel się swoim doświadczeniem w zakresie napraw na forum samochodowym. Subskrybuj aktualizacje, aby nie przegapić nowych poradników.
Aby pobrać aplikację:
Śledzi wydatki na auto, prowadzi książkę serwisową, harmonogram wymiany i zapisuje ulubione materiały, notatki i dokumenty
Powszechnie uważa się, że samochody marki Toyota praktycznie nigdy się nie psują się i są niezawodne nawet w bardzo ciężkich warunkach na drodze. Jeśli przestrzegasz zaleceń dotyczących używania tych samochodów i dokonujesz terminowego serwisu, możesz w ten sposób przez długi czas uniknąć konieczności ich naprawy. Najlepiej wyeliminować awarie natychmiast po zauważeniu ich pierwszych objawów. Zwłaszcza jeśli z większością z nich można poradzić sobie samodzielnie. Pomogą Ci w tym wskazówki od AUTODOC Club i filmy instruktażowe, które przedstawiają naprawę Toyoty krok po kroku.
Silnik
Silniki w niektórych modelach, takich jak Toyota Corolla, zaczynają z biegiem czasu zużywać wiele oleju. Dlatego ważne jest, aby możliwie jak najczęściej sprawdzać poziom oleju silnikowego i w razie potrzeby go uzupełniać. Jeśli jednak zużycie oleju znacznie się zwiększy, konieczne może okazać się oczyszczenie silnika z osadu węglowego. W tym celu można skorzystać z różnych metod. W niektórych przypadkach problem można rozwiązać wyłącznie poprzez wymianę pierścieni tłokowych i uszczelniaczy zaworowych. W instrukcji naprawy i serwisowania Toyoty od AUTODOC Club znajdziesz wiele pomocnych informacji na temat tego, jak zadbać o silniki w autach tej marki.
Kolejnym typowym problemem jest niestabilna praca silnika na biegu jałowym. Przyczyną tego jest osad węglowy na przepustnicy lub awaria zaworu regulacji powietrza biegu jałowego. Postępując zgodnie z naszym filmikiem instruktażowym możesz z łatwością wymienić zawór regulacyjny na nowy. Uszczelkę pokrywy zaworów również należy sprawdzać regularnie: z biegiem czasu traci ona swoją elastyczność i nie jest w stanie zapewnić szczelności pomiędzy powierzchniami styku.
Jeśli zauważysz, że silnik zbyt mocno wibruje, sprawdź jego mocowania: prawdopodobnie uległy one uszkodzeniu. Niemniej jednak zbyt duże wibracje mogą być czasami spowodowane zatkanym filtrem paliwa. Aby łatwo i szybko wymienić ten element, pobierz darmowy poradnik na temat naprawy i serwisowania Toyoty krok po kroku.
Zawieszenie
Z biegiem czasu w tylnym zawieszeniu samochodów Toyota RAV4 słychać stukanie. Przyczyną tego są kiepsko skonstruowane tuleje wahaczy. Zamiast standardowych elementów dzielonych zaleca się montaż tulei pełnych. W tym celu skorzystaj z ilustrowanej instrukcji naprawy Toyoty w formacie PDF. Poza tym przedwczesnemu uszkodzeniu mogą ulec tuleje przedniego stabilizatora. Problem ten przejawia się piszczeniem. Można go wyeliminować poprzez wymianę elastycznych elementów.
Układ hamulcowy
Wrażliwymi elementami tego układu są zaciski hamulcowe. Zaleca się smarowanie ich sworzni prowadzących co każde 10 000 kilometrów, aby służyły przez długi czas. W przeciwnym razie mogą one ulec zakleszczeniu, co spowoduje gwałtowne zużycie się klocków hamulcowych i utratę skuteczności hamowania.