Zwróć uwagę, że przy stosowaniu urządzenia do ściskania sprężyn należy mocno utrzymywać zwoje sprężyny, ściskając sprężyny z boków przeciwnych.Śledź za poprawnym położeniem sprężyny w ucóhwycie.Upewnij się, że zwoje sprężyny szczelnie weszły do uchwytów blokujących.
Odkręć nakrętkę mocującą korbowód do kolumny resorującej. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H6. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 33
Zdejmij górne mocowanie kolumny. Użyj łomu.
Krok 34
Zwolnij sprężynę śrubową.
Krok 35
Zdejmij sprężynę.
Krok 36
Zdemontuj osłonę przeciwpylną amortyzatora oraz ogranicznik.
AUTODOC poleca:
Wymiana: amortyzatora teleskopowego – VW PASSAT (3B2). Dokładnie sprawdź mocowanie, osłonę i odbój amortyzatora. Wymień je w razie potrzeby.
Krok 37
Zdejmij stary amortyzator z hydraulicznej sprężarki sprężyny śrubowej.
Przed zamontowaniem nowego amortyzatora, powinieneś ręcznie do napompować 3-5 razy.
Krok 38
Zamontuj nowy amortyzator na hydraulicznej sprężarce śrubowej.
Krok 39
Zamontuj sprężynę na amortyzatorze.
Krok 40
Ściśnij sprężynę.
Krok 41
Zamontuj rękaw chroniący przed pyłem oraz ogranicznik na nowym amortyzatorze.
Krok 42
Zamontuj górne mocowanie amortyzatora i łożysko mocujące śruby.
Krok 43
Dokręć nakrętkę od drążka tłoku amortyzatora. Skorzystaj z klucza sześciokątnego typu HEX o numerze H6. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 50 Nm.
Zamontuj górne mocowanie amortyzatora mocowane do wahaczy.
Krok 48
Dokręć górny zaczep mocowania sprężyny amortyzatora. Skorzystaj z nasadki o numerze #13. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 22 Nm.
Krok 49
Zamontuj amortyzator w nadkolu.
Krok 50
Przykręć górne mocowanie uchwytu amortyzatora. Skorzystaj z nasadki o numerze #15. Skorzystaj z klucza grzechotkowego. Nie dociskaj go.
Podłącz wahacz zawieszenia do kolumny amortyzatora.
Krok 53
Zainstaluj śrubę mocującą.
Krok 54
Wkręć dolny element mocujący kolumny MacPhersona. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18. Skorzystaj z nasadki o numerze #18.
Krok 55
Oczyść gniazda mocowania i gwint ramienia zawieszenia. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 56
Zabezpiecz wszystkie łączenia wahacza. Zastosuj smar miedziany.
Krok 57
Przymocuj wahacz poprzeczny górny do zwrotnicy koła (2 sztuki).
Krok 58
Zainstaluj śrubę mocującą.
Krok 59
Wkręć elementy złączne (2 sztuki) górnego wahacza. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 16. Skorzystaj z nasadki o numerze #16.
Krok 60
Zabezpiecz wahacz. Użyj podnośnika hydraulicznego do skrzyni biegów.
Krok 61
Dokręć dolne mocowanie amortyzatora. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 18. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 90 Nm.
Krok 62
Dokręć mocowania górnego wahacza (2 sztuki). Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 16. Skorzystaj z nasadki o numerze #16. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 40 Nm.
Dokręć element złączny, który łączy stabilizator poprzeczny z wahaczem. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 16. Skorzystaj z nasadki o numerze #16. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 40 Nm.+90°
Ważne! Należy pamiętać o zastosowaniu nowych elementów złącznych.
Krok 67
Dokręć mocowanie łączące łącznik stabilizatora z drążkiem stabilizatora. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 16. Skorzystaj z nasadki o numerze #16. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 40 Nm.+90°
AUTODOC poleca:
Ważne! Należy pamiętać o zastosowaniu nowych elementów złącznych.
W celu uniknięcia zranienia podczas dokręcania śrub mocujących przytrzymaj koło.
Krok 72
Wkręć śruby koła. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17.
Krok 73
Spuść samochód i, działając w porządku krzyżowym, zaciągnij bolce mocujące koła. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 120 Nm.
Krok 74
Usuń podnośniki oraz kliny.
Krok 75
Dokręć górny zaczep mocowania sprężyny amortyzatora. Skorzystaj z nasadki o numerze #16. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 65 Nm.
Krok 76
Zamontuj i zabezpiecz kratę grilla.
Krok 77
Zamontuj uszczelkę kraty grilla.
Krok 78
Zdejmij osłonę chroniącą zderzak.
Krok 79
Zamknij maskę.
Czy ta instrukcja obsługi była pomocna?
Proszę oceń tę instrukcję obsługi w skali od 1 do 5. Jeżeli masz jakiekolwiek pytania, zapraszamy do kontaktu z nami.
Śledzi wydatki na auto, prowadzi książkę serwisową, harmonogram wymiany i zapisuje ulubione materiały, notatki i dokumenty
Zainstaluj aplikację AUTODOC CLUB!
Twój osobisty menedżer wydatków na samochód, wskazówki serwisowe, przypomnienia o zbliżających się terminach i interwałach serwisowych, instrukcje samodzielnej naprawy - wszystko to w Twoim telefonie
Skanuj
Aby pobrać aplikację:
- zeskanuj kod QR
- pobierz z App Store
- pobierz z Google Play
Wskazówki i triki dotyczące VW PASSAT (3B2)
Zobacz więcej
Samodzielna regeneracja zacisków hamulcowych | Wskazówki od AUTODOC
4 przyczyny zapalenia się kontrolki CHECK ENGINE | Wskazówki od AUTODOC
5 narzędzi, które znacznie ułatwią naprawę samochodu | Wskazówki od AUTODOC
Co zrobić, jeśli klimatyzacja w twoim samochodzie nie działa prawidłowo? | Wskazówki od AUTODOC
Najczęściej wymieniane części samochodowe w VW PASSAT