Witam,
istnieją 3 warianty:
1. Pierwsza opcja wymiany – to jest wymiana w ASO. =)
2. Druga opcja wymiany, z zasilaniem na silniczek (+12 V), z wyjęciem złącza, które można uszkodzić przy zdjęciu.
3. Trzecia opcja to jest wkręcenie tłoczka przy jednoczesnym wciskaniu specjalnym przyrządem lub szczypcami.
szczególnej jak to zrobić:
1) Poluzować nakrętki koła.
2) Podnieść samochód.
3) Odkręcić koło.
4) Kluczem nasadowym odkręcić zacisk.
5) Mocno trzymając zacisk, przykręcić tłoczek zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Należy tylko kręcić, bez wciskania.
6) Zwrócić uwagę na gumę wokół tłoczka, jeśli guma zaczyna obracać się, należy kręcić w odwrotnym kierunku i potem ponownie zgodnie z ruchem wskazówek zegara w prawo. ( zazwyczaj wystarczy 2-3 razy skręcić w podobny sposób, aby guma przestała obracać się).
7) Przestać wkręcać tłoczek w momencie, gdy pojawia się dzwięk potwierdzający, że ręcznie obracasz silniczek elektryczny!
8) Delikatnie odłożyć zacisk na tylne zawieszenie jednocześnie śledzimy za naciągiem przewodu hamulcowego i okablowaniem silniczka hamulca ręcznego. Dalej zdemontować klocek zewnętrzny, wewnętrzny klocek zostawić na miejscu.
9) Założyć zacisk – nie dokręcać zbyt mocno śrub, jeszcze raz musimy go zdjąć.
10) Włóżyć śrubokręt z dużym płaskim wkrętakiem między klockiem wewnętrznym a tłoczkem i wciskamy tłoczek.
11) Zdjąć zacisk i zdemontować klocek wewnętrzny.
12) Skręcić tłoczek tak, aby jedno wycięcie znajdowało się dokładnie pośrodku.
13) Oczyścić miejsca montażu klocków, przesmarować i założyć nowe klocki hamulcowe.
14) Załozyć wszystko w odwrotnej kolejności.
15) Zaciągnąć hamulec ręczny – silniczki obracają się około 10 sekund i tyle, nic więcej nie trzeba robić.