BMW instrukcje naprawy

Instrukcje i filmiki instruktażowe dotyczące naprawy BMW

Jak naprawić BMW: wystarczy wybrać swój model lub część samochodową
Marka
Model
Kategoria części samochodowych
Naprawa DIY BMW

BMW ilustrowane instrukcje dotyczące serwisowania i naprawy

Naprawa DIY BMW

BMW Filmiki instruktażowe

  • Przewodniki wideo o naprawie BMW
    Jak wymienić olej silnikowy i filtr oleju w BMW 3 E46 TUTORIAL | AUTODOC
  • Przewodniki wideo o naprawie BMW
    Jak wymienić olej silnikowy i filtr oleju w BMW 3 E46 TUTORIAL | AUTODOC
  • Przewodniki wideo o naprawie BMW
    Jak wymienić olej silnikowy i filtr oleju w BMW 3 E46 TUTORIAL | AUTODOC
  • Przewodniki wideo o naprawie BMW
    Wymiana amortyzatory tylne BMW 3 E46 TUTORIAL | AUTODOC
  • Przewodniki wideo o naprawie BMW
    Jak wymienić olej silnikowy i filtr oleju w BMW 5 E60 TUTORIAL | AUTODOC
  • Przewodniki wideo o naprawie BMW
    Jak wymienić filtr paliwa w BMW 5 E60 TUTORIAL | AUTODOC
  • Przewodniki wideo o naprawie BMW
    Jak wymienić łożysko w przednim kole w BMW 3 E46 [TUTORIAL]
  • Przewodniki wideo o naprawie BMW
    Jak wymienić łożysko w przednim kole w BMW 3 E46 [TUTORIAL]
  • Przewodniki wideo o naprawie BMW
    Jak wymienić łożysko w przednim kole w BMW 3 E46 [TUTORIAL]
  • Przewodniki wideo o naprawie BMW
    Jak wymienić łożysko koła tylnego w BMW 5 E60 TUTORIAL | AUTODOC
  • Przewodniki wideo o naprawie BMW
    Jak wymienić filtr powietrza w BMW 5 E60 TUTORIAL | AUTODOC
  • Przewodniki wideo o naprawie BMW
    Wymiana wspornik poduszki wahacza BMW 3 E46 TUTORIAL | AUTODOC
  • Przewodniki wideo o naprawie BMW
    Wymiana przednie tarcze hamulcowe,przednie klocki hamulcowe BMW 3 E46 Instrukcja | Autodoc
  • Przewodniki wideo o naprawie BMW
    Jak wymienić amortyzatory przednie w BMW 3 E46 TUTORIAL | AUTODOC
  • Przewodniki wideo o naprawie BMW
    Jak wymienić amortyzatory przednie w BMW 3 E46 TUTORIAL | AUTODOC
  • Przewodniki wideo o naprawie BMW
    Jak wymienić amortyzatory przednie w BMW 3 E46 TUTORIAL | AUTODOC

Samodzielna naprawa BMW: najczęściej spotykane usterki

Samochody marki BMW posiadają doskonałą reputację: są komfortowe, mocne i znane ze względu na dobrą sterowność i osiągi. Serwis samochodu, jak i również modele tej marki są dość drogie. Jednakże niektórych napraw możesz dokonać samodzielnie, aby zaoszczędzić swoje pieniądze. Przygotowaliśmy informacje przedstawiające słabe strony tych samochodów, jak i również poradniki naprawy i serwisowania samochodów marki BMW.

Silnik

Awarie jednostek napędowych i związanych z nimi urządzeń pomocniczych różnią się w zależności od modeli. Najczęściej spotykanymi problemami z układem chłodzenia są wycieki z chłodnicy i awarie termostatu. Dotyczy to zwłaszcza modeli BMW serii 5 (E39) i X5 (E53). Wyciek płynu chłodniczego wskazuje uszkodzoną część samochodu. Nowe części możesz zainstalować na własną rękę, bez konieczności wizyty w warsztacie samochodowym. Już teraz pobierz wykonane przez AUTODOC Club darmowe filmiki instruktażowe na temat naprawy i serwisowania BMW krok po kroku i samodzielnie wymień wspomniane części. Należy dokonać także kontroli orurowania układu chłodzenia i mocowań chłodnicy: one również mogą wymagać wymiany.

Silniki montowane w modelach tej marki są bardzo wrażliwe na jakość i terminową wymianę materiałów eksploatacyjnych i komponentów. Przy pomocy ilustrowanych instrukcji naprawy BMW w formacie PDF będziesz w stanie samodzielnie w swoim domu wymienić olej i filtr oleju w swoim samochodzie.

Stosowanie kiepskiej jakości paliwa powoduje szybsze zużywanie się katalizatora. Oznaką jego pogorszonej pracy jest utrata mocy i wydajności, a także trudności w odpaleniu silnika. Niezbędna jest jak najszybsza reakcja i wyeliminowanie problemu: pył ceramiczny pochodzący z uszkodzonej części może prowadzić do ścierania ścianek cylindra. Wymianę katalizatora należy powierzyć specjalistom w warsztacie naprawczym.

Podwozie

Usterki tego zespołu elementów różnią się w zależności od modelu samochodu. Na przykład w układzie zawieszenia w BMW serii 3 (E46) może dojść do gwałtownej awarii sprężyn tylnej osi i przegubów kulowych przedniej osi. Szybkie zużywanie się tulei jest typowe dla tylnego zawieszenia hatchbacka BMW serii 1 (E87): nowe komponenty należy zamontować już przy przebiegu 80 000 - 120 000 km, podczas gdy amortyzatory przedniego zawieszenia wymagają wymiany po przejechaniu 25 000 km. Niektóre modele, takie jak BMW serii 5 (F10), są podatne na szybkie zużycie łożysk piasty kół w przypadku agresywnego stylu jazdy. Dotyczy to zwłaszcza wersji aut o niskiej mocy. Przy pomocy filmików instruktażowych, które przedstawiają naprawę BMW krok po kroku będziesz w stanie wyeliminować wszystkie wyżej wymienione usterki.

Układ oświetlenia

Samochody tej marki mogą mieć problemy z wyglądem i funkcjonowaniem elementów oświetlenia zewnętrznego. Na przykład szkła rozpraszające przednich reflektorów w modelu BMW serii 5 (F10) lub X5 (E70) mogą pęknąć. Może być to spowodowane niską jakością plastiku. W takim przypadku możliwa jest wyłącznie wymiana tych elementów. Możesz to zrobić samodzielnie przy pomocy naszych filmików instruktażowych. Prosimy pamiętać, że przednie reflektory muszą zostać odpowiednio wyregulowane po wymianie.

Katalog instrukcji AUTODOC CLUB