Ażeby uniknąć zranienia się, podtrzymaj koło podczas odkręcania śrub.
Krok 5
Ściągnij koło.
Krok 6
Oczyść mocowanie łączące końcówkę drążka kierowniczego ze zwrotnicą. Użyj drucianej szczotki. Skorzystaj ze spreju WD-40.
Krok 7
Podczas demontażu zaznacz lub zmierz odpowiednią pozycje przegubu kulowego na drążku kierowniczym bądź policz ilość skrętów w celu zapobiegnięcia późniejszej potrzeby ustawienia zbieżności kół. Skorzystaj z suwmiarki.
Krok 8
Zwolnij śrubę zabezpieczającą mcującą końcówkę do drążka. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 24.
Krok 9
Odkręć śrubę mocującą końcówkę do zwrotnicy. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z pokrętki.
Krok 10
Odłącz końcówkę drążka kierowniczego od zwrotnicy. Skorzystaj ze ściągacza do przegubów kulowych.
Podczas instalowania końcówki drążka kierowniczego pamiętaj, aby zrobić taką samą ilość skrętów lub pozostawić taką samą długość gwintu, zgodnych z Twoimi wymiarami.
Krok 14
Podłącz końcówkę drążka kierowniczego do zwrotnicy.
Krok 15
Wkręć nakrętkę mocującą, która łączy koncówkę drążka kierowniczego ze zwrotnicą koła. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza grzechotkowego.
Krok 16
Nakręć przeciwnakrętkę końcówki drążka kierowniczego. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 22. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 24.
Krok 17
Podczas demontażu zaznacz lub zmierz odpowiednią pozycje przegubu kulowego na drążku kierowniczym bądź policz ilość skrętów w celu zapobiegnięcia późniejszej potrzeby ustawienia zbieżności kół. Skorzystaj z suwmiarki.
Krok 18
Zaciągnij śrubę zabezpieczającą końcówki. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 22. Skorzystaj z klucza oczkowego o numerze 24. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 70 Nm.
Krok 19
Dokręć nakrętkę mocującą końcówkę drążka kierowniczego ze zwrotnicą. Skorzystaj z nasadki o numerze #18. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 100 Nm.
W celu uniknięcia zranienia podczas dokręcania śrub mocujących przytrzymaj koło.
Krok 24
Wkręć śruby koła. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17.
Krok 25
Spuść samochód i, działając w porządku krzyżowym, zaciągnij bolce mocujące koła. Skorzystaj z nasadki udarowe do kół #17. Skorzystaj z klucza dynamometrycznego. Dokręć do go momentu 120 Nm.
Śledzi wydatki na auto, prowadzi książkę serwisową, harmonogram wymiany i zapisuje ulubione materiały, notatki i dokumenty
Zainstaluj aplikację AUTODOC CLUB!
Twój osobisty menedżer wydatków na samochód, wskazówki serwisowe, przypomnienia o zbliżających się terminach i interwałach serwisowych, instrukcje samodzielnej naprawy - wszystko to w Twoim telefonie
Skanuj
Aby pobrać aplikację:
- zeskanuj kod QR
- pobierz z App Store
- pobierz z Google Play
Wskazówki i triki dotyczące VW Jetta Mk7 Sedan (BU3)
Zobacz więcej
Top 5 wskazówek, jak zapobiegać powstawaniu rdzy w samochodzie | Wskazówki od AUTODOC
Jak usunąć rdzę | Wskazówki od AUTODOC
5 błędów podczas mycia silnika | Wskazówki od AUTODOC
Jak samodzielnie naprawić zderzak | Wskazówki od AUTODOC
Najczęściej wymieniane części samochodowe w VW JETTA